Skip to content

סופית: הבחירות החוזרות בבית שמש ב-11 במרץ

זו הודעת שר הפנים לאחר שביה"מ העליון דחה את בקשת ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול (ש"ס), לערער על פסיקת המחוזי. העליון: "התמונה המצטיירת מפסק הדין לגבי האופן שבו התנהלו הבחירות בעיר בית שמש היא מדאיגה ומטרידה. תושבי העיר בית שמש נפלו קורבן למסכת מאורגנת, שיטתית ורחבת היקף של הפרת חוק שתכליתה הטיית תוצאות הבחירות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סופית: הבחירות החוזרות בבית שמש ייערכו בעוד חודש בדיוק, ב-11 במרץ. כך הודיע שר הפנים, גדעון סער, לאחר שבית המשפט העליון אימץ היום את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בעניין ביטול הבחירות בבית שמש ועריכתן מחדש. בפסק דינו קבע בית המשפט העליון כי אין עילה למתן רשות ערעור על פסק הדין של בית המשפט לעניינים מינהליים.

אלי כהן, המועמד החילוני בבחירות בבית שמש (צילום מסך)
אלי כהן, המועמד החילוני בבחירות בבית שמש (צילום מסך)

כזכור, בחודש נובמבר ערער היועץ המשפטי לממשלה על תוצאות הבחירות בבית שמש. בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים קיבל את הערעור והורה על ביטול הבחירות שהתקיימו – הן ביחס לבחירות לראש הרשות המקומית והן ביחס לבחירות למועצת הרשות המקומית. על החלטה זו הוגשה בקשת רשות ערעור, מטעם ראש העיר, איש ש"ס, משה אבוטבול.

בפסק דינו אומר בית המשפט העליון, בין השאר: "התמונה המצטיירת מפסק הדין לגבי האופן שבו התנהלו הבחירות בעיר בית שמש היא מדאיגה ומטרידה. תושבי העיר בית שמש, ומערכת הבחירות שנועדה לבטא את רצונם הדמוקרטי, נפלו קורבן למסכת מאורגנת, שיטתית ורחבת היקף של הפרת חוק שתכליתה הטיית תוצאות הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה.

עיר במלחמה: אחת מכרזות הציבור החילוני בבית שמש
עיר במלחמה: אחת מכרזות הציבור החילוני בבית שמש

"בשים לב להיקפה הנרחב של התופעה, כפי שנלמד מהארגון והשיטתיות של המעורבים בה, מצא בית המשפט לעניינים מינהליים כי ישנה אפשרות ממשית שקנוניה חמורה זו השפיעה על תוצאות הבחירות, ולכן הורה על ביטול הבחירות וקיום בחירות חוזרות תחתיהן. החומרה הרבה הגלומה במעשים אלו, שחותרים תחת יסודות הדמוקרטיה, מחייבת את השלמת החקירה המשטרתית במהירות הראויה ונקיטת הצעדים המתחייבים מכך. יש לקוות שהבחירות החוזרות לראשות העיר בית שמש ולמועצתה יתנהלו בצורה תקינה".

עוד נאמר בפסק הדין: "חומר החקירה מעלה כי אין מדובר ביוזמה מקומית ומאולתרת, אלא בבחינת התארגנות רוחבית שנעשתה בידיעתם, בתמיכתם ותחת פיקוחם הלכאורי של פעילים פוליטיים מרכזיים, לטובת רשימה ספציפית ('כח') ומועמד ספציפי (מר אבוטבול)".

ח"כ אריה דרעי (ש"ס) הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "התערבות בית המשפט בהליך הדמוקרטי וההחלטה על בחירות חוזרות בבית שמש מצערת מאוד. נציג תנועת ש״ס משה אבוטבול יתמודד בשנית ואין לי ספק, שבעזרת השם, הוא ינצח בפער גדול יותר, הציבור בבית שמש יוכיח שאין מקום להתערבות של בית המשפט בהליך דמוקרטי".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן