Skip to content

לנדאו לנשיאות?

מעריב פרסם היום כי בימים האחרונים החל השר עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) לבדוק את האפשרות להכריז על מועמדותו לנשיאות. מלשכתו נמסר כי "השר שוקל אם להתמודד או לא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד כמה מועמדים עדיין שוקלים האם להיכנס להרפתקת ההתמודדות על תפקיד נשיא המדינה, גורם חדש ומפתיע נכנס לתמונה, הפעם מהצד הימני של המפה הפוליטית: שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו. כך פורסם הבוקר במעריב.

שר התיירות עוזי לנדאו אתמול בפתיחת תערוכת IMTM. בנשיאות פחות שמח. (צילום: רמי חכם)
שר התיירות עוזי לנדאו אתמול בפתיחת תערוכת IMTM. בנשיאות פחות שמח. (צילום: רמי חכם)

בימים האחרונים החל השר עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) לבדוק את האפשרות להכריז על מועמדותו לנשיאות. מלשכת השר נמסר כי: "השר שוקל האם להתמודד או לא". הסברה היא כי מי שעומד מאחורי הנושא הוא יו"ר המפלגה בעצמו, שר החוץ אביגדור ליברמן.

השר לנדאו שימש בעבר כמנכ"ל משרד התחבורה, מרצה בטכניון, חבר הדירקטוריון של אל על, רשות הנמלים ורשות שדות התעופה. כמו כן היה חבר הוועד המנהל של החברה להגנת הטבע וחבר הוועד המנהל של "שיח ושיג" – האגודה הישראלית לתרבות הדיון.

בשנת 1984 נבחר לראשונה לכנסת ברשימת הליכוד וכן כיהן כיו"ר ועדת המשנה לתקציב הביטחון (בכנסת ה-12), כיו"ר ועדת החוץ והביטחון (בכנסת ה-14) וכיו"ר הוועדה לביקורת המדינה (בכנסת ה-15).

בשנת 2001 מינהו אריאל שרון לשר לביטחון הפנים, תפקיד בו כיהן עד 2003, עת מונה לשר בלי תיק. באותה השנה, כאשר התפרסמה תוכנית ההתנתקות, הוביל את ההתנגדות לתוכנית בליכוד ויצר חזית משותפת עם עוד ח"כים מהליכוד ("מורדי הליכוד") למניעת מימושה, כולל הצבעה נגדה בכנסת. כתגובה פיטר אותו שרון מהממשלה ב-26 באוקטובר 2004.

בשנת 2005 הציג לנדאו את מועמדותו לראשות הליכוד, במקביל לבנימין נתניהו, שאול מופז, סילבן שלום, משה פייגלין וישראל כ"ץ, כאלטרנטיבה ימנית. לאחר פרישתו מההתמודדות הודיע על תמיכתו במועמד בנימין נתניהו. בבחירות לכנסת ה-17 הוצב לנדאו במקום ה-14 ברשימת הליכוד, ולא נבחר לכנסת עקב זכיית המפלגה ב-12 מנדטים בלבד. בפברואר 2007, עם התפטרותו של דני נוה מהכנסת, היה לנדאו אמור להיכנס לכנסת על פי מיקומו ברשימה, אך ויתר.

בשנת 2006 הקים את עמותת ארץ נהדרת. שימש כנשיא האגודה לזכות הציבור לדעת מינואר 2008.
בנובמבר 2008 הודיע על עזיבתו את הליכוד, ומעברו למפלגת ישראל ביתנו. הוא הוצב על ידי אביגדור ליברמן במקום השני ברשימה, נבחר לכנסת ה-18 וב-31 במרץ 2009 מונה לשר התשתיות הלאומיות, תפקיד ששמו שונה בתקופת כהונתו לשר האנרגיה והמים. בתפקידו זה התנגד ליישום מסקנות ועדת ששינסקי לשינוי נטל המס על הפקת נפט וגז טבעי בישראל.

לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה הוצב במקום השביעי ברשימת הליכוד-ביתנו, ובמרץ 2013 מונה לשר התיירות.

אם ייבחר לנדאו לנשיאות, הוא יהיה השר השני שמינף את תפקיד שר התיירות לכס הנשיא: הראשון היה שר התיירות לשעבר והאסיר בהווה, משה קצב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן