Skip to content

יעלון באזהרה לחמאס: "נרדוף אחר כל מי שיורה לעבר ישראל"

"אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועת עזה, ואם לא יידע לכפות את מרותו כלפי חוליות ירי ופיגועים כלפי ישראל, הוא ישלם על כך מחיר כבד", נאמר בהודעה שפרסם שר הביטחון מגרמניה, שם הוא עורך ביקור רשמי. שר הביטחון השתתף היום בטקס זיכרון ברציף 17 בברלין, המקום שממנו שולחו יהודי ברלין למחנות המוות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון משגר אזהרה לחמאס, ממקום שהותו בביקור רשמי בגרמניה.

בהודעה שפרסם הבוקר אומר השר יעלון: "הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר באופן מדויק שלוש מטרות חמאס ברצועת עזה. התקיפות הן בתגובה לירי הרקטה אמש לעבר שטח ישראל. לא נסבול ירי לעבר ישראל או ניסיון להחזיר את המצב לימים שלפני מבצע 'עמוד ענן', ונגיב בתקיפות כלפי כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל ולשבש את חייהם.

שר הביטחון יעלון ושרת ההגנה הגרמנית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יעלון ושרת ההגנה הגרמנית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועת עזה, ואם לא יידע לכפות את מרותו כלפי חוליות ירי ופיגועים כלפי ישראל, הוא ישלם על כך מחיר כבד", נאמר בהודעה. "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לרדוף אחר כל מי שיורה לעבר ישראל או מנסה להוציא נגדה פיגועים, ולא יהססו לפגוע בו ובשולחיו. נמשיך לפעול בנחישות, באחריות ובשיקול דעת אל מול פרובוקציות משטח רצועת עזה".

 שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף הבוקר בטקס ברציף 17 בברלין, תחנת הרכבת ממנה נשלחו יהודים למחנות ההשמדה במהלך השואה. הטקס התקיים במסגרת ביקורו של שר הביטחון בגרמניה.

מדליק נר זיכרון בטקס ברציף 17 בברלין. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
מדליק נר זיכרון בטקס ברציף 17 בברלין. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בטקס ברציף 17 אמר שר הביטחון: "אני עומד כאן היום אל מול מסילת הרכבת אשר היא, כמו מסילות נוספות, מסמלת את הרוע האנושי, אני עומד כאן כשר הביטחון של מדינת ישראל, מדינה אשר ב-66 שנות קיומה הפכה לפלא נדיר וייחודי של איכות ומצוינות, דגם לחיקוי ברחבי העולם כולו. מדינה עם עוצמה צבאית נדירה שלעד תושיט את ידה לשלום, אך לא תאפשר מעשי זוועה ורציחה שיטתית של יהודים רק משום היותם יהודים ותגדע את ידו של כל אויב. מדינה אשר מקדשת ערכים הומאניים ושומרת על מוסריותה.

 "אני עומד כאן היום וזוכר את ששת מיליון אחינו ואחיותינו – גברים ונשים, מבוגרים וצעירים – שלפני פחות משמונים שנה הובלו את מותם באכזריות שאין שנייה לה רק משום היותם יהודים. זוכר, ונשבע בשמה של מדינת ישראל: לעולם לא עוד.

"על קיר בית הכנסת בעיר קובל שבאוקראינה, שם נרצחו אלפי יהודים, נכתב: "בת ישראל אני ושנות חיי עשרים. אוי, כמה יפה הוא העולם שמסביב! מדוע הולכים להשמידני בשעה שהכול בקרבי נכסף ומשתוקק לחיים? האם קרבו באמת רגעי חיי האחרונים? נקמה! יבוא וינקום את נקמתי כל מי שיקרא את בקשתי האחרונה!"

"אני עומד כאן היום ברציף 17 ממנו נשלחו יהודים חסרי אונים אל מותם רק משום היותם יהודים. אני עומד כאן כשר הביטחון של מדינת ישראל, בין ידידינו ומארחינו הגרמנים, אשר ברבות השנים בנו עם מדינת ישראל קשרים קרובים ומיוחדים שסייעו לשגשוגה ופריחתה, ומבטיח בקול ברור לנערה בת העשרים שכתבה בייאושה על קיר בית הכנסת בקובל את דברי הפרידה: נקמתנו היא בניצחוננו. וניצחוננו אחד הוא: הקמתה של מדינת ישראל, היא מדינתו של העם היהודי".

אתמול נפגש שר הביטחון עם שרת ההגנה של גרמניה אורסולה פון דר ליין, והיום ישתתף בכנס ביטחון במינכן. במהלך הכנס צפוי שר הביטחון יעלון לקיים שורה של פגישות מדיניות, בהן עם מזכיר ההגנה האמריקני צ׳אק הייגל, עם שר ההגנה הצרפתי, שר ההגנה הבריטי, שר הפנים הגרמני, שר החוץ הגרמני, שר ההגנה האיטלקי ושר ההגנה הפולני.

קטע וידיאו מהטקס ברציף 17

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן