Skip to content

"משעשעי חיך" – חוק הבשר קפוא

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוק עם בשר

כמה פעמים עמדתם מול מקרר הבשר בסופר ולא ידעתם אם מה שמוכרים לכם הוא טרי-טרי או טרי-מופשר? הכנסת נדרשה לעסוק בנושא בעקבות הצעת חוק, שהגיש ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), לפיה יסומנו אריזות הבשר באופן ברור, שיאפשר להבדיל בין בשר טרי, קפוא או מופשר, כלומר בשר קפוא שעבר תהליך הפשרה. כך יוכלו הצרכנים לדעת בוודאות מה הם קונים, לשלם בהתאם וגם להיות בטוחים שהבשר הקפוא הופשר בתנאים מבוקרים, שכן הוא יימכר באריזות סגורות ולא במקררים פתוחים כפי שקורה כיום. עוד יצוין על האריזה, כי אין להקפיא את הבשר שנית לאחר שהופשר, הערה שבנוסף לשקיפות תיידע את הצרכנים באשר לדרך הטיפול הנכונה במוצר.

בשר טרי, קפוא או מעובד? (ויקימדיה)בשר טרי, קפוא או מעובד? (ויקימדיה)

היברידי לא רק בכביש

על שגעת הקרונאט בוודאי שמעתם, אותו שילוב בין דונאט להמבורגר שכבש את העולם. אחריו בא הראמן בורגר, המבורגר שבמקום לחמנייה עטוף באטריות ראמן. הלהיט הנוכחי בתחום הוא מגה בורגרפיצה, שהוא בדיוק מה שהוא נשמע: שתי פיצות בקוטר 30 סנטימטרי כל אחת וביניהן המבורגר מפלצתי. המצאה נוספת היא קרייגל, שילוב של קרואסון ובייגל שמקורו בשכונת וויליאמסבורג בניו יורק. אגף המתוקים לא נמלט אף הוא מהטרנד המוזר ובקונדיטוריה קטנה בלונדון המציאו את הטאוני, חיבור בין טארט לבראוני.

אופנה חדשה - בורגר פיצהאופנה חדשה – בורגר פיצה

שוקולד קטן ושוקולד גדול

חובבי שוקולד שימו לב: בשבוע הבא (9-16 בפברואר) יתקיים שבוע השוקולד השני של ישראל. תפריט האירועים כולל פעילויות וטעימות במסעדות, בתי קפה, גלידריות וחנויות בכל רחבי הארץ, כאשר גולת הכותרת הינה פסטיבל השוקולד, שיתקיים במתחם התחנה בתל-אביב בתאריכים 13-15 בפברואר. יצרני שוקולד מהמובילים בארץ (איקה כהן, ערן שוורצברד, מישי בלוג, סיגל קרפל ועוד) יציעו פרלינים, פטיפורים, ליקרים, טראפלס, טבלאות, ופאדג', ולשוקוהוליקים בנשמה יחכה אפילו ספא שוקולד. אטרקציה נוספת שוודאי תמשוך תשומת לב רבה היא תערוכת פסלי שוקולד ובה שמונה פסלים יוצאי דופן, המיתמרים לגובה של למעלה ממטר, שיוצרו במיוחד לרגל הפסטיבל. תבואו, יהיה מותק של פסטיבל. מחיר כניסה: 15 שקל למבוגר, כניסה חינם לילדים עד גיל 12.

פסטיבל השוקולד בתחנהפסטיבל השוקולד בתחנה

תל אביב בשיר ובסיפור (ובצלחת)

"מועדון תל אביב בסיפור ובטעם", יוזמה של אילן שחורי, עיתונאי, שדרן רדיו וטלוויזיה והיסטוריון, מעלה על נס את התפתחות העיר העברית הראשונה ב-105 שנותיה, עם קריצה להיותה בירת הקולינריה של ישראל. אחת לחודש יתקיים מפגש במסעדת "ננה בר", הממוקמת באזור שבו נולדה תל אביב הקטנה, להרצאה, סיור וארוחה בליווי סרטונים, תמונות ושירים שלא נס ליחם. המפגש הקרוב יתקיים ב-23 בפברואר ובו יסופר על המאבק על זכות הראשונים בעיר העברית הראשונה. במפגשים הבאים, שיתקיימו אחת לחודש, יספר שחורי על העדלאידע המפורסמת של תל אביב, על בתי חלומות בעיר ועל חיי התרבות בה. משך ההרצאה כשעה ובסופה תוגש ארוחה בסגנון תל אביבי ישן וחדש. ניתן להירשם למועדון דרך האתר ולקבל עדכונים על מפגשים, פעילויות, הנחות ומבצעים בדף הפייסבוק.

ההיסטוריה של תל אביב במסעדת ננהההיסטוריה של תל אביב במסעדת ננה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן