Skip to content

שערוריית פרסי אקו"ם: סקנדל או פסטיבל

טקס הענקת פרסי אקו"ם התקיים תחת סערת אריאל זילבר ואחינועם ניני והסתיים עם קריאתו של זילבר לפרק את אקו"ם. הקהל הגיב בתשואות ובקריאות בוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שערוריית הענקת פרס מפעל חיים במוזיקה לאריאל זילבר הכניסה קצת צבע לטקס פרסי אקו"ם, שהתקיים בשני בערב בתיאטרון "גשר" ביפו. הפרס לזילבר שונה ברגע האחרון מפרס מפעל חיים לפרס על תרומה מוזיקלית. על השינוי בהגדרת הפרס החליטה הנהלת אקו"ם בעקבות התגובות הסוערות שעוררה ההחלטה להעניק לזילבר, בעל הדעות הימניות קיצוניות וההתבטאויות החריפות, פרס מפעל חיים. אחינועם ניני הודיעה שהיא מחרימה את הטקס ומוותרת על הפרס שהיתה אמורה לקבל באותו מעמד. ניני לא רצתה להיות על במה אחת עם זילבר.

"נגד חרמות, ובעד זכות האדם להביע דעתו". זילבר בטקס (צילום: יובל אראל)
"תרדו מן העץ הזה!". זילבר בטקס (צילום: יובל אראל)

את זילבר הציג מוטי קירשנבאום: "הוא מרגיז הרבה מאוד אנשים. ציבורים שלמים מבקשים להתנער ממנו בגלל אמירותיו המקוממות. גם אותי הוא מרגיז אבל לא הייתי רוצה לחיות בחברה שבה רק את דעתי שלי מותר להביע. אני גם לא חושב שכל אמירה שלו, ותהיה המקוממת ביותר, הופכת את שיריו לפחות טובים. ואנחנו כאן כדי לכבד את שיריו. שתמשיך לרוץ אריאל זילבר, שמוליק קורא לך".

לביצוע שיריו של זילבר הוזמן לבמה מוש בן ארי, אבל זילבר קטע את החגיגה בתחילתה כדי לשאת נאום קצר מתוך דף נייר ששלף מכיסו. עיקרי דבריו: "יש לי משהו להגיד לקהל הזה ולכל עם ישראל. אני קיבלתי את הפרס הזה, בהתחלה אמרו לי מפעל חיים. אני מודה לוועדת אקו"ם שזיכו אותי על פרס מפעל חיים שהחליטו להעניק לי. זה דברים שחשבתי עליהם וכתבתי אותם.

"אני נכד לשרה ואריה זילבר שהיו ממקימי תל אביב, בנה של ברכה צפירה. אני מכאן, מהארץ הזו ומודה על זה בכל יום. כמו ברוש לבדו, אני נגד חרמות, ובעד זכות האדם להביע דעתו. אני ישראלי ויהודי גאה. בואו נישאר מחוברים אחד לשני כמו נופי הילדות שלנו. ההרגשה היא שאני שק חבטות של גופים אינטרסנטים ואמנים מתוסכלים, שמנסים כל פעם להמציא את עצמם על חשבוני. הייתי מחזיר את הפרס אבל אני לא יכול להפנות עורף לתמיכה ולאהבה שקיבלתי מהעם בימים אלו. הייתי מפרק את אקו"ם ובונה אקו"ם חדש. תרדו מן העץ הזה! ותודה לקדוש ברוך הוא ותודה לאשתי היקרה". דבריו של אריאל זילבר זכו למחיאות כפיים ולקריאות בוז. מיד לאחר שסיים את דבריו מיהר לצאת מהאולם עם אשתו.

ולשאר הפרסים: פרס מפעל חיים הוענק ליוסי גמזו. מבין מאות היצירות המוזיקליות הישראליות שראו אור השנה, בחרו חברי ועדת השיפוט להעניק פרסים להישגי השנה במוזיקה: פרס ע"ש יוסי בנאי למחברי השנה – הדג נחש על אלבומם  "זמן להתעורר"; פרס ע"ש יאיר רוזנבלום למעבד השנה – תמיר מוסקט; פרס ע"ש סשה ארגוב למלחין השנה – עידן רייכל על אלבומו "רבע לשש"; פרס ע"ש ענבל פרלמוטר לתגלית השנה – גיא ויהל; פרס חיצוני ע"ש אהרון גפן לתמיכה בהפקת אלבום – "קותימאן". היוצרים החשובים והאהודים ביותר שעלו לבמה לקבל את הפרס היו אביתר בנאי,  שקיבל את הפרס ע"ש עוזי חיטמן לאלבום השנה  "יפה כלבנה" וכמובן אריאל זילבר, שגנב את ההצגה.

3 Comments

  1. מתכנת
    4 בפברואר 2014 @ 15:48

    אני רואה קשר ישיר בין מקרה אדם ורטה לאריאל זילבר. לא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית, סתימת פיות זה רע.

    • מנצל
      5 בפברואר 2014 @ 18:57

      אדם ורטה איבד את מקור פרנסתו. הגזען הזה פשוט קיבל קצת פחות כבוד. הבדל של שמיים וארץ

  2. גידי
    4 בפברואר 2014 @ 12:11

    אריאל זילבר בעצם הגעתו לטקס ,מול כל עייפי הנפש חשף את פרצופם האמיתי !!!
    הוא הראה כמה השמאל בעד חרמות ,חופש הבעת דעה(בתנאי שהיא מצד שמאל) וכמה הם מסוכנים לדמוקרטיה!
    ציטוט מהכתבה "שערוריית הענקת פרס מפעל חיים במוזיקה לאריאל זילבר הכניסה קצת צבע לטקס פרסי אקו"ם,"
    יובל שכחת לציין שהצבע שהוסיפו הוא ש ח ו ר !!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן