Skip to content

פסח לא של הביוקר

תקופת החגים מתאפיינת בהוצאה כספית גדולה מאוד. איך אפשר בכל זאת ליהנות מהחג במחיר סביר? וגם שורה של המלצות לנסיעה משפחתית לחו"ל, החל בעצה להקדים ולעשות ביטוח רפואי ועד איך לא לאבד ילדים במקומות הומי אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלון אסטרל ויליג' אילת. בפסח ישלם זוג לחצי פנסיון 3,250 שקלים לחצי פנסיון. (צילום: אתר המלון)
מלון אסטרל ויליג' אילת. בפסח ישלם זוג לשלושה לילות 3,250 ש' בחצי פנסיון. (צילום: אתר המלון)

פסח הוא חג של טיולים. החל מליל הסדר ולאורך כל חול המועד, מבקשים הישראלים ליהנות מחופשה. מדי שנה מצטרפים עוד ישראלים לטרנד של ויתור על בישולים ומבלים את החג במלונות, בבתי הארחה ובצימרים ברחבי הארץ, ויותר משפחות מבקשות לנצל את החג לפעילויות ואטרקציות.

מנהלת הרכש ותפעול תיירות פנים של "אשת טורס", אלינור אוחיון, אומרת שמאות אלפי ישראלים ייצאו לנופש ברחבי ישראל בפסח הקרוב, ומסבירה שהשנה הביקושים לליל הסדר עצמו, בחג הראשון, גבוהים מבשנים קודמות: "אם בשנים קודמות מרבית ההזמנות היו לתקופת חול המועד, השנה אנחנו רואים שיותר ישראלים מבקשים לבלות גם את ערב החג עצמו בבתי מלון ובבתי הארחה", טוענת אוחיון ומוסיפה שלדעתה הסיבה לכך היא ליל הסדר חל באמצע השבוע, "ויחד עם ימי החג, מתאפשר לאנשים ליהנות מחופשה ארוכה".

אוחיון מסבירה מדוע חשוב להקדים ולהזמין חופשה לתקופת החג: "צריך להבין שמרבית בתי המלון בצפון ובים המלח נסגרים לציבור הרחב ומארחים את המגזר הדתי בלבד, תוך הקפדה יתרה על הכשרות וכתוצאה מכך גדל הביקוש באזורים אחרים של הארץ וכמות חדרים קטנה יותר.  "כבר עכשיו, בחלק מהמקומות נותרו רק חדרים בודדים, וככל שהתפוסה תעלה, המחירים יעלו. לכן מי שרוצה לחגוג את החג מחוץ לביתו, כדאי להזדרז ולהזמין, ולא לחכות לרגע האחרון", אומרת אוחיון.

מנהלת אתר tix מבית אשת טורס, אושרת כהן, מספרת ש"במקביל, אנחנו רואים השנה גידול בביקושים לאירוח מסוג אחר בצפון, כאשר יותר ישראלים מבקשים לשלב במסגרת החופשה פעילות ואטרקציות לכל המשפחה, כגון ביקור בפארקים ויערות, נסיעה ברכבל, כניסה לבריכה ועוד" כהן מזכירה שאפשרויות הלינה בצפון מגוונות, וכוללות, לצד המלונות הכפריים גם מלונות בוטיק, צימרים ובתי הארחה.

לדבריה, באתר אפשר למצוא חופשה המשלבת בין לינה לאטרקציה אף בפחות מ-3,500 שקל למשפחה בת ארבע נפשות. כהן מוסיפה ואומרת ש"לחופשה מסוג זה יתרונות רבים, מעבר למחירים האטרקטיביים למשפחות: אם רשתות בתי המלון הגדולות דורשות התחייבות למינימום של ארבעה לילות, בהזמנה דרך אתר tix, אין חובה להתחייב למספר גדול של לילות, וניתן להזמין נופש לשני לילות בלבד".

כך או כך, לפי אוחיון, תמיד יהיה מי שיעדיף להקדים את הנופש המשפחתי לפני החג עצמו: "חופשת בתי הספר וגני הילדים מתחילה לפני ליל הסדר, ולכן יש מי שינצלו זמן זה על מנת להימנע מהצפיפות ולחסוך בעלויות. מי שיהיה מוכן לוותר על חופשה עם כל עם ישראל ומעוניין להקדים קצת את חופשתו לפני הפסח, יזכה לחופש במחיר אטרקטיבי ביותר, לעיתים אף זול בכ-30% מהמחיר בפסח".

חופשה משפחתית בחו"ל ללא תקלות

בחופשת הפסח נוהגים גם מאות אלפי ישראלים לצאת לחו"ל על נשיהם וטפם. לאחרונה נערך משאל בקרב לקוחות חברת הנסיעות אופיר טורס, ונמצא כי שלושה היעדים המועדפים ביותר לטיולים מאורגנים למשפחות הם צרפת, בלגיה והולנד, הכולל כניסות לפארקים וליורודיסני; טיול מאורגן לצפון איטליה, כולל אגם גרדה וכן ארצות הברית, כולל דיסניוורלד בפלורידה. בנוסף, יעדי הנופש הפופולריים ביותר הינם איי יוון, היער השחור בגרמניה וצפון איטליה.

צרפת ופארק יורודיסני צועדים בראש האתרים המבוקשים של הישראלים באירופה. (צילום: Deror avi, ויקיפדיה)
צרפת ופארק יורודיסני צועדים בראש האתרים המבוקשים של הישראלים באירופה. (צילום: Deror avi, ויקיפדיה)

באופיר טורס גיבשו כמה טיפים והמלצות לחופשה משפחתית, בין אם לקראת חופשת הפסח ובין אם לקיץ:

1. השכרת רכב – למשפחות המטיילות עצמאית עם רכב, מומלץ לשים לב כי הרכב שאתם שוכרים מתאים לצרכי המשפחה, נוח ומרווח מקבוצת C או D ומעלה. כמו כן, רצוי לוודא כי יש מספיק מקום לאכסן את המזוודות ברכב. להורים המעוניינים לטוס עם תינוק, חשוב מאוד לזכור להזמין מראש את כיסא התינוק הבטיחותי לילדכם ולא לחכות לרגע האחרון.
בנוסף, כאשר תנחתו ותאספו את הרכב, חשוב לבדוק שלא מחתימים אתכם על ביטוחים והוצאות נוספות, בייחוד אם הטפסים בשפה זרה לכם. באשר לדלק, שימו לב שמיכל הדלק מלא וכך גם תחזירו את הרכב. אם תשכחו למלא ותחזירו אותו ריק – אתם עלולים לשלם עד פי שלושה מסכום הדלק. באשר למחיר, הזמנת רכב מהארץ תהיה לרוב זולה יותר וגם תכין אתכם כראוי לנחיתה ולנסיעה מבלי עיכובים ובירורים מיותרים ביעד.
2. ביטוח רפואי – ביטוח רפואי ומטען הכולל הטסה רפואית לכם ולילדכם, הינו פעולה זולה יחסית להוצאות החופשה, אך משמעותית ביותר בתכנון הנסיעה. יש לוודא בעת ההזמנה שהסוכן ינפיק לכם את הפוליסה, גם אם מדובר במספר חודשים מראש. כך תקבלו כיסוי לדמי ביטול, בכפוף לתנאי הפוליסה שרכשתם.
3. משקל עודף בטיסה – חברות התעופה גובות כסף רב על משקל עודף שתרצו לשלוח לטיסה. מומלץ לבדוק מראש מהו המשקל המותר וכך לתכנן את האריזה והמזוודות שתיקחו. כמו כן, וודאו כי ילדיכם לא אורזים יותר מידי בגדים ומשחקים, שעלולים לעלות ביוקר כמשקל עודף בטיסה.
4. תנאי הזמנה – מומלץ לבקש מיועץ התיירות (סוכן הנסיעות) שלכם את תנאי ההזמנה ופרטיה, על מנת שלא תתקלו בבעיות אם תרצו לבטל או לשנות. כמו כן, קחו עמכם מספר טלפון ישיר של יועץ התיירות למקרה של שאלות ושינויים.
5. התאמת המלון לילדים – מומלץ לבדוק מהן הפעילויות והאטרקציות המוצעות לילדים במהלך השהות כמו, האם יש שירות בייביסיטר במלון, צוות בידור, הפעלות, הצגות, הדרכה במקרה של סקי וכדומה.
6. ישיבה במטוס – בעת הזמנת הטיסה, מומלץ לבקש מיועץ התיירות שידאג להזמין לכם מקומות ישיבה זה לצד זה, כך שהטיסה תעבור בקלות. ככל שתקדימו להזמין – הסיכוי שתוכלו לשבת ביחד גדול יותר.
7. שעות הטיסה ופעילויות במהלכה – מומלץ למשפחות עם ילדים קטנים לטוס בטיסות יום, כאשר מדובר במספר שעות טיסה בודדות. בנוסף, מומלץ להצטייד בהפעלה לילדים כמו משחק, ספר וחוברות צביעה, שיעסיקו אותם כך שירגישו פחות את משך הטיסה. כמו כן, רצוי לבדוק איזה ארוחות מוגשות בטיסה (אם בכלל), ולהצטייד בחטיפים ופירות שילדיכם אוהבים, לכל מקרה.
8. עזרה ראשונה – חשוב לזכור לקחת תיק תרופות לעזרה ראשונה עם כדורים (או סירופ לילדים) נגד כאב ראש, בחילה וכדומה. הצטיידות בתיק קטן מסוג זה, עשויה למנוע הרבה סבל והתרוצצות בעת הצורך.
9. הזמנת החופשה – מומלץ להזמין טיסות וחבילות נופש זמן רב מראש, בייחוד כאשר מדובר בחופשה המיועדת לחודשי הקיץ ולחגים, בהם המחירים עולים. כאשר תזמינו חופשה למספר נפשות כמה חודשים מראש, תוכלו לחסוך מאות דולרים בהוצאה הכוללת ולהיערך לנסיעה בהתאם. כמו כן, כאשר טסים עם ילדים מומלץ להימנע מטיסות קונקשן.
10. אחריות על ילדיכם – רצוי לשים לילדיכם בכיס או על החולצות מדבקה/פתק עם מספר הטלפון שלכם וכתובת המלון, למקרה שחלילה יילכו לאיבוד במקומות הומי אדם (אפשר גם בצורת שרשרת על הצוואר, במיוחד אם הם אינם מדברים אנגלית). נסיעה טובה ובטוחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן