Skip to content

הגדלת הסיוע לניצולי שואה אושרה בקריאה שנייה ושלישית

החוק מאשר מענק הטבות שנתי לכל הזכאים לפי החוק, מענק שניתן עד כה רק למקבלי הבטחת הכנסה. הכנסת אישרה גם בקריאה ראשונה הצעת החוק ליישום הפרויקט הלאומי לדיור שהגיש השר לפיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שהגיש שר האוצר לפיד להגדלת הסיוע לניצולי השואה. כמו כן אישרה המלאה בקריאה ראשונה את הצעת החוק שהגיש שר האוצר ליישום הפרויקט הלאומי לדיור.

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הטבות לניצולי שואה. החוק מסדיר את הסיוע לאוכלוסיית יוצאי המחנות והגטאות. התיקון כולל שני צעדי סיוע עיקריים:

• מתן מענק הטבות שנתי לכל הזכאים על פי החוק, מענק שניתן היום רק למקבלי הבטחת הכנסה מבין הזכאים.

• הצעד השני נועד להקל על הניצולים: המרת שובר שירותים לסכום כספי השווה לשובר אותו יקבלו הניצולים ישירות לחשבונם.

צעדים אלה מגדילים את הסיוע לניצולי השואה ומקלים עליהם לנצל את ההטבות הניתנות להם.

תיקון החוק מתווסף לשורת המהלכים שמבצע שר האוצר לשיפור מצבם ורווחתם של ניצולי השואה. עלותם הכוללת של צעדי הסיוע נאמדת ביותר מ-800 מיליון שקל. בין הצעדים החזר מס של 350 שקל בשנה בעבור רכישת מוצרי חשמל, סיוע משפטי חינם למיצוי זכויות הניצולים, עיגול אחוזי הנכות של הניצולים כלפיי מעלה ועוד.

פרוייקט לאומי לדיור

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה ראשונה את הצעת החוק לקידום בנייה במתחמים מועדפים לבנייה שהתבססה על המלצות צוות 90 הימים, שהוקם על ידי שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור, יאיר לפיד. הצעת החוק מהווה נדבך מרכזי בהתמודדות הממשלה עם העלייה המשמעותית במחירי הדיור והצורך בהגדלת כמות יחידות הדיור הנבנות בישראל.

ועדה לתכנית מועדפת לדיור

הצעת החוק קובעת, כי יוקם מוסד תכנון חדש (ותמ"ל – ועדה לתוכנית מועדפת לדיור) בעל סמכויות לאשר תכניות של עשרות אלפי יחידות דיור למגורים, בין היתר במרכז הארץ בזמן קצר יחסית. הוועדה תטפל בכל שלבי התכנית המאושרת, הליך שיקצר משמעותית את משך הזמן שבין איתור המתחמים שיפותחו לבין תחילת הבנייה.

בנוסף, נקבע בהצעת החוק, כי יועצמו יכולות המדינה בכל הנוגע להשבת קרקע חקלאית השייכת לה לטובת פרויקטים בשולי הערים. הליכי פדיון קרקע מחוכרים חקלאיים או בעלי זכויות אחרים נמשכים שנים רבות ומהווים גורם מעכב משמעותי לשיווק מתחמי קרקע לדיור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן