Skip to content

התעשייה האווירית מקימה בסינגפור מרכז מו"פ

המרכז יעסוק בתחום ההתראה המוקדמת בסייבר, בשיתוף עם הרשות הסינגפורית לפיתוח כלכלי. מטרתו לפתח ולהציג פתרונות להתמודדות עם בעיות מורכבות בזירת הסייבר, פיתוח אבות-טיפוס לפתרונות, הבאתם לבשלות ושיווקם לשווקים המקומיים ובינלאומיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, ויו קיט צ'ואן מנכ"ל EDB, בטקס השקת מרכז מו"פ בתחום התרעה מוקדמת בסייבר בסינגפור. צילום: תעשייה אווירית (תע"א-יח"צ)
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, ויו קיט צ'ואן מנכ"ל EDB, בטקס השקת מרכז מו"פ בתחום התרעה מוקדמת בסייבר בסינגפור. צילום: תעשייה אווירית (תע"א-יח"צ)

התעשייה האווירית (תע"א) הכריזה הבוקר (שעון ישראל) בסלון האווירי בסינגפור, על שיתוף פעולה בנושאי סייבר עם EDB, הרשות לפיתוח כלכלי בסינגפור (Singapore Economic Development Board). מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בנושא סייבר, אחד התחומים המדוברים בעולם הנמצאים בהתפתחות מטאורית.

המרכז דומה במתכונתו למרכז הנגשת הסייבר (Cyber Accessibility Center) של התע"א שהוקם בישראל. מטרתו הינה פיתוח והצגת פתרונות להתמודדות עם בעיות מורכבות בזירת הסייבר, פיתוח אבות-טיפוס לפתרונות, הבאתם לבשלות ושיווקם לשווקים המקומיים ובינלאומיים.

המחקר הראשוני יתמקד בתחומים קריטיים ומתפתחים:

• יכולות הגנה אקטיבית- זיהוי מתקפות סייבר ותפיסת התוקפים בשעת המעשה
• איכון מיקומם הפיזי של תוקפי סייבר
• יכולות זיהוי חריגה מהתנהגות שגרתית במרחב הסייבר, אשר עשויה להעיד על שלבים ראשונים של תקיפת סייבר

"האקרים עם כובע לבן"

כוח העבודה יתבסס בעיקר על עובדים מקומיים בסינגפור: חוקרים, מהנדסים, מדענים ומומחי מחשבים (הידועים כ"האקרים עם כובע לבן"), במטרה לטפח ולבנות יכולת מקומית שתשאב את סמכויותיה משיתוף פעולה עם מוסדות אקדמאיים ומכוני מחקר מקומיים ובינלאומיים.

סינכרון עם תע"א

המרכז החדש צפוי לגדול ולהתפתח בחמש השנים הקרובות, ויעבוד בסינכרון עם התע"א. זאת על מנת להבטיח כי תחומי המו"פ שלו עולים בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה, מפת הדרכים שלה ומטרותיה ארוכות הטווח.

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית ציין במעמד השקת שיתוף הפעולה בסלון האווירי בסינגפור:" אנו שמחים על תמיכת EDB בהקמת מרכז מו"פ בתחום ההתראה המוקדמת בסייבר בסינגפור. אנו מחשיבים את תחום הסייבר כקריטי, כמו לקוחותינו, ומאמינים שכל הקשור לתחום, ימשיך להתפתח ויצטרף להיצע הפתרונות הייחודי של התעשייה האווירית".

מר יו קיט צ'ואן (Yeoh Keat Chuan) מנכ"ל EDB אמר כי:" אנו מקדמים בברכה את החלטת התע"א להקים בסינגפור מרכז מו"פ בתחום התרעה מוקדמת בסייבר. מספר הולך וגדל של חברות מפתח פתרונות חדשים ויכולות בסינגפור על מנת להתמודד עם האיום של התקפות סייבר על תאגידים וממשלות. הקשר החזק שלנו לשווקים אזוריים, הגישה למאגרי הון אנושי מגוון ומוניטין יוצא מן הכלל, יעזרו לחברות אלו, לענות על הביקוש הגובר באסיה לפתרונות מסוג זה".

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, ויו קיט צ'ואן מנכ"ל  EDB, בטקס השקת מרכז מו"פ בתחום התרעה מוקדמת בסייבר בסינגפור. צילום: תעשייה אווירית (תע"א-יח"צ)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן