Skip to content

יותר מ-7,000 התנגדויות להקמת מתקני הגז בעמק חפר וחגית

המאבק נגד מתקני הגז ביבשה עולה מדרגה. ההתנגדויות נשלחו היום מטעם תושבי עמק חפר, חוף חפר ומגידו לחוקר הממונה מטעם המועצה הארצית נגד הכוונה להקים מתקני גז ביבשה. מדובר בכ-2,200 התנגדויות מעמק חפר, כ-2,400 מחוף הכרמל ו-2,800 ממגידו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כחלק מהמאבק בהקמת מתקני הגז ביבשה באזור עמק חפר ובחגית, שלחו היום אלפי תושבים, יותר מ-7,000, מכתבי התנגדויות לביצוע הפרויקט. לא מדובר בהעתק של התנגדות אחת החתומה על ידי אלפי תושבים, אלא על אלפי התנגדויות שונות.

כרזת המאבק
כרזת המאבק

התנגדויות נשלחו היום מטעם תושבי עמק חפר, חוף חפר ומגידו לחוקר הממונה מטעם המועצה הארצית נגד הכוונה להקים מתקני גז ביבשה. מדובר בכ-2,200 התנגדויות מעמק חפר, כ-2,400 מחוף הכרמל ו-2,800 ממגידו. את ההתנגדויות צפוי לבדוק עורך הדין גדעון ויתקון, לשעבר ראש מנהל מקרקעי ישראל. מדובר בהליך שצפוי לעכב את הליך קידום התכנית והוא אמור להימשך מספר חודשים.

בנוסף נשלחה התנגדות המועצה האזורית עמק חפר באמצעות משרד עו"ד ענת בירן, אשר גובתה במספר רב של חוות דעת מקצועיות המוכיחות כי אפשר וראוי למקם את מתקן הטיפול בגז הטבעי בים ואל היבשה יש להזרים גז נקי בלבד.

דף הפייסבוק שמרכז את המאבק

רני אידן, ראש מועצה עמק חפר: "במקום שישבו, ידברו אתנו ויבינו שהדרישה לנקות את הגז בים תוזיל את התהליך ותגרום לקידום התכנית, מעדיפים משרדי האנרגיה והפנים להיתפס בקונצפציות מיושנות שמסכנות את בטיחות ובריאות הציבור. גז כחול לבן הוא חשוב ואנחנו בעד להזרים את הגז כמה שיותר מהר למדינת ישראל. לצערי, החלמאות והרשלנות שאנו נתקלים בהן יגרמו לעיכוב התכנית עד שיבינו שעדיף לכולם שהניקוי יעשה במרחק גדול בלב ים".

יוני ארי, יו"ר מטה מאבק תושבי עמק חפר: "אלפי תושבים כתבו התנגדות להקמת מתקני הטיפול בגז הטבעי ומבקשים לעצור תכנית מסוכנת שעלולה לפגיע בבריאות, בביטחון ובבטיחות של כל אזרחי המדינה. מטרת ההתנגדות היא להציג את האיוולת בכך שלא נעשו כל הבדיקות הנדרשות לאישור התכנית. אנחנו נמשיך להתנגד בכל האמצעים עד אשר יעבירו את הטיפול ללב הים וליבשה יגיע גז נקי ויבש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן