Skip to content

המשטרה תוכל לסגור אתרי אינטרנט המשמשים לביצוע פשעים

כך אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה. המדובר באתרים פדופיליים, אתרי הימורים בלתי אסורים ואתרים למכירת סמים. שרת המשפטים, ציפי לבני: "ישנן אוכלוסיות הזקוקות להגנה מיוחדת מפני השימוש לרעה הנעשה באינטרנט, ובכלל זה קטינים ומכורים – ועליהן נועד חוק זה להגן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה תוכל להורות על סגירת אתרי אינטרנט המשמשים לביצוע פשעים חמורים, כמו פרסום חומרים פדופיליים, הימורים בלתי חוקיים בקשר עם ארגון פשיעה ומכירת סמים קשים. כך אישרה הכנסת בקריאה ראשונה וללא מתנגדים.

את הצעת החוק הגיש משרד המשפטים. כעת עובר החוק לדיון בוועדת חוקה של הכנסת, להכנה לקריאות שנייה ושלישית.

הגנה על קטינים ומכורים. ציפי לבני (צילום: ציפי מנשה)
הגנה על קטינים ומכורים. ציפי לבני (צילום: ציפי מנשה)

סמכות זו כבר נתונה בידי רשויות האכיפה בחוק דומה משנת 2005, בו נקבע כי המשטרה רשאית לסגור אתרים (פיזיים) המשמשים לזנות, סרסרות וסחר בבני-אדם. ואולם, במשרד המשפטים מסבירים כי בשנים האחרונות חלה עליה אדירה בשימוש ברשת האינטרנט, גם לשם ביצוע עבירות. אתרים רבים, שפעמים רבות ממוקמים מחוץ לישראל, מציעים גישה קלה ביותר לחומרים פדופיליים, להימורים בלתי חוקיים, ואף לרכישת סמים מסוכנים.

"ישנן אוכלוסיות הזקוקות להגנה מיוחדת מפני השימוש לרעה הנעשה באינטרנט, ובכלל זה קטינים ומכורים – ועליהן נועד חוק זה להגן", אומרת שרת המשפטים, ציפי לבני. "מדובר בחוק מאוזן ומצומצם, שגובש תוך חשיבה מרובה וזהירות רבה, במטרה לספק הגנה לאלו הזקוקים לה מבלי לפגוע בחופש הביטוי והתנועה של אחרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן