Skip to content

החלטה לגבי המשך השביתה: באחת בלילה

הדיון בלשכת השופטת בבית הדין הארצי לעבודה, הסתיים לפני שעה קלה ללא תוצאות. שני הצדדים התבקשו לחזור לשולחן הדיונים. אם לא יגיעו להכרעה, תכריע השופטת על המשך השביתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדיון בלשכת השופטת בבית הדין הארצי לעבודה, הסתיים לפני שעה קלה ללא תוצאות. שני הצדדים התבקשו לחזור לשולחן הדיונים. אם לא יגיעו להכרעה, תכריע השופטת על המשך השביתה

מאת אליק מאור 

כאן שביתה, בינתיים (צילום: ליאור גרונדמן)
כאן שביתה, בינתיים (צילום: ליאור גרונדמן)

הדיון בין שר האוצר יובל שטייניץ לבין  יו"ר הסתדרות, עופר עיני, הופסק הערב. שני הצדדים התבקשו לחזור לשולחן הדיונים. אם עד השעה אחת אחר חצות לא יגיעו הצדדים לידי הסכמה, תכריע השופטת נילי ארד אם לאפשר לשביתה להימשך, אם לאו. בדיון בלשכה נכחו נציגי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונציגי השלטון המקומי, שביקש להיות צד בתביעה להפסקת השביתה וקיבל את מבוקשו.

הדיון בלשכת השופטת בבית הדין הארצי לעבודה, הסתיים לפני שעה קלה ללא תוצאות. השופטת נילי ארד החליטה לתת לשני הצדדים ארכה עד הלילה בשעה אחת אחר חצות. או אז היא תכריע בשאלה אם יש מקום להמשיך בשביתה מחר.

כזכור, הדיון בבית הדין לעבודה התקיים בהמשך לבקשת המדינה להפסיק את השביתה, בטענה שהשביתה גורמת נזקים אדירים למשק בישראל, וכי איננה לגיטימית, מכיוון שעניינה הוא לא שיפור תנאי העבודה, אלא  שינוי בנוהלי עבודה והעסקה במשק.

ההסתדרות יוצרת עיוות. השר שטייניץ

מהאוצר נמסר: הסתיים הדיון בבית הדין הארצי לעבודה בנושא עובדי קבלן. הצוותים המקצועיים ימשיכו לדון במשרד האוצר במתווה להשגת הסכם. בשעה 1:00 בלילה ידווחו הצדדים טלפונית לנשיאת בית הדין על המשא ומתן ובעקבות הדיווח תחליט נשיאת בית הדין האם לאפשר להסתדרות להמשיך בשביתה ואם כן, תחת אלו מגבלות.

קודם לכן נמסר מהאוצר: משרד האוצר ישמח לראות את ההסכם שהתגבש לכאורה בין ההסתדרות לתעשיינים, וזאת בהתאם לבקשת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה כי ההסכם בין המעסיקים להסתדרות יוצג לבית הדין. ההסכם שמוצג לכאורה לבית הדין מושתת על עקרונות שיביאו לפגיעה בעובדי הניקיון. אין בו שיפור של תנאי שכר והוא מעודד העסקה במשרות חלקיות ומפוצלות בין מעסיקים שונים. להבדיל מההסכם לכאורה שמציגים ההסתדרות והמעסיקים, מציעה המדינה תוספת שכר אמיתית לכלל עובדי הניקיון, לא משנה היכן הם עובדים. זאת הסיבה שהתעשיינים מתנגדים למתווה האוצר, שכן הוא כרוך בשיפור אמיתי לשכר העובדים, והם אינם רוצים לשלם יותר ולשפר את תנאיהם ושכרם של עובדי הניקיון.

ההסתדרות יצאה למאבק למען שיפור תנאים של האוכלוסיות החלשות ולמען צדק חברתי ולמעשה יוצרת עיוות שייתן שכר שונה לאנשים המבצעים עבודה דומה במקומות עבודה שונים, רק בגלל שהם עובדים במקומות עבודה שונים.


 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן