Skip to content

חדש: פרארי קליפורניה טי

Ferrari California T תיחשף לראשונה בתערוכת המכוניות של ג'נבה, עם מנוע V8 חדש. ה-California T עם גג קשיח נפתח (RHT), ההופך אותה ממכונית קופה שיקית למכונית ספיידר מתוחכמת וחלקלקה ב-‏14 שניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרכב מצויד במגוון פתרונות חדשים. המוביל מביניהם הוא מנוע טורבו בעל 8 צילינדרים. המהנדסים ממרנלו, איטליה, תכננו יחידת כוח חדשה לגמרי המפיקה רמות מרשימות במיוחד של ביצועים, האצה חדה וצליל מרטיט שאף מנוע טורבו אחר לא מפיק. למעשה, זו הפעם הראשונה שמוצג מנוע טורבו ללא תופעת ההשהיה המאפיינת מנועים מסוג זה; המנוע מבטיח תגובה מידית למצערת, ובדומה ליחידות כוח אטמוספריות, עקומת המומנט עולה באופן קבוע במהלך כל טווח הסל"ד הודות לניהול התגבור המשתנה.

צילום יח"צ חו"ל

מנוע 8 צילינדרים, נפח מנוע 3,855 סמ"ק עם מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה מותקן בנקודה נמוכה מאוד על השלדה ובחלקו האמצעי הקדמי של הרכב. מנוע הפררי החדש מפיק 560 כו"ס ומאיץ במהירות מ-‏0 ל-‏100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות בלבד.

בדומה למתרחש במרוצי הפורמולה 1 העונה, נעשה שימוש במגדש טורבו כדי להפחית את תצרוכת הדלק ואת פליטת ה-CO2. תצרוכת הדלק ירדה ב-‏15 אחוזים בהשוואה לדגם היוצא למרות עלייה בהספק של 70 כ"ס ו-‏49% במומנט. פליטת המזהמים ירדה
ל-250 גר'/ק"מ על פני מחזור נהיגה משולב, והיא משקפת ירידה של 20% ביחס
ה-CO2/כ"ס (0.44 גר'/כ"ס). המנוע של ה-California T נהנה מפתרונות נוספים אחרים המגיעים מעולם המירוצים, כגון טורבינות כפולות בעלות כוח אינרציה נמוך במיוחד, המבטיחות תגובת מצערת אולטרה-מהירה. גם שיטות העבודה של ה"סקודריה" יושמו בכמה משלבי הייצור, במיוחד בשלב היציקה.

צילום יח"צ חו"ל

אתגר גדול במיוחד בעיצובה של ה-California T היה להעניק לה צליל מנוע לוהט ומרטיט המאפיין את פרארי. הדבר התבצע באמצעות עבודת תכנון קפדנית תוך שימוש בטכניקות ייצור מיוחדות לרכיבים חיוניים, כגון גל ארכובה בעל מישור שטוח, סעפת פליטה יצוקה המורכבת משלושה חלקים ובית מגדש טורבו. המנוע מפיק צליל עוצמתי ומלהיב במהלך שלבי היניקה והפליטה, והוא הופך עוצמתי יותר עם עליית המהירות. זו הפעם הראשונה שניתן יהיה להשיג דבר כזה עם מנוע טורבו.

ה-California T מעניקה גם יכולות דינמיות של מכונית ספורט אמיתית, הודות להפחתת תנועות גלגל הגה ושיפור תגובת מערכת ההיגוי המעניקה לנהג משוב מדויק. המשוב המדויק מושג הודות לתיבת ההגה החדשה וכיול המתלים. קפיצים חדשים ובולמי Magnaride מהדור החדש (המגיבים 50% מהר יותר), בשילוב חיישני תאוצת גוף וזוויות גלגול ועלרוד מופחתות – מעניקים לרכב התנהגות מדויקת יותר תוך הבטחת נוחות נסיעה מרשימה במיוחד.

ה-California T זכתה לקבל גם את הגרסה המעודכנת ביותר של מערכת בקרת האחיזה F1-Trac, המאפשרת האצה מקסימלית ביציאה מפניות וכך שומרת על הצד הספורטיבי באישיותה.

הארכיטקטורה, הבקרות ומנוע ‏8 הצילינדרים של ה-California T מבטיחים הנאה עוצמתית מנהיגה בתנאים מאתגרים, והנאה גם בתנאים רגועים יותר, בהתאם למסורת ה-GT.

מערכת הבלמים העשויה מסיבי פחמן קרמיים, היא מערכת יעילה במיוחד, והצלחות והרפידות עשויות כעת מחומר מרוכב חדש. הבלמים פועלים בשילוב מערכת ה-ESP 8.0 השולטת במערכת ה-ABS עתירת הביצועים, ומקצרת את מרחק הבלימה מ-‏100 ל-‏0 קמ"ש לכדי 34 מטרים בלבד.

תשומת לב מיוחדת הוקדשה לעיצוב, העוקב אחר המידות הכלליות של הדגם היוצא ובמקביל מעניק ל-T California אישיות חדשה וייחודית.

הפרופורציות המאוזנות תוכננו במרכז העיצוב של פרארי בשיתוף עם פינינפארינה, והם שומרים במידה רבה על אתוס החלק הקדמי המאפיין את דגמי פרארי. צדה של
ה-California T עוצב בהשראת העיצוב המפורסם של ה-‏‎250 Testa Rossa‎, עם קו כנף קדמית הנמתח לאחור לעבר החלק האחורי הקומפקטי והשרירי, היוצר מראה חלק ואווירודינמי ותנועה לצדדים. החלק האחורי כולל מסיט אוויר תלת-חלקי חדש – תולדה של מחקר אווירודינמי קפדני.

תא הנוסעים של ה-California T עוצב בצורה ארגונומית תוך שמירה על חמימות והקפדה על איכות ייצור החומרים וכן בגימור עור אנילין חלקי יוקרתי. חלל הפנים הוא גמיש ובעל הרכב יכול להפיק את המרב מתא המטען גם כאשר הגג פתוח, הודות לפתח שבין תא המטען למושבים האחוריים.

ממשק האדם-מכונה כולל את גלגל ההגה הייחודי של פרארי עם בקרות משולבות; "מתכנן ביצועי הטורבו" (TPE) שוכן בגאווה בין שני פתחי האוורור שבמרכז לוח המכשירים. צג המגע של ה-TPE מאפשר מעבר בין המסכים והצגת מידע עשיר כדי שהנהג יוכל להפיק את המרב מביצועי המנוע החדש. ה-California T מתאפיינת גם במערכת בידור חדשה בעלת מסך מגע "6.5 אינטואיטיבי במיוחד ברזולוציה גבוהה, המצויד בבקרות נוחות להפעלה.

צילום יח"צ חו"ל

ה- California T תיחשף בתערוכת הרכב הבין-לאומית שבג'נבה בחודש מרץ, אולם כבר היום ניתן להתרשם ממנה באתר www.ferrari.com בשני צבעי השקה: צבע אדום חזק ועמוק חדש בהשראת המכוניות הקלאסיות של פרארי ו-Blu California, המבליט את הוורסטיליות ואת האלגנטיות של דגם חדש זה.

מנוע
סוג הזרקה ישירה 90° V8
נפח כולל 3,855 סמ"ק
הספק מרבי 412 קילו-ואט (560 כ"ס) ב-‏7,500 סל"ד
מומנט מרבי 755 ניוטון-מטר (77 קג"מ) ב-‏4,750 סל"ד

מידות ומשקל
אורך 4,570 מ"מ
רוחב 1,910 מ"מ
גובה 1,322 מ"מ
משקל עצמי 625,1 ק"ג
חלוקת משקל 47% חלק קדמי – 53% חלק אחורי

ביצועים
מהירות מרבית 316 קמ"ש
0-100 קמ"ש 3.6 שנ'
תצרוכת דלק 10.5 ל'/100 ק"מ

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן