Skip to content

ארדואן מפוצץ את ההסכמות: בלי הסרת המצור מעזה לא יהיה הסכם

התנאי החדש שהוסיף ארדואן מסיג לאחור את כל מה שהושג ולמעשה הופך את החתימה על ההסכם לכמעט בלתי אפשרי, שכן ישראל לא תקבל על עצמה את דרישתו של ארדואן, להסרת המצור מעזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם בישראל ציפו כי היחסים עם טורקיה יחזרו לעלות שוב על דרך המלך, הרי בדקה ה-89, לאחר שסוכמו כמעט כל סעיפי ההסכם עם טורקיה – פוצץ ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן את ההסכם ודרש כי כתנאי לחתימה עליו, תסיר ישראל את המצור מעל רצועת עזה.

רוצה התחייבות בכתב. ארדואן (צילום: ויקיפדיה)
רוצה התחייבות בכתב. ארדואן (צילום: ויקיפדיה)

במסיבת עיתונאים שקיים אתמול, יחד עם ראש הממשלה הספרדי מריאנו רחוי, אמר ארדואן כי "שיחות הפיצויים לקורבנות משט המרמרה, המתקיימות בין אנקרה לירושלים, לא תמו וכי בשלבים הסופיים יהיה צורך לגבש פרוטוקול שיכלול את הסרת המצור על עזה". ארדואן הדגיש כי הוא רוצה את התחייבותה של ישראל בכתב. "לא ייתכן שהיחסים בין ישראל לטורקיה יחזרו להיות כשהיו ללא הצהרה בכתב", אמר ארדואן.

התנאי החדש שהוסיף ארדואן מסיג לאחור את כל מה שהושג ולמעשה הופך את החתימה על ההסכם לכמעט בלתי אפשרי, שכן ישראל לא תקבל על עצמה את דרישתו של ארדואן, להסרת המצור מעזה.

על פי ההסכם שהתגבש מול הטורקים, ישראל הייתה אמורה לפצות את משפחות הרוגי משט המרמרה בכ-20 מיליון דולר – סכום נמוך משמעותית ממה שהטורקים דרשו בתחילה. בתמורה, הייתה אנקרה אמורה לבטל את התביעות נגד קציני צה"ל על ידי חקיקה בפרלמנט ולנרמל את היחסים עם ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן