Skip to content

"משעשעי חיך" – שווארמה שוקולד

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צייד הצבאים

כהמשך לטרנד העולמי לגידול ירקות וליקוט עשבים על ידי שפים ופודי'ז, המרגישים קרוב לטבע, מסתנן בארצות הברית גידול בציד לטובת אספקת מזון. מחקר שנערך על ידי רשות הטבע והדיג מצביע על עלייה של 10 אחוזים בציד למטרות תזונה, לאחר ירידה של 9 אחוזים בין השנים 2006-2011. קבוצות ציידים מתארגנות באמצעות הפייסבוק וגדלות במהירות. אחת מהן, Pheasants Forever, "פסיונים לנצח", אף מתכננת לפרסם ספר מתכונים, שיסביר כיצד לנצל באופן אופטימלי את כל חלקי בעל החיים שניצוד. ארגוני סביבה והגנת בעלי חיים וכן טבעונים יוצאים כנגד התופעה, בפרט כאשר לא ברור כיצד תשפיע על שיווי המשקל האקולוגי בטבע.

ארגון פסיונים לנצחארגון פסיונים לנצח

על האש

בשבוע שעבר דיווחנו על התפשטות הטרנד ההיברידי שצובר תאוצה עם קרייגל – שילוב של קרואסון ובייגל, וטאוני – טארט ובראוני. שווארמה שוקולד, המצאה ישראלית מקורית, מתאימה למגמה לפחות מבחינה ביצועית: שיפוד שוקולד חום-לבן שממנו מגלפים אל תוך יעה ייעודי חתיכות. שאר האלמנטים תואמים לקונספט – פנקייק במקום לאפה, סירופ שוקולד ומייפל במקום חומוס וטחינה, ופירורי חלבה, קוקוס קלוי, מרשמלו וסוכריות עדשים כתחליף לחמוצים. בשלב זה הלאפה המתוקה נמכרת בקניונים במודיעין ובנהריה עם שאיפה להתרחב למקומות נוספים בארץ.

שווארמה שוקולד (מתוך עמוד הפייסבוק)שווארמה שוקולד (מתוך עמוד הפייסבוק)

כבוד למגזר

מסעדת ה"סקאלה" של השף אורן ירושלמי נבחרה על ידי ה-Daily Meal Magazine לאחת מ-101 המסעדות הטובות בעולם בבתי מלון. לשם הרכבת רשימה גויסו יועצים למדריך Michelin, גורמים מקצועיים בענף המסעדנות ועורכי וכתבי המגזין, אשר סעדו במאות רבות של מסעדות ב-40 מדינות ו-80 ערים. כל המסעדות שנבדקו נמצאות בבתי מלון שבהם לפחות 15 חדרים, והן פתוחות לקהל הרחב. 'סקאלה' היא הנציגה הישראלית היחידה ברשימה, לצד מסעדות מוערכות כגון Joël Robuchon במלון MGM בלאס וגאס, ורבות וטובות אחרות. הישג ראוי בימים של חרם בין לאומי ובכלל.

נתחי בשר וצלעות בקר במסעדת 'סקאלה' (צילום: דן פרץ)נתחי בשר וצלעות בקר במסעדת 'סקאלה' (צילום: דן פרץ)

עונת הפסטיבלים

בתום הוולנטיין ומתקפת השוקולד והסוכר יתקיים בגליל פסטיבל הדרים חמצמץ. מאחורי המיזם עומדת בגלידריית הבוטיק בוזה עם סניפים בתרשיחא ובצומת גומא, בשיתוף מזקקת הבוטיק ערק מצדה מהכפר מעיליא וקפה קונדיטוריה בריוש מנהריה ובחסות עמותת התיירות זמן גליל מערבי. רשימת הפעילויות כוללת סדנת ציור בגלידה, סדנה להכנת פרלינים בשילוב פירות הדר, טיול משפחות, ערב טעימות עראק וסורבה עראק, יריד עושים שוק עם יצרנים מקומיים ועוד. פרטים נוספים בדף הפייסבוק של הפסטיבל. הכניסה חופשית.

גלידות עם פירות הדרגלידות עם פירות הדר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן