בסין מכירות שיא ובארה"ב רוכשים פחות מכוניות

שוק הרכב בסין מכר 20 מיליון מכוניות בשנת 2013 ואילו בארה"ב נרשמת ירידה מתמשכת ומתונה בדרישה לרכב פרטי בערים הגדולות

בסין מכירות שיא ובארה"ב רוכשים פחות מכוניות

שוק הרכב בסין מכר 20 מיליון מכוניות בשנת 2013 ואילו בארה"ב נרשמת ירידה מתמשכת ומתונה בדרישה לרכב פרטי בערים הגדולות

מחקר שפורסם ע"י המכון למחקר התחבורה באוניברסיטת מישיגן (UMTRI) פירסם מחקר שערך פרופ' מישל סיווק שמצא ירידה מתמשכת בבעלות על מכוניות מאז שנת 2007. במחקר נמצא כי 9.22% מבתי האב בארה"ב אינם מחזיקים מכונית בבעלותם. במחקר נמצא כי מאז שנת 2007 עת היו רק 8.72% בתי אב ללא מכונית בבעלותם, נמשכת ירידה עקבית במספר בתי האב המחזיקים בבעלותם מכונית.

לדברי עורך המחקר, הפרמטרים המשפיעים על בעלות או אי-בעלות על כלי רכב הם, בין היתר, איכות התחבורה הציבורית, המבנה העירוני והצפיפות העירונית, פרישת שבילים ומדרכות להולכי רגל ובטיחות הולכי הרגל, זמינות ועלות חנייה, הכנסה לנפש וכמובן גם מחיר הדלק.

ברבות מהערים הגדולות בארה"ב בכלל, וניו יורק בפרט, יותר ממחצית תושבי העיר אינם מחזיקים רכב בבעלותם (רק 44% מתושבי ניו-יורק בעלי רכב) בעוד שבמחקר נמצא כי בוושינגטון הבירה, 62% מבתי האב בעלי כלי רכב, בבוסטון – 63% בעלי מכונית, פילדלפיה עם 67% בעלי מכונית, סן פרנציסקו ובלטימור עם 69% מבתי האב בעלי כלי רכב, שיקגו עם 72% מבתי האב בעלי מכונית ובדטרויט 74% מהתושבים בעלי מכונית.

כבישי ארצנו הצפופה (צילום דני בר)

במחקר נבחנו נתונים ב-30 הערים הגדולות בארה"ב. בשנת 2007 היו 8.72% מבתי האב ללא מכונית, בשנת 2008 המספר גדל ל- 8.9%, שנת 2010 – 9.01%, שנת 2011 – 9.29%. בשנת 2012 ירד מעט שיעור בתי האב ללא כלי רכב ב-30 הערים הגדולות והתייצב על שיעור של 9.22%.

במחקר נמצא כי ב-21 מבין הערים הגדולות קיימת מגמה של גידול חלקם של בתי האב ללא כלי רכב בבעלותם.

המחקר גם מצביע על מגמה של פחות מכוניות לבית אב. יותר בתי אב בארה"ב מסתפקים בכלי רכב אחד או שניים למשפחה ופחות מחזיקים ברכב לכל בן משפחה.

בארה"ב נוסעות 247.9 מיליון מכוניות (נתון מאמצע 2013) וזהו שיא מאז משבר שנת 2008 והצלילה במכירות הרכב שהתרחשה בשנה זו. בשנת 2013 נמכרו 15.6 מיליון מכוניות בארה"ב והגיל הממוצע של צי הרכב האמריקני הוא 11 שנים ועל כן אין הרבה סיבה לדאגה. בשלב זה תעשיית הרכב תמשיך לבעוט.

גידול צי הרכב הסיני (צילום דני בר)

ובסין כמו בסין, הכל בגדול. בסין נוסעות כבר 250 מיליון מכוניות על הכביש. יש כבר יותר מ-31 ערים בסין בהן יש יותר ממיליון מכוניות רשומות ובבייג'ין יש כבר יותר מ-5 מיליון מכוניות. מתוך רבע מיליארד המכוניות הסיניות, 137 מיליון הן מכוניות פרטיות וזה גידול של פי חמישה בעשור מאז 2003.

בשנת 2013 נמכרו בסין יותר מ-20 מיליון מכוניות חדשות והיד עוד נטויה. במכירות 2013 בסין נרשם גידול של 12% לעומת 2012. הגידול המרשים ביותר היה במכירות מכוניות פרטיות בתצורת סדאן, שכמעט הכפילו עצמן לעומת מכירות 2012.

המכונית הפופולארית ביותר ב-2013 בסין היתה פורד פוקוס עם 403,000 מכוניות חדשות על הכביש וגידול של 36% לעומת מכירות הדגם בשנת 2012. גם פולקסווגן ליוויה וביואיק אקסל היו מכוניות פרטיות פופולאריות ביותר בסין בשנה הקודמת.

מותג הרכב הפופלארי ביותר בסין 2013 היה פולקסווגן עם 2.4 מיליון כלי רכב. אחרי VW היו יונדאי, טויוטה, ניסן והחמישית היתה ג'נרל מוטורס.

בערים בייג'ין, שנגחאי, גואנזו, גויאנג וטיאנג'ין יש הגבלה על כמות כלי הרכב שתושבי העיר יכולים לרכוש אולם הפוטנציאל למכירת רכב בשאר הערים והפרובינציות של סין עדיין לא מוצה.

בסין יש 280 מיליון תושבים המחזיקים ברשיון נהיגה, כאשר רק בשנת 2013 נבחנו וקיבלו רישיון נהיגה עוד 18.4 מיליון סינים. 15% מהתאונות בסין הן עם מעורבות של נהגים חדשים עם פחות משנה ניסיון. לעומת זאת, נהגים עם ניסיון של שלוש שנים על הכביש היו אחראים ל-51,000 תאונות עם 14,000 הרוגים ו-56,000 פצועים, בשנת 2013 בלבד.

מחקר שפורסם ע"י המכון למחקר התחבורה באוניברסיטת מישיגן (UMTRI) פירסם מחקר שערך פרופ' מישל סיווק שמצא ירידה מתמשכת בבעלות על מכוניות מאז שנת 2007. במחקר נמצא כי 9.22% מבתי האב בארה"ב אינם מחזיקים מכונית בבעלותם. במחקר נמצא כי מאז שנת 2007 עת היו רק 8.72% בתי אב ללא מכונית בבעלותם, נמשכת ירידה עקבית במספר בתי האב המחזיקים בבעלותם מכונית.

לדברי עורך המחקר, הפרמטרים המשפיעים על בעלות או אי-בעלות על כלי רכב הם, בין היתר, איכות התחבורה הציבורית, המבנה העירוני והצפיפות העירונית, פרישת שבילים ומדרכות להולכי רגל ובטיחות הולכי הרגל, זמינות ועלות חנייה, הכנסה לנפש וכמובן גם מחיר הדלק.

ברבות מהערים הגדולות בארה"ב בכלל, וניו יורק בפרט, יותר ממחצית תושבי העיר אינם מחזיקים רכב בבעלותם (רק 44% מתושבי ניו-יורק בעלי רכב) בעוד שבמחקר נמצא כי בוושינגטון הבירה, 62% מבתי האב בעלי כלי רכב, בבוסטון – 63% בעלי מכונית, פילדלפיה עם 67% בעלי מכונית, סן פרנציסקו ובלטימור עם 69% מבתי האב בעלי כלי רכב, שיקגו עם 72% מבתי האב בעלי מכונית ובדטרויט 74% מהתושבים בעלי מכונית.

כבישי ארצנו הצפופה (צילום דני בר)

במחקר נבחנו נתונים ב-30 הערים הגדולות בארה"ב. בשנת 2007 היו 8.72% מבתי האב ללא מכונית, בשנת 2008 המספר גדל ל- 8.9%, שנת 2010 – 9.01%, שנת 2011 – 9.29%. בשנת 2012 ירד מעט שיעור בתי האב ללא כלי רכב ב-30 הערים הגדולות והתייצב על שיעור של 9.22%.

במחקר נמצא כי ב-21 מבין הערים הגדולות קיימת מגמה של גידול חלקם של בתי האב ללא כלי רכב בבעלותם.

המחקר גם מצביע על מגמה של פחות מכוניות לבית אב. יותר בתי אב בארה"ב מסתפקים בכלי רכב אחד או שניים למשפחה ופחות מחזיקים ברכב לכל בן משפחה.

בארה"ב נוסעות 247.9 מיליון מכוניות (נתון מאמצע 2013) וזהו שיא מאז משבר שנת 2008 והצלילה במכירות הרכב שהתרחשה בשנה זו. בשנת 2013 נמכרו 15.6 מיליון מכוניות בארה"ב והגיל הממוצע של צי הרכב האמריקני הוא 11 שנים ועל כן אין הרבה סיבה לדאגה. בשלב זה תעשיית הרכב תמשיך לבעוט.

גידול צי הרכב הסיני (צילום דני בר)

ובסין כמו בסין, הכל בגדול. בסין נוסעות כבר 250 מיליון מכוניות על הכביש. יש כבר יותר מ-31 ערים בסין בהן יש יותר ממיליון מכוניות רשומות ובבייג'ין יש כבר יותר מ-5 מיליון מכוניות. מתוך רבע מיליארד המכוניות הסיניות, 137 מיליון הן מכוניות פרטיות וזה גידול של פי חמישה בעשור מאז 2003.

בשנת 2013 נמכרו בסין יותר מ-20 מיליון מכוניות חדשות והיד עוד נטויה. במכירות 2013 בסין נרשם גידול של 12% לעומת 2012. הגידול המרשים ביותר היה במכירות מכוניות פרטיות בתצורת סדאן, שכמעט הכפילו עצמן לעומת מכירות 2012.

המכונית הפופולארית ביותר ב-2013 בסין היתה פורד פוקוס עם 403,000 מכוניות חדשות על הכביש וגידול של 36% לעומת מכירות הדגם בשנת 2012. גם פולקסווגן ליוויה וביואיק אקסל היו מכוניות פרטיות פופולאריות ביותר בסין בשנה הקודמת.

מותג הרכב הפופלארי ביותר בסין 2013 היה פולקסווגן עם 2.4 מיליון כלי רכב. אחרי VW היו יונדאי, טויוטה, ניסן והחמישית היתה ג'נרל מוטורס.

בערים בייג'ין, שנגחאי, גואנזו, גויאנג וטיאנג'ין יש הגבלה על כמות כלי הרכב שתושבי העיר יכולים לרכוש אולם הפוטנציאל למכירת רכב בשאר הערים והפרובינציות של סין עדיין לא מוצה.

בסין יש 280 מיליון תושבים המחזיקים ברשיון נהיגה, כאשר רק בשנת 2013 נבחנו וקיבלו רישיון נהיגה עוד 18.4 מיליון סינים. 15% מהתאונות בסין הן עם מעורבות של נהגים חדשים עם פחות משנה ניסיון. לעומת זאת, נהגים עם ניסיון של שלוש שנים על הכביש היו אחראים ל-51,000 תאונות עם 14,000 הרוגים ו-56,000 פצועים, בשנת 2013 בלבד.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן