Skip to content

יבואני הרכב הדו גלגלי מוחים על העלאת מס הקנייה לאופנועי ספורט

החלטת משרד האוצר להעלות את מס הקנייה על אופנועי ספורט ל-72% במקום 19.2% עד סוף 2013 עוררה מחאות רבות מצד העוסקים בספורט הדו-גלגלי. המהלך נעשה בניגוד להתחייבותו להסדרת התקנות בענף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר קורא לשר האוצר, להציל את עתיד הספורט המוטורי ולהחזיר את המצב של שיעור מס קנייה של 19.2% ששרר עד דצמבר 2013. מראשית ינואר 2014, לאחר החלטה של משרד האוצר להעלות את מס הקנייה, עומד המס הנוכחי על 72%. מדובר בצעד חסר אחריות שגורם לאי ודאות קיצוני, כמו גם להקפאה כמעט מוחלטת של הפעילות הכלכלית סביב הספורט המוטורי.

עד דצמבר 2013 הוטל מס קנייה בשיעור נמוך יחסית של 19.2% – שיעור שתאם את התחייבות רשות המיסים מלפני מספר שנים, עם ראשית תהליך החקיקה והסדרת התקנות בספורט המוטורי. למרות שחלפה אך ורק שנה מיום תחילת הצו, לא הוארך תוקפו, בטענה כי החוק מנוצל לרעה.

יש לזכור כי למרות שחוק הספורט המוטורי עבר לפני מספר שנים, התמשך תהליך התקנת התקנות על פני מספר שנים באופן בלתי סביר לגמרי, תוך ריבוי משרדי ממשלה שמעורבים בכך. כעת, ולמרות שנדמה כי הנושא עולה על הפסים הנכונים, העלה משרד האוצר את מס הקניה ל-72% בדומה לאופנועים רגילים המורשים לנוע על הכבישים.

דו גלגלי ספורטיבי (צילום דני בר)

טלי ברנר, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי באיגוד לשכות המסחר, הסבירה כי העלאת המס תגרום לנזק בלתי הפיך לענף הספורט המוטורי וזאת בניגוד מוחלט להסדרים המוקדמים עם משרד האוצר וללא כל סיבה נראית לעין, לא כל שכן, מדובר בתקופה קצרה של פחות משנה שבה הצו היה בתוקף. "הממשלה איננה מבינה את הנזק שנגרם בהתנהלות של זיגזוג במדיניות המיסים ברמת המשק בכלל, ולספורט המוטורי בפרט. ההחלטה התקבלה בחופזה, מבלי לתת שהות לגורמים בענף להשמיע את דעתם וזאת תוך ניתוח רשלני של הנתונים".

ההנחה כי יש למסות אופנועי ספורט באופן זהה לאופנוע רגיל, מתעלמת מהעובדה כי השימוש באופנועי ספורט מוטורי מוגבל ביותר, השימוש בו אינו יומיומי, פחת השימוש עצום, והוא מוגדר כספורט – ולא כאמצעי תעבורה.

במהלך השנה האחרונה התקיימו תחרויות במסגרת הספורט המוטורי – אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בעולם – ליגות מירוצים במסגרת קבוצות מסודרות שנתמכות על ידי גורמים מסחריים – שיירתעו כמובן בהתקיים אי ודאות בענף שכזה.

גדי אבירם, חבר באיגוד הרכב הדו גלגלי, הביע תמיהה על הצעד של משרד האוצר, שמחזיר בכוח את תופעת יבוא אופנועי ספורט מוטורי במזוודות: "עד לאחרונה, הגיעו כלים אלה במזוודות – ולא כדרך מליצה, מפורקים לחבילות ביבוא אישי או במזוודות של חוזרים לארץ. רשות המיסים אישרה עוד לפני מספר שנים את הטלת מס קנייה מופחת נמוך, במהלך חכם שמסדיר את היבוא והסחר החוקיים של כלים אלה, תוך תשלום מיסים ורישום מסודר של הכלים. קשה להבין את האיוולת בלהחזיר את היבוא המחתרתי".

הטלת מס קנייה גבוה על כלים המשמשים לספורט המוטורי, גוזרת את דינו של הענף בישראל ומחסלת סופית את קיומו וזאת ללא כל היגיון ראוי מאחורי המהלך. ניתן להחזיר את המצב לקדמותו תוך עמידה של משרד האוצר בהתחייבויותיו וע"י חזרה לקביעת בשיעור של 19.2% (או אף נמוך יותר) במקום ה- 72% שימוטטו את הענף. בכך, יוסדר היבוא והסחר החוקיים של כלים אלה תוך רישום מסודר של בעלי הכלים, וזאת מעבר לסיוע הישיר לספורט המוטורי בדרך החתחתים בה פוסע ספורט חשוב זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן