Skip to content

סין הפכה לצרכנית היין האדום הגדולה בעולם

סין עקפה את צרפת והפכה לצרכנית היין האדום הגדולה בעולם • הסינים לגמו כ-1.8 מיליארד בקבוקי יין בשנה האחרונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סין עקפה את צרפת ואיטליה והפכה לצרכנית היין האדום הגדולה בעולם. במהלך 2013, סין – ביחד עם הונג קונג, גמעה כ-1.865 מיליארד בקבוקי יין אדום, בהתאם לנתונים שמתפרסמים היום על ידי VinExpo.

שני סוגים של יין המיוצר בסין (ויקימדיה)שני סוגים של יין המיוצר בסין (ויקימדיה)

צרפת ממוקמת כיום במקום השני עם כ-1.8 מיליארד בקבוקי יין, בעוד איטליה ירדה למקום השלישי עם כ-1.68 מיליארד בקבוקי יין. הצריכה הכללית בסין צמחה ב-2.8% בסין, בעוד שצניחה עצומה של 18% הורגשה בצרפת, וצניחה מתונה יותר של 5.8% נרשמה באיטליה, כפי שנמדד בין השנים 2007 ל-2013.

המחקר פורסם על ידי VinExpo, איגוד המסחר ביין היושב בבורדו, ונערך עלידי IWSR – חברת מחקר עצמאית בתחום היין והכהילים.

צריכת היין האדום בסין נסקה ב-136% במהלך שש השנים האחרונות, ככל שהצרכנים התעשרו ולמדו כי ניתן להוציא כספים על מוצרי יוקרה. חשוב לציין, כי הסינים מעדיפים לשתות יין אדום על פני יין לבן, לא בשל איכותו או טעמיו השונים, אלא כי הצבע האדום מסמל מזל טוב, עושר ועוצמה, בעוד הצבע הלבן מקושר למוות.

שאטו שאנג-יו, במחוז שאנדונג, סין (ויקימדיה)שאטו שאנג-יו, במחוז שאנדונג, סין (ויקימדיה)

מנכ"ל VinExpo הטרי בתפקידו, גילאם דגליז, סיפר כי "אדום אמנם מסמל עושר ועוצמה, אך הוא קשור גם לבריאות, והסינים מעדיפים לשתות את היין האדום מקורר מעט, באופן מנוגד והפוך לאופן שבו הם שותים תה חם".

יותר מ-80% מהיין הנצרך בסין מיוצר בסין, אם כי ייבוא היין מתחיל לתפוס חזקה. הייבוא צמח ב-7% במהלך שש השנים האחרונות, ומהווה כיום כ-18.8% מן היין הנצרך בסין.

באופן כללי, ארצות הברית נותרת כצרכנית הגדולה של יין מכל הסוגים – כולל יין לבן, רוזה ומבעבע, כשהצריכה צפויה להגיע ל-4.62 מיליארד בקבוקים בשנת 2017.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן