Skip to content

לין: ההסכם עם ברוש יוביל לאבטלה ויסכן את המשק החופשי

אוריאל לין קורא לארגונים הכלכלים שלא לתת יד להסכם עם שרגא ברוש. הסכם זה יוביל לאבטלה מחד וסיכון ממשי של המשק החופשי בישראל, לדעתו. ובינתיים, בבית הדין לעבודה, סירבו האוצר וההסתדרות לחשוף את ההסכם המתגבש משום שאינו בשל עדיין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוריאל לין קורא לארגונים הכלכלים שלא לתת יד להסכם עם שרגא ברוש. הסכם זה יוביל לאבטלה מחד וסיכון ממשי של המשק החופשי בישראל, לדעתו. ובינתיים, בבית הדין לעבודה, סירבו האוצר וההסתדרות לחשוף את ההסכם המתגבש משום שאינו בשל עדיין

מאת אליק מאור

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, פנה הבוקר בקריאה לכל חברי לשכת התאום  של הארגונים הכלכליים,  בקריאה שלא לתת יד להסכם שהותווה בין  יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לבין שרגא ברוש, בו סוכם על קליטת עובדי קבלן בעלי וותק של שנה לפחות במקום עבודתם והשוואת יתר עובדי הקבלן למקבליהם השכירים במשק.

"אם תתנו ידיכם למתווה זה" מתריע לין, "תהיו אחראים לסיכון עתיד המשק בישראל". לטענתו זו "תהיה פגיעה חמורה באחד היסודות החשובים של חופש הניהול העסקי". לין מתרה בחברי הארגונים הכלכליים ואומר כי " מי שיוצר את מקומות העבודה זה הארגונים הכלכליים ולא ההסתדרות הכללית."  ועוד מזהיר: "אם תתנו להסתדרות להכתיב לכם, בכפייה, מתי מותר לכם להזמין שירותי מיקור חוץ ומתי אתם חייבים לבצע פעילות עסקית באמצעות העסקה ישירה, לא תוכלו לעמוד בתחרות הגלובלית ואתם מסכנים את עתיד העסקים אותם אתם מיצגים".

מהלך כזה, לדעת אוריאל לין, יסכן את המשק ויצור אבטלה, משום שמעסיקים יצמצמו את נכונותם לקלוט עובדים בהעסקה ישירה במקום להעסיקם באמצעות הזמנת שירותי מיקור חוץ. כפי שפורסם במגפון, שר התמ"ת שלום שמחון כבר הודיע כי בכוונתו להרחיב את צו התעסוקה כך שישווה את שכר עובדי הקבלן לשכר עמיתיהם השכירים במשק. שמחון הבהיר כי אין בכוונת משרדו להרחיב ולכלול גם את דרישת ההעסקה הישירה לארגוני הכלכלים, כפי שסוכם עם עיני. 

מזכ"ל ההסתדרות מבחינתו, כבר הודיע כי צו כזה לא מספק. בית הדין הארצי לעבודה ישמע את סיכומי המשא ומתן בין הצדדים בהם המדינה וההסתדרות יפרשו בפניו את אשר הושג עד כה במו"מ. לבית המשפט הצטרף כבעל עניין ועותר נגד השביתה, מרכז השלטון המקומי.

עדכון אחרון מבית הדין מציין כי ההסתדרות ומשרד האוצר סירבו לחשוף בפני בית המשפט את ההסכם המתגבש משום שאינו בשל עדיין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן