Skip to content

יותר מ-9,000 תלמידים השתתפו בשיעור האזרחות הגדול בעולם

הנשיא והתלמידים ברחבי ישראל שברו הבוקר את שיא גינס העולמי בשיעור האזרחות הממוחשב הגדול בעולם. סגן נשיא שיאי גינס העולמי, מרקו פריגטי, צפה בשיעור מחדר הבקרה וציין כי פרס שבר שיא נוסף כראש המדינה המבוגר ביותר בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס ויותר מ-9,000 תלמידים ברחבי ישראל שברו הבוקר את שיא גינס העולמי בשיעור האזרחות הממוחשב הגדול בעולם. השיעור הועבר ממטה חברת סיסקו בנתניה בטכנולוגיות מתקדמות אל 71 בתי ספר של רשת "עמל" ברחבי הארץ ובראשם: באר שבע, תל-אביב, כסייפה, אופקים, דימונה, חדרה, חורה, טבריה, טייבה, ירושלים נהריה ומיישובים רבים נוספים.

סגן נשיא גינס העולמי מרקו פריג'אטי מעניק לנשיא המדינה את תעודת קביעת שיא הגינס העולמי (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
סגן נשיא גינס העולמי מרקו פריג'אטי מעניק לנשיא המדינה את תעודת קביעת שיא הגינס העולמי (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

השיעור נפתח בברכת הנשיא לתלמידים: "אני מאוד מתרגש מלראות אתכם הבוקר ולהיות המורה שלכם- אני גם קצת מקנא בכם על היותכם תלמידים". אלפי התלמידים ענו לו מכל רחבי הארץ במקהלה "בוקר טוב הנשיא". הנשיא סיפר לתלמידים על שנות הקמת מדינת ישראל, על עמידתה בפני מלחמות ואויבים, וכן על בניית הארץ מימיה הראשונים.

תלמידי ליידי דיוויס תל אביב בשיעור האזרחות עם הנשיא פרס (צילום VEED ME)
תלמידי ליידי דיוויס תל אביב בשיעור האזרחות עם הנשיא פרס (צילום VEED ME)

לאחר כן, המשיך הנשיא פרס ודיבר על ערכים, שוויון זכויות, חופש הביטוי ואזרחות טובה ואמר: "מדינת ישראל ארץ קטנה, ואתם בני הנוער עומדים בתחרות עם הנוער בכל העולם – אתם צריכים להיות מצוינים. בכל אחד מכם יש פוטנציאל גדול יותר ממה שאתם חושבים – יש לפניכם יכולות יותר ממה שאתם מנצלים – אם תלמדו פתאום תגלו שאתם יכולים להיות אנשים טובים יותר ושאתם יכולים לעשות דברים שלא חשבתם. כאזרחי מדינת ישראל החשוב ביותר הוא לשמור על הערכים שלכם "ואהבת לרעך כמוך"- יותר קל לאהוב את האחר מאשר לשנוא".

תלמידי עמל אל פארוק בשיעור האזרחות הגדול בעולם (צילום: קבוצת עמל)
תלמידי עמל אל פארוק בשיעור האזרחות הגדול בעולם (צילום: קבוצת עמל)

בסיום השיעור הנשיא ענה לשאלות התלמידים מתל אביב, באר שבע וכסייפה. הנשיא הדגיש כי מדינת ישראל תעשה כל שביכולתה לשמור על שוויון זכויות בין אזרחיה, על הדמוקרטיה, ועל חיבור בין פריפריה למרכז ואמר: "יש לקדם פרויקטים של מחשוב בתי ספר בישראל ולאפשר השכלה איכותית רחבה ושוויונית לכל התלמידים".

במהלך השיעור שארך 45 דקות צפה סגן נשיא שיאי גינס העולמי מרקו פריגטי מחדר הבקרה, יחד עם נציגי סיסקו ורשת עמל, בנתונים אשר הוזרמו מכלל בתי הספר, בכדי לאמת את כמות התלמידים אשר משתתפים בשיעור. לאחר הגעת כלל התוצאות הכריז פריגטי על שבירת השיא הגדול בעולם שנעשה אי פעם- תוצרת כחול לבן ואמר: "גינס העולמית רואה בשיא הזה מיוחד ומשמעותי לכל בני הנוער בעולם. שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לטובת לימוד בני נוער, עם נשיא המדינה כמורה מיוחד מהווה השראה עולמית. אני גאה להכריז כי נקבע שיא גינס עולמי חדש- אותו קבעו נשיא המדינה ואלפי התלמידים".

פריגטי הפתיע את הנשיא פרס והוסיף: "בדקנו במרכז המחקר של גינס העולמית וגילינו כי שברת עוד שיא גינס אחד מבלי להתכוון – אתה ראש המדינה המבוגר ביותר בעולם וגם זה סוג של שיא".

במעמד זה ביקש  נשיא המדינה להעביר את שיא הגינס שנקבע לאלפי התלמידים אשר לקחו חלק עמו בשיעור ואמר: "אני גאה בתלמידים אשר השיא שייך להם- עלינו לאפשר חינוך לכמה שיותר מקומות בישראל ולתת לתלמידי ישראל אפשרות אמתית לחינוך בדרכים חדשניות בכל מקום, ובכל כיתה".

יצוין כי השיעור הועבר באמצעות טכנולוגיות הישראליות של סיסקו, אשר הוטמעו בכיתות רשת עמל, המקדמת דיגיטציה מלאה של מערכות  חינוך, מקרבות בין המרכז לפריפריה, מצמצמות פערים, מאפשרות שיעורים מקוונים ושיתופיים של אלפי משתתפים עם מיטב המומחים מרחבי העולם ועוד.

מנכ"ל "סיסקו ישראל" בועז מעוז אמר כי סיסקו ישראל, מקדמת בשנה וחצי האחרונות שיתוף פעולה נרחב עם ממשלת ישראל בתחומי החינוך, הבריאות, התשתיות, התקשורת והסייבר, במטרה להפוך את ישראל למדינה הדיגיטלית הראשונה בעולם. מטרות המיזם הן לקדם צמיחה כלכלית, להגדיל את הרווחה החברתית ולצמצם פערים באמצעות טכנולוגיות מידע ותקשורת. "אנו גאים לקחת חלק בהפיכתה של ישראל למדינה דיגיטלית, בקידום החינוך בישראל, ובהנגשת החינוך האיכותי לאזורי פריפריה. בעתיד, באמצעות טכנולוגיה זו, נוכל לראות בישראל שיעורים מקוונים רבים שיביאו את מיטב המוחות, החוקרים והמורים אל כל כיתה בישראל", אמר מעוז.

מנכ"לית קבוצת עמל רוית דום אמרה כי הייתה זו חוויה מרגשת חסרת תקדים ובלתי נשכחת עבור אלפי תלמידי הרשת בכל הארץ. "הנשיא העלה לסדר היום הלאומי את חשיבות החיבור בין טכנולוגיה מתקדמת לבין שיטות הוראה ולמידה חדשניות שרשת עמל מובילה כיום. רשת עמל תמשיך להוביל תהליכים של למידה משמעותית וערכית באמצעות האמצעים הטכנולוגיים החדישים ביותר, כי זה המפתח לכך שיגדל פה דור של תלמידים בעלי חשיבה יצירתית שיובילו את ישראל להישגים בינלאומיים״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן