Skip to content

התפוח ירוק – אפל רשמה שיא הכנסות של כל הזמנים

לצד מכירות שיא החברה תתגמל את מחזיקי המניות בדיבידנד נדיב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אפל הודיעה על תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון הפיסקלי הראשון של שנת 2014. החברה דיווחה על הכנסות שיא של 57.6 מיליארד דולר, ורווח נקי של 13.1 מיליארד דולר לרבעון הפיסקלי הראשון.

מטה חברת אפל בקופרטינו, קליפורניה (צילום: ג'ו ראבי)מטה חברת אפל בקופרטינו, קליפורניה (צילום: ג'ו ראבי)

הכנסות אפל בתקופה המקבילה אשתקד עמדו על 54.5 מיליארד דולר. למרות הצמיחה בהכנסות, הרווח הנקי של אפל נשאר ללא שינוי ועמד על 13.1 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי הראשון של שנת 2013. המכירות הבינלאומיות היוו 63% מסך ההכנסות של החברה.

אפל מכרה 51 מיליון מכשירי iPhone – שיא של כל הזמנים, בהשוואה ל-47.8 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. שיא נוסף נרשם כאשר 26 מיליון אייפדים נמכרו במהלך הרבעון, בהשוואה ל-22.9 מיליון אייפדים ברבעון המקביל שנה שעברה.

בהתייחס למכירות של אפל, אמר טים קוק, מנכ"ל החברה, כי באפל מרוצים מאד ממכירות של מכשירי ה-iPhone והאייפד, ומהמשך צמיחת השירותים והמוצרים של ה-iTunes: “אנו אוהבים את הלקוחות המרוצים והנאמנים ביותר, ואנחנו ממשיכים להשקיע כספים רבים בעתיד שלנו, כדי להפוך את החוויות שלהם יחד עם המוצרים והשירותים שלנו לטובים יותר", הוסיף קוק.

באפל גם מתגמלים את בעלי המניות

בעלי המניות נהנו מהתגמול לאחר שאפל רכשה מחדש חלק גדול מהמניות ובאמצעות דיבידנד נדיב שהופרש למחזיקי המניות.

“יצרנו תזרים מזומנים של 22.7 מיליארד דולר מפעילות שוטפות והחזרנו 7.7 מיליארד דולר נוספים במזומן לבעלי המניות, באמצעות דיבדנדים ורכישות חוזרות של מניות במהלך הרבעון בדצמבר", סיפר פיטר אופנהיימר, סמנכ"ל הכספים של אפל. בתוך כך, מועצת המנהלים של אפל הכריזה על תשלום דיבידנד במזומן של 3.05 דולר למניה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן