Skip to content

ב-2013 נסעו ברכבת 45.1 מיליון נוסעים

גידול של 12%. דיוק הרכבות השנתי היה ב-2013 93.3%. תוספת של כ-20,400 מקומות ישיבה נוספו לרכבת בשנתיים. 32 רכבות תגבור פעלו לטובת אירועים המוניים ושירתו כ-70 אלף נוסעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב-2013 נסעו ברכבת ישראל כ-45.1 מיליון נוסעים, לעומת 40.4 מיליון נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של כ-12%. בהשוואה לשנים 2009-2011 נרשם גידול של כ-25%. ממוצע הנסיעות היומי עמד על 170.7 אלף נסיעות ביממה, בהשוואה ל-151.4 אלף נסיעות אשתקד – גידול של כ-% 12.7. כך נמסר היום מהנהלת הרכבת.

רכבת ישראל
רכבת ישראל

בחודש נובמבר נרשם מספר שיא של ממוצע הנסיעות היומי שהגיע לכ-181.1 אלף נסיעות.
עיקר העליות בביקושים בא לידי ביטוי בקווי הרכבת החדשים ובאלו ששודרגו, תוך קיצור משך הנסיעה והגדלת תדירות הרכבות:

הוד השרון – ת"א: כ-14.5 אלף נוסעים ביום בממוצע – גידול של כ-27%.
באר שבע – ת"א: כ-15 אלף נוסעים ביום בממוצע – גידול של כ-25%.
ירושלים – ת"א: כ-6.5 אלף נוסעים ביום ממוצע – גידול של כ-25%.
יבנה מערב – ת"א: כ-11.5 אלף נוסעים ביום ממוצע – גידול של כ-24%.

עמידה בזמנים

ממוצע דיוק הרכבות השנתי היה ב-2013 93.3%, בהשוואה ל-90% דיוק ב-2012 ו-86.6% דיוק ב-2011. לדברי הנהלת הרכבת השיפור בממוצע הדיוק הינו פועל יוצא של תשומת לב ניהולית, יחד עם סיום עבודות הכפלת המסילה מנהרייה ועד לבאר שבע וקליטת קטרים חדשים ומודרניים לתפעול הרכבות היומיומי.

תוספת של כ-20,400 מקומות ישיבה בשנתיים

ב-2013 נקלטו ברכבת ישראל 18 קרונות דו-קומתיים נוספים ובהם כ-2,000 מקומות ישיבה ו-15 קטרים חדישים, מדגם Euro3200. זאת, בנוסף לרכש שנקלט ברכבת ישראל מנובמבר 2011 של 152 קרונות חדשים ובהם 18,400 מקומות ישיבה ו- 14 קטרים חדישים מדגם 4000Euro.

החברה ממשיכה בקידום התוכנית לשדרוג והקמה של מתחמי האחזקה וחניוני רכבות. במסגרת זו מוקם בימים אלו בבאר שבע מתחם תפעולי מתקדם, בעלות של כ-1.3 מיליארד שקל, בשטח של כ-25 אלף מ"ר. מתחם זה ישמש לתחזוקת ציוד דיזל וחשמלי.

שירות

בשנה שחלפה הסתיימה הקמתה והטמעתה של מערכת PIS (Passengers Information System) בכל תחנות הרכבת. הלוחות הדיגיטליים מספקים מידע בזמן אמת אודות לוחות הזמנים
של רכבות הנוסעים והרציפים מהם הן יוצאות.

חזות וניקיון הצי הנייד – ב-2013 ניתן דגש רב לנושא ניקיון הרכבות. במסגרת זו הוכשרו תשתיות לניקיון במתחמים, הוסדר מערך הניקיון בתחנות הקצה, הועברה אחריות לכלל סוגי הניקיון לספק חדש.

הוקם מוקד שירות לקוחות חדש – קוּצר זמן המענה ללקוח וניתן שירות טוב יותר למספר גדול יותר של לקוחות. במקביל, בוצעה עבודה פנימית לשם הטמעת תפיסת השירות בקרב העובדים.

שירותים דיגיטליים – ב-2013 השיקה רכבת ישראל מספר שירותים דיגיטליים, על מנת לספק שירות יעיל וזמין יותר במענה ללקוחותיה: אפליקציה סלולארית, הפעלת טופס פניה מקוון באתר, שירות צ'ט באתר, אפליקציית שירות לקוחות בפייסבוק. במקביל הוארכו שעות פעילות המוקד הטלפוני.

תגבור רכבות באירועי תרבות וספורט – 32 רכבות תגבור פעלו לטובת אירועים המוניים ונתנו שירות לכ-70 אלף נוסעים. בין השאר תוגברו רכבות הנוסעים לצורך משחקי כדורגל באצטדיונים הסמוכים לתחנות הרכבת (למשל: ירושלים, חיפה, נתניה ועוד), משחקי כדורסל (ליגת ווינר סל + מכבי ת"א ביורוליג) ואירוע הפתיחה של המכבייה.

תגבור רכבות ניתן גם עבור מופעים המוניים בפארק הירקון ואירועים באזור ת"א, למשל': דפש מוד, כוורת, ריהאנה, לילה לבן בת"א ומרוץ NIKE.

חיזוק הקשר – בפעילות "הופעה בהפתעה" הופיעו זמרים, רקדנים ואמנים מוכרים, מדי שבוע במיקום ובשעה משתנים, ברציפים המרכזיים של תחנות הרכבת ברחבי הארץ.

קיץ של חוויות – פעילות חווייתית במהלך הנסיעה ושת"פים עם אתרי בילוי ופנאי הסמוכים לתחנות הערכבת, תוך גילום הנחות לנוסעי הרכבת.

פיתוח

ב-2013 המשיכה רכבת ישראל בתנופת הפיתוח:
• אשדוד ואשקלון חוברו לקו החוף תוך הכפלת תדירות הרכבות המספקות שירות בקו זה, יחד עם קיצור משך הנסיעה.
• הסתיים פרויקט הכפלת המסילה בין ק.מוצקין ונהרייה .
• חנוכת תחנת שדרות. תחנת הרכבת בשדרות הינה חלק מהמקטע הראשון שנפתח בפרויקט הלאומי להקמת קו הרכבת בין אשקלון ובאר שבע, שעלותו 2 מיליארד ₪ ובמסגרתו מוקמת מסילת רכבת ותחנות נוסעים בשדרות, נתיבות ואופקים.
• הוחלפו 5 גשרי רכבת ותיקים בקו החוף ובאזור באר שבע.
• התקבל אישור של הוועדת לתשתיות לאומיות (הות"ל) לתוכנית החשמול, שמתקדמת בהתאם ללו"ז המתוכנן להפעלת הרכבת המהירה בין ת"א וירושלים ומהווה את הפרויקט המשמעותי ביותר ליישום תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל.
• נחתם הסכם עם חברת הרכבות הלאומית בצרפת (SNCF) לסיוע בשדרוג תחנות הרכבת לצורך הפיכתן למרכזי בילוי ומסחר.

בטיחות

בשנים האחרונות הושלמה בנייתן של 50 הפרדות מפלסיות, שביטלו מפגשי דרך-מסילה והגבירו את בטיחות הנסיעה לרכבות ולבעלי כלי הרכב הפרטיים. במשך 2013 נסגרו 2 מפגשים נוספים, בשל פתיחת הפרדות מפלסיות, בוצעו שדרוגים להסדרי תנועה במפגש 132 רמלה, במפגש 129 בלוד, במפגש 14 נחשולים/דור ובמפגש 55 א' חצרות יסף. עבודות השדרוג כללו טיפול במהמורות בין מחסומים, הסדרת מעבר בטוח להולכי רגל, התקנת תאורה ועוד. כמו כן, הותקנו והופעלו 6 מערכות לניטור כלי רכב על המסילה.

יעדים מרכזיים לשנת 2014

לוחות זמנים (לו"ז) – במשך השנה צפויה רכבת ישראל לפרסם לו"ז חדש ומשמעותי, אשר יכלול הגדלת תדירות הרכבות במספר קווים, תוך חיזוק השירות שניתן למטרופולינים בצפון ובדרום. המשך קליטת צי הרכבות החדש ושדרוג צי הרכבות הקיים.

תחזוקה וצי נייד – העברת תחזוקת הקרונועים למיקור חוץ. קליטת המנה השלישית מחברת בומברדייה ובה 72 קרונות קומותיים חדשים וקטרים חדשים.

שדרוגים וחידושים – שדרוג ורכש מכונות שטיפה מיוחדות, עיטוף וצביעת קרונות וקרונועים, חידוש שטיחים וריפודים, שדרוג אבזור קרונות ותאי שירותים – בעלות כוללת של עשרות מיליוני קל.

פיתוח ותשתיות – תוכנית העבודה לשנת 2014 כוללת המשך העבודות על קו מסילת הנגב, קידום פרויקט חיבור המסילה מהוד השרון לרעננה ומשם לקו החוף, הפעלת מתחם התחזוקה הענק בבאר שבע, השלמת שדרוג קו המטענים באזור חלץ (בין קריית גת לדימונה), לצורך שיפור שירות חטיבת המטענים של רכבת ישראל.

הקו המהיר לירושלים – רכבת ישראל תמשיך בקידום פרויקט הקו המהיר לירושלים. בסיום ההליך הסטטוטורי למעבר להנעה בחשמל, מתכננת הרכבת פרסום מכרזי החשמול, פרסום מכרזים לצי נייד מותאם והמשך תכנון המערכות.

בעז צפריר
בעז צפריר

לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "בשנת 2013 השיגה רכבת ישראל יעדי שיא בתחום השירות והפיתוח. ציבור הנוסעים הוכיח כי הוא 'נהנה מהדרך' ומאמין בשירות שמספקת רכבת ישראל. גם בשנה הקרובה תמשיך רכבת ישראל בפיתוח המסילות והגעה ליעדים חדשים, תוך הקפדה על אחוז הדיוק גבוה ועל רמת השירות. נעשה כל מאמץ על מנת להמשיך את מגמת הגידול והרחבת שירותי הרכבת, המהווה מנוע צמיחה כלכלי וחברתי משמעותי בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן