Skip to content

לפיד מתנגד להשקעות מחוץ לגושי ההתיישבות ביו"ש

הערער שהגיש הוא נגד מתן התחייבות של הממשלה שבמקרה של הפסקת הכנסות ממתקני חשמל ביו"ש, בגלל שינויים מדיניים, תישא הממשלה בתשלום יתרת החוב של היזם. לדבריו, מתן הגנה באופן כזה חושף את הממשלה לתביעות מצד גורמים רבים שיבקשו הגנה דומה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לפיד (צילום: דן בר דוב)
אי אפשר להצדיק את ההגבלה. לפיד (צילום: דן בר דוב)

שר האוצר, יאיר לפיד, הגיש אתמול ערר על החלטת ועדת השרים לעניין קידום, פיתוח ויישום אנרגיות מתחדשות, בעניין ייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים ביו"ש והפסקתו, במקרים של שינויים מדיניים. "אני מתנגד בתוקף להשקעה בתשתיות חדשות מחוץ לגושי היישובים", כתב.

החלטת ועדת השרים

בערר הודיע שר האוצר, כי הוא מתנגד להחלטה שהתקבלה בוועדת השרים, אשר במסגרתה נכתב, כי על מנת לעודד הקמתם של מתקני ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת ביו"ש, הממשלה תתחייב, כי במקרים של שינויים מדיניים שיגרמו להפסקת תזרים ההכנסות מהמתקנים הנ"ל, כי היא זו שתישא בתשלום סכום יתרת החוב של היזם לתאגיד הבנקאי ו/או מוסד פיננסי שהעמיד מימון לפרויקט.

בערר נכתב עוד, כי תמיכה מעין זו היא בגדר מתן ערבות מדינה לכלל ההשקעות ביו"ש ועל כן, לא ברור כיצד אפשר להצדיק את ההגבלה הזו לתחום האנרגיות המתחדשות בלבד או לתחומי יו"ש בלבד. מתן הגנה באופן כזה חושף את הממשלה לתביעות מצד גורמים רבים שיבקשו הגנה דומה. בנוסף, כתב לפיד, כי הוא מתנגד בתוקף להשקעה בתשתיות חדשות מחוץ לגושי היישובים.

1 Comment

  1. גידי
    4 בפברואר 2014 @ 16:11

    עבודה יפה,וכל הכבוד לשר !!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן