Skip to content

מנכ"ל משרד הבריאות: הדסה צריך להיות ממשלתי

הנשיא פרס פנה היום לממשלה ולהנהלת בית חולים הדסה: "שבו 24 שעות מסביב לשעון ומצאו פיתרון להדסה". מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, בתשובה לח"כ יחימוביץ' בדיון דחוף בכנסת: "לא ייתכן מצב שבו המדינה תזרים כספים לבתי חולים שאין לה כל שליטה על המתרחש בהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו אמר היום (שני) בדיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה, כי הוא סבור שבית החולים הדסה צריך להיות בשליטת הממשלה. גמזו אמר את הדברים בתשובה לשאלותיה של ח"כ שלי יחימוביץ', אשר אמרה בדיון כי את הדסה יש להציל – אך בו בזמן להלאים.

גמזו אמר כי מעולם לא הצליח לקבל לידיו את הדו"חות הכספיים של בית החולים, וכי לא ייתכן מצב שבו המדינה תזרים כספים לבתי חולים שאין לה כל שליטה על המתרחש בהם.

יחימוביץ' שאלה את גמזו האם הוא סבור שבית החולים הדסה צריך להיות מולאם ולעבור לאחריות הממשלה. גמזו השיב כי כי בתי חולים ממשלתיים מתנהלים טוב יותר וביעילות רבה יותר. יחימוביץ' הקשתה: "אבל האם היית רוצה שהדסה, באופן ספציפי, יעבור לניהול ממשלתי?" גמזו השיב: "כן".

היום אחר הצהריים התקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון בבקשת ההנהלה של בית החולים להקפאת הליכים. עד כה לא התקבלה החלטה בנושא. אם הבקשה תתקבל בית החולים יהיה מוגן לכמה חודשים מפני נושיו. עובדי הדסה הפגינו ליד בית המשפט. הם מתנגדים להקפאת ההליכים מחשש שכך יתנער בית החולים גם משכורותיהם.

(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
תעשו זאת במהירות. פרס (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר למשבר החמור הפוקד את  בית-החולים "הדסה" במהלך אירוע של עמותת אקים שהתקיים בבית הנשיא, ויצא בקריאה לממשלה ולהנהלת בית החולים למצוא פיתרון מהיר למשבר: "אני קורא לממשלה, להנהלה ולצוות הרפואי למצוא בהקדם פתרון שימנע פגיעה באלפי חולים בירושלים וסביבתה, שזכו עד היום לשירות יוצא מן הכלל מבית החולים".

עוד אמר הנשיא: "אני יודע שהממשלה והרופאים מודעים למהירות שיש לטפל בנושא הזה. היות והייתי גם שר אוצר וגם בתפקידים נוספים אני יודע שבכל הקשור לחולים מוכרחים לעבוד 24 שעות ולא להרפות עד אשר מוצאים פתרון למשבר. תעשו זאת במהירות האפשרית לחסוך סבל וגם לשמור על ההישגים היפים של בית החולים בין אם יש תקלות או אין תקלות. הדסה הוא מוסד רפואי ממדרגה ראשונה במדינת ישראל".

בתגובה להצעתו של מנכ"ל משרד הבריאות להלאים את הדסה, נמסר מארגון רופאים לזכויות אדם ומהאגודה לזכויות האזרח: "הצעתו של מנכ"ל משרד הבריאות היא צעד נכון בדרך להפרדת מערכת הבריאות הציבורית מהמערכת הפרטית. המדינה חייבת להציל את בית החולים הדסה אך אסור שכסף ציבורי ימשיך לממן מוסד שאינו כפוף לבקרה אמיתית של משרד הבריאות ושמקיים שר"פ. הלאמת בית החולים תאפשר בקרה הדוקה, תשים קץ לשר"פ ולהפליית חולים שאינם יכולים לשלם באופן פרטי. צעד זה אף יגן על זכויות העובדים תוך צמצום פערים בשכר בין הרוב המכריע של עובדים מסורים התורמים לאיכותו של בית החולים לבין שכבה דקה של רופאים הנהנים מפירות השר"פ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן