Skip to content

התעשייה האווירית חושפת את ה"סופר הרון"

זהו מטוס ללא טייס חדש ומתקדם, המסוגל לשהות באוויר 45 שעות. מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס: "סופר הרון מוביל את יכולות כלי הטיס הבלתי מאוישים מסוגו בארץ ובעולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התעשייה האווירית (תע"א) חשפה היום את המטוס ללא טייס (מל"ט) החדש מתוצרתה – "סופר הרון", בטקס חגיגי שהתקיים בסלון האווירי הבין לאומי בסינגפור.

 מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס ליד מל"ט סופר הרון החדש. צילום:התעשייה האווירית לישראל (תע"א-יח"צ)
מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס ליד מל"ט סופר הרון החדש. צילום: התעשייה האווירית (תע"א-יח"צ)

מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס אמר: "אנו גאים להציג את הדור החדש של מל"טי התעשייה האווירית. סופר הרון מוביל את יכולות כלי הטיס הבלתי מאוישים מסוגו בארץ ובעולם. כלי טיס חדש זה מבוסס על מל"ט ההרון של התעשייה האווירית אשר זכה להכרה בין לאומית בהישגיו הייחודיים ויכולותיו המתקדמות".

סופר הרון פותח בתע"א על מנת לענות לצרכים המתקדמים בקרב לקוחות מובילים. המל"ט החדש מופעל על ידי מנוע דלק כבד (דיזל) עם 200 כוחות סוס ומערכת הנעה מתקדמת' אשר משדרגים באופן משמעותי את ביצועיו ויכולותיו השונות של המל"ט, כולל כושר הנשיאה ושיעור הטיפוס. מהירותו של הסופר הרון מגיעה ליותר מ-150 קשר.

יתירות משולשת

מערכות האוויוניקה המתקדמות של הסופר הרון הן בעלות כושר של פי שלושה מעבר לנדרש למניעת כשל. הסופר הרון מצויד במערכות ממוחשבות נוספות עם יכולות עיבוד מתקדמות, הספק חשמלי מוגבר וארכיטקטורת מערכת, המאפשרת שילוב יעיל ופשוט של מטע"דים (מטענים ייעודיים) מתקדמים. כל אלה מחזקים את פוטנציאל ההתפתחות העתידי של המל"ט. למערכות סופר הרון תצורות מרובות שיכולותיהן המבצעית הוכחו בהצלחה רבה למשימות מודיעין, עקיבה, זיהוי, רכישת מטרות וסיור ימי. ריבוי החיישנים, מערכות תקשורת מתקדמות ויכולות מוכחות לשילוב במרחב האווירי מהוות נדבך נוסף וחשוב ביכולותיו המשופרות של סופר הרון.

פעילות מבצעית

מל"ט הרון פעיל מבצעית בחיל האוויר הישראלי והוא מוכיח אמינות ועליונות בשירות מבצעי אצל לקוחות באזורי מפתח שונים בעולם. המל"טים השונים מתוצרת התעשייה האווירית צברו במשותף יותר מ-1.1 מיליון שעות טיסה מבצעיות, מתוכן צברו המל"טים ממשפחת ההרון כ-250 אלף שעות טיסה מבצעיות בארץ ובעולם.

סופר הרון – תעודת זהות

ביצועים

• רדיוס פעולה – בתקשורת קו ראייה (LOS ) – יותר מ-250 ק"מ, בתקשורת מעבר לקו הראייה (BLOS)– יותר מ-1,000 ק"מ (באמצעות תקשורת לווינית)
• שהייה באוויר – עד 45 שעות
• תקרת טיס – יותר מ-30 אלף רגל
• מהירות שיוט – 60 – 80 קשר
• מהירות מקסימאלית – 150 קשר ויותר

מידע טכני

• משקל המראה מקסימלי – 1,450 קילוגרם
• מטען מירבי (כולל דלק)– עד 450 קילוגרם
• מוטת כנף – 17 מטרים

מאפיינים מרכזיים ויכולות עיקריות

• מערכת הנעה מתקדמת – מנוע דלק כבד (דיזל) 200 כ"ס
• מגוון תצורות המוכחות מבצעית למשימות מודיעין, סיור ימי ועוד
• יכולת רב מטע"דית / רב משימתית
• יכולות המראה ונחיתה אוטומטיות
• מערכת תקשורת מתקדמת ויכולת שילוב במרחב האווירי
• יכולת נשיאת מטע"דים ומערכות על הכנפיים, במספר נקודות תלייה

1 Comment

  1. דוד
    11 בפברואר 2014 @ 16:02

    מהנה לקרוא על פיתוחים מוצלחים שכאלה ועבודת אנשים חכמים וטובים המביאים אותנו לקדמת הפיתוח בעולם על רקע אוקינוס השחיתות השלטונית על זרועותיה השונים המאימים להטביע את המדינונת הזו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן