Skip to content

ניצב מנשה ארביב: אני פורש. לא מוכן להשתתף במשחק הזה

ניצב ארביב, שיצא לחופשה על חשבונו בעקבות חשיפת פרשת "הרב ניצב" בה נטען כי כי קיבל טובות הנאה מהרב פינטו, הודיע היום במסיבת עיתונאים דרמטית: "אינני יכול עוד להשלים עם התנהלות המערכת שמגלגלת אותי ואת משפחתי בזפת ונוצות בטרם חקר אותי וזימן אותי איש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד יחידת להב 433, ניצב מנשה ארביב, הודיע הערב (ראשון) על פרישתו לאלתר משירות המשטרה. ארביב שעומד במרכזה של פרשיית שחיתות בה נחשד כי קיבל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו, יצא על דעתו לחופשה בלי שנדרש לכך והיום החליט לפרוש בלי שהואשם, נחקר או נדרש לספק תגובה להאשמות שהועברו על ידי פרקליטיו של פינטו למשרד המשפטים.

הערב זימן הניצב עיתונאים למשרדו של עורך דינו גדעון פישר, ואמר: "אינני יכול עוד להשלים עם התנהלות המערכת המשפטית שמגלגלת אותי ואת משפחתי בזפת ובנוצות. החלטתי שלא להמשיך להשתתף במשחק הזה. בחרתי לעצור את מחול השדים ומכאן החלטתי לפרוש ממשטרת ישראל".

ארביב הדגיש כי יותר מחודש ימים הוא יושב בביתו על חשבונו ולמרות פניותיו למפכ"ל המשרה, יוחנן דנינו, ולשר לביטחון הפנים, לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, לזמנו לחקירה או לפחות למסור את גרסתו, טרם פנה אליו איש. "מתברר שאיש שכולכם יודעים מי הוא, שאישומים חמורים תלויים נגדו, פנה ליועץ והמציא מידע כוזב. בטרם נבדק דבר ומבלי שהתבקשה גרסתי מוכנה הייתה המדינה לשקול מתן חסינות לשחדו.

אני לא מוכן להשתתף במשחק - ארביב (צילום כיכר השבת)
אני לא מוכן להשתתף במשחק - ארביב (צילום כיכר השבת)

"החלטתי הערב שלא להמשיך ולהשתתף במשחק הזה", תקף רביב בחריפות את הפרקליטות. ארביב תובע כי למרות פרישתו הוא "מצפה ועדיין מבקש, כפי שביקשתי מהמפכ"ל כשהודעתי לו שאני הולך להודיע על פרישתי, להביא אותי אל היועץ המשפטי לממשלה ואל פרקליט המדינה כדי להשמיע את גרסתי, ואין לזה שום קשר לפרישתי. אני עוד אמצא את דרכי להוסיף ולשרת את הציבור כפי שנהגתי במשך כל חיי".

עורך הדין פישר, פרקליטו של ארביב, הגיב לפרישתו של ארביב ואמר  "בא ניצב ארביב ואומר, 'אני לא במשחק הזה. אני רגיל להקריב ואם צריך לתת את התפקיד שלי כדי שימצו את הדין עם פינטו עד הסוף – הנה'. אני לא אתפלא אם תפתח ועדת חקירה ממלכתית על התנהלות המדינה בפרשה".

זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים פרסמו מקרוביו של פינטו תגובה לגלגנית בעניין פרישתו, ובה נאמר "על ראש הניצב בוער הכובע… ניצב ארביב מנסה בדרך אלגנטית לחלץ את עצמו מספסל הנאשמים כדי שההליך נגדו יסתיים בגבולות הדין המשמעתי ומדובר בניסיון שקוף שהציבור בישראל לא קונה. ליועץ המשפטי לממשלה יש הזדמנות לבצע ניקיון של השחיתות בצמרת משטרת ישראל ואל לו לפספס אותה".

בשבוע שעבר פנה ארביב באמצעות פרקליטו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפרקליט המדינה, שי ניצן, ולגורמים נוספים, והלין על כך שאיש לא פונה ומזמן אותו למסור את גרסתו. במכתב נכתב כי ארביב ביקש כמה פעמים שתיערך לו בדיקה יסודית, וכי אם יוחלט לחקור אותו – יתייצב לחקירה. זאת, כדי שיתאפשר לו להשמיע את גרסתו. ארביב ביקש לעשות זאת עוד לפני שמקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה בעניין כתב האישום נגד הרב פינטו. במסגרת הפנייה הזו העביר ארביב גם את תוצאות בדיקת הפוליגרף שעבר מיוזמתו, בדיקה שבה הוא נמצא דובר אמת. גם על כך הוא לא נענה.

ממשרד המשפטים נמסר כי בהמשך להודעתו של ניצב ארביב על פרישתו  – "לעת הזו אין בדעתנו להתבטא בנושא וכרגע לא נתייחס לשאלות לגבי המשך טיפולנו בעניינו או בחשדות הנוגעים לרב פינטו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן