Skip to content

תערוכת כרזות של בוגרי הבצפר ועמותת אור ירוק

תערוכה חדשה להעלאת המודעות להסחות הדעת בזמן נהיגה תוצג בקניון דיזנגוף סנטר, פרי עבודתם של בוגרי קורס הקופירייטינג של ה"בצפר". במסגרת האירוע הנציחו הבוגרים את מות חברם לספסל הלימודים, אבנר רוז, שנהרג בתאונת אופנוע במהלך לימודיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בוגרי קורס הקופירייטינג של "הבצפר" סיימו בתחילת השבוע באופן רשמי את לימודיהם ובשבועות האחרונים הם עמלו על פרויקט הגמר, אותו קיימו בשיתוף עמותת "אור ירוק". בפרויקט הציגו הבוגרים את הרעיונות הקריאייטיבים במסגרת תערוכה יוצאת דופן, להגברת המודעות לסכנה הקיימת בהסחות הדעת שבכביש. במסגרת האירוע הנציחו הבוגרים את מות חברם לספסל הלימודים, אבנר רוז, שנהרג בתאונת אופנוע במהלך לימודיו ב"בצפר".

איתמר צרפתי והכרזות פרי יצירתו, שזכו במקום הראשון (צילום אור ירוק)
איתמר צרפתי והכרזות פרי יצירתו, שזכו במקום הראשון (צילום אור ירוק)

בהחלטה משותפת עם משפחתו של אבנר, החליטו קברניטי "הבצפר" ו"אור ירוק" להקדיש את התערוכה לנושא הסחת הדעת בנהיגה. נושא שמתחבר מאד עם האירוע הטרגי. באירוע נשא האב שמעון דברים: "מאז התאונה אני חושב איך יוכל האירוע הזה להציל עוד אנשים, ולחסוך מהם וממשפחותיהם את מה שאנחנו עברנו ועוברים".

בכניסה לתערוכה מוקדמת, שנערכה בנמל תל-אביב, חיכו למבקרים שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל וערכו בדיקות "ינשוף". יחד איתם הוצבה במקום ה"ניידת מונית" שחציה מונית ואילו החצי השני – ניידת משטרה. על החצי-מונית רשומות עלויות נסיעה במונית, ואילו על החצי השני, הניידת, רשומים סכומי הקנסות אותם משלמים נהגים הנוהגים בהשפעת אלכוהול.

צילום אור ירוק

בין המבקרים בתערוכה נכחו סיגלית קוכמייסטר, מנהלת שיווק עמותת "אור ירוק", אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום, יגאל בראון מנכ"ל "הבצפר" של חברות הפרסום, טובית שלומי, מבעלי דרורי שלומי, יורם לוי מבעלי ברוקנר יער, ניב חורש מנכ"ל ראובני פרידן, ירון מרחב, טל פרלמוטר ובני משפחת רוז.
לאחר תהליך שיפוט בו השתתפו קברניטי 'הבצפר', עמותת 'אור ירוק' והמבקרים בתערוכה, הוכרזו הכרזות המנצחות: במקום הראשון זכה איתמר צרפתי, במקום השני שובל לוי ובמקום השלישי אלדר וקנין.

לדברי שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "עמותת אור ירוק מברכת את הבצפר על שיתוף הפעולה למען העלאת המודעות לבטיחות בדרכים. העמותה פועלת בכל הכלים העומדים לראשותה כדי להגביר את המודעות לבטיחות בדרכים. לא תמיד רק הנהג אשם, ולמדינה יש את היכולת לצמצמם את מספר ההרוגים הגבוה בכבישים על ידי הגדלת התקציבים ושיפור התשתיות. תאונות דרכים אינן גורל משמים ובשילוב כוחות ניתן להצליח במלחמה ולהציל חיים".

יגאל בראון, מנכ"ל "הבצפר" ואיגוד חברות הפרסום נמסר: "המוטיב המרכזי המנחה את הלימודים בבצפר הוא החיבור של הסטודנטים לעולם האמיתי, הפעם החיבור הוא לעולם אמיתי מאוד. ההתמודדות של הסטודנטים עם הבריף של עמותת אור ירוק מקבל המחשה כואבת בדמותו של אבנר רוז ז"ל, סטודנט שלנו, שקיפח את חייו על הכביש. אני מקווה שתערוכת הסיום תעביר את המסר באפקטיביות ובעוצמה. למען אלו החיים ולזכרו של אבנר רוז."

צילום אור ירוק

אבנר החל את לימודיו בקורס לפני כשנה, תוך כדי עבודתו בחנות "למטייל" בירושלים. במקביל נרשם והתקבל ללימודי כלכלה ויחסים בין-לאומיים באוניברסיטה העברית. ב-13/6/2013 בשעה 16:45, בדרכו מירושלים לטירת צבי, סטה האופנוע בעיקול חד לנתיב הנגדי מסיבות שאינן ברורות, והתנגש חזיתית ברכב פרטי שבא ממול. צוותי ההצלה הגיעו במהירות ועמלו לייצב את מצבו, הוא הוטס לבי"ח העמק, לייצוב ולהערכה ראשונית, ומשם הוסע לרמב"ם, לטיפול בפגיעת הראש, אך זו הייתה אנושה מדי, ומותו נקבע למחרת. אבנר שהיה חתום על כרטיס אד"י, תרם לאחר מותו את איבריו והציל שבעה אנשים.

התערוכה לזכרו תוצג החל מהיום, 6.2.14 בקניון דיזנגוף סנטר ותהיה נגישה לקהל הרחב בשעות הפתיחה של הקניון.

2 Comments

  1. אסף
    11 בפברואר 2014 @ 13:50

    מדהים-מדהים-מוכשרים-מוכשרים
    ונושא כל כך חשוב
    ממליץ בחום לבדוק את קורס כתיבה שיווקית באתר אסכולי להתחזקות נוספת בתחום הקופירייטינג

  2. אייל
    6 בפברואר 2014 @ 11:12

    נושא מוכר וכאוב.. למרות שכולנו מכירים את הסיכונים, אנחנו ממשיכים להתעסק בשטויות במהלך הנהיגה.. אני נוהג עם מערכת התרעה וכבר קרה יותר מפעם אחת שהיא ציפצפה לי כשהתקרבתי יותר מדי לשוליים.. יש לי ילדים, אני לא מוכן לסכן את עצמי על הכביש, זה באמת לא שווה את זה. אני עם עצמי החלטתי שסיימתי להתעסק בכל דבר שהוא לא הכביש כשאני נוהג, מציע לכם לקבל החלטה זהה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן