Skip to content

ביקור בית: לבקר את 'אוסקר ווילד' בפתח תקווה

העיר שנחשבה עד לא מכבר כחדר השינה של תל אביב הפכה בשנתיים האחרונות לאזור שוקק, ועשיר בחיי לילה • הפאב 'אוסקר ווילד' חולש על מלאבס ומתהדר בנוצות רבות של וויסקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פתח תקווה. כן, הרבה פעמים ניסו לשכנע אותי בטלפון להגיע ולבקר בפאב בפתח תקווה. העיר שנחשבה עד לא מכבר כחדר השינה של תל אביב הפכה בשנתיים האחרונות לאזור שוקק ועשיר בחיי לילה. מסתבר, שרחוב השחם, שזכור כשדה קוצים גדול, הפך לאחד מהרחובות השמחים ביותר של מלאבס: אינספור בתי קפה, מסעדות, מועדונים ופאבים איכותיים. לפעמים אפשר לזהות מה הכי איני על פי התור הכי ארוך בחוץ, ולשם באמת נכנסו: הפאב "אוסקר ווילד".

פאב "אוסקר ווילד" בפתח תקווה (צילום: אפיק גבאי)

פאב "אוסקר ווילד" בפתח תקווה (צילום: אפיק גבאי)

"אוסקר ווילד" הוא מקום גדול במלוא מובן המילה. לא רק כיוון שהוא יכול להכיל 300 איש בקירוב, אלא כשבדקנו את המקום ביום חול שגרתי, הפאב ניצח בפול-האוס, והייתה עוד רשימת המתנה של כ-50 איש מחוץ לדלת הכניסה (כולם מעל לגיל 24).

מבואת הכניסה היא בעצם חדר מלבני גדול ובמרכזו בר קטן. מלבד המארחת, יושבים במבואה ה"מוקצים", או בשפה עממית יותר – המעשנים. מספר שולחנות בגדלים שונים וסביבם הרבה חבר'ה שאוהבים להרגיש מעוננים בין סיגריות לבדלים. החיסרון היחיד, שבאי הפאב אשר אינם מעשנים, חייבים להיכנס ולצאת דרך מבואה זו, כדי להגיע לאולם הפאב האמיתי.

מבואת הכניסה לפאב "אוסקר ווילד" (צילום: אפיק גבאי)מבואת הכניסה לפאב "אוסקר ווילד" (צילום: אפיק גבאי)

אכן, אולם המליאה הגדול בהחלט מרשים (אף בקנה מידה תל אביבי), וסביב בר מרכזי עשוי עץ מלא, ישנם עוד עשרות שולחנות עץ גדושים ומלאים, כורסאות נוחות ותאי ישיבה. מקום ישיבה לא חסר – בהנחה שהזמנתם מקום.

"אוסקר ווילד" מעוצב בסגנון הפאב האירי הטיפוסי: לא רק מבחינת עיצוב וויזואלי, כי גם מוזיקה רוקיסטית ושנות ה-80 המתנגנת ברקע, מסכי פלזמה עצומים המשדרים משחקי ספורט, אינספור תמונות וציטוטים התלויים על הקיר פרי טעו של אוסקר ווילד ועד לרמה של תפריט העשיר במגוון עצום של בירות מברז ובעיקר תפריט וויסקי המרשים בכל קנה מידה. למעלה ממאה ושמונים סוגי וויסקי, כשיותר ממחציתם הם סינגל מאלט.

תפריט המזון נבנה על ידי השף יאיר פיינברג ואיכות האוכל המוגש לא נכנסת לקטגוריית פאב, אלא לקטגוריית גורמה. בין המנות שאי אפשר לחיות עוד יום אחד בלעדיהן: סיגרים ממולאים חלקי פנים (כבד עוף ולבבות קצוצים) עם טחינת לימונים כבושים – 36 שקל, נקניקיות איריות נהדרות (של הנקניקן, אלן טלמור) – המוגשות לצד תפוחי אדמה אפויים ובצל מטוגן – 48 שקל, וסטייק אנטריקוט אנגוס משובח, המוגש עם צ'יפס – 96 שקל.

עוד מוגש במקום, ולא כדאי לפספס: פלטת נקניקים וזיתים, המוגשת לצד לחם כפרי – 56 שקל, חציל בלדי שרוף עם רצועות אנטריקוט, עגבניות מרוסקות, גרגרי חומוס וטחינת עמבה, המוגש לצד לחם כפרי – 48 שקל, וברוסקטה – מוגש עם סלסה ורוטב פלפלים – 18 שקל.

פלטת נקניקים וזיתים, המוגשת לצד לחם כפרי (צילום: אפיק גבאי)פלטת נקניקים וזיתים, המוגשת לצד לחם כפרי (צילום: אפיק גבאי)

מבחר הבירות מתקרב ל-60 סוגים, ומתוכן 15 הנמזגות מברז. אין כמעט שולחן שלא רואים את הנוזל הצהבהב-כתמתם המבעבע מגיח מתוך כוסית בירה ייעודית. מלבד הבירות הקלאסיות שאפשר למצוא בברזים רבים בארץ, כמו קרלסברג, גינס וטובורג, אפשר למצוא גם בירות מנזרים (מרסדוס, דובל), בירות ישראליות (מלכה, נגב, פאבו), בירות למביק (דובדבן, תפוחים), אך יש גם את בירת המקום הסודית, המכונה "אוסקר ווילד", ורק מתי מעט יודעים מהי הבירה הבריטית האמיתית המסתתרת מאחורי המיתוג הסודי.

רק מתי מעט יודעים מהי הבירה הבריטית האמיתית של "אוסקר ווילד" (צילום: אפיק גבאי)רק מתי מעט יודעים מהי הבירה הבריטית האמיתית של "אוסקר ווילד" (צילום: אפיק גבאי)

תפריט הכהילים כולל הכל: וודקה, ג'ין, רום, טקילה, יינות ועוד, אך בית המקדש נפתח בעמוד הוויסקי, שכולל וויסקי קנדי, יפני, אירי וסקוטי, בלנדד, סינגל ואפילו מיושנים היטב, כמו גלנפידיך 30 שנה (250 שקל לכוסית) וגלנמורנג'י 18 שנה (180 שקל לכוסית). אה כן, לגבי כוסיות הוויסקי – אין יותר יפות מאלו באף פאב בארץ.

אם כבר וויסקי, וחשקתם בקינוח, יש מנה אחת – שאמנם לא נעשית במקום, אך שווה בשבילה לעלות לרגל: ביסקוויטים וויסקי: שכבת ביסקוויטים בקרם וניל בציפוי של גנאש שוקולד חלב – 32 שקל.

בעת הביקור, לא היינו בערב אירי יוצא מגדר הרגיל, מלבד העובדה שלרגע קל הברמנים פצחו בריקוד משותף לשמע מוזיקה אירית-מסורתית, שספק אם ריקודם היה מבייש את להקת 'ספיריט אוף דה דאנס'. המלצרית החביבה ביותר, ויקי, הבטיחה שבימים כתיקונם יש הופעות רבות ומגוונות, ופשוט צריך להתעדכן מה על הפרק.

אוסקר ווילד פעם ביקר במכרה והתיישב עם הכורים לאכול צהריים. הוא כתב שהם אוכלים למנה ראשונה כוסית וויסקי, למנה עיקרית כוסית וויסקי ולקינוח הם לוגמים עוד כוסית אחת של וויסקי. מעבר לזה, הוא לא מבין מה הם עושים פה.

הבר באולם המליאה וברקע בית המקדש של הוויסקי (צילום: אפיק גבאי)הבר באולם המליאה וברקע בית המקדש של הוויסקי (צילום: אפיק גבאי)

אם אוסקר ווילד היה מבקר ב"אוסקר ווילד" הוא היה מסתדר מצוין. יותר מכך, הוא בוודאי היה גאה.

אוסקר ווילד, פאב אירי, השחם 36, פתח תקווה טלפון: 03-6205090.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן