Skip to content

כשאופנה וטכנולוגיה מתקדמת נפגשות: Fash&Tech Pitch Night

אתמול התקיים אירוע ראשון מסוגו בישראל - תחרות סטארט-אפים לאיתור מיזמים מבטיחים בתחום המסחר האלקטרוני של האופנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כשנה חנכה גוגל במשרדיה שבמגדל אלקטרה בתל אביב את "Campus TLV" – קמפוס שמשמש מקום מפגש ליזמים ולמפתחים ומרכז לקהילת ההיי-טק הישראלית. אתמול אירח הקמפוס תחרות ייחודית בתחום האופנה והטכנולוגיה, במסגרתה התחרו חמישה יזמים ישראליים והציגו את הסטארט-אפים שלהם מול פאנל משקיעים, אנשי אופנה ומדיה.

תעשיית המסחר האלקטרוני (e-commerce) נחשבת לאחת התעשיות המתפתחות והרווחיות ביותר בתקופה האחרונה. לפי נתונים עדכניים שפרסמה חברת המחקר comScore קנו האמריקאים במהלך תקופת החגים האחרונה מוצרים ברשת בשווי של 46.5 מיליארד דולר. סקר מקיף שערכה חברת הייעוץ האסטרטגי TASC בשנת 2013 מצא, כי 84% מהישראלים מעידים כי הם קונים באינטרנט, באתרים בחו"ל כמו גם באתרים ישראליים. עם זאת, רשתות רבות עדיין נמנעות מלהקים פלטפורמת מסחר באינטרנט והדבר מגביל את אפשרות התפתחות המסחר המקוון בישראל. עוד מצא הסקר, כי 65% מהישראלים עושים בטלפונים הניידים בזמן ביקור בחנות, לצרכים הקשורים ברכישה. בהתאם לניתוח מומחי חברת TASC, דפוס התנהגות זה רק הולך וגובר, ובמהלך השנים הקרובות, 64% מהישראלים ירכשו מוצרי אופנה באינטרנט.

בשנים האחרונות, כחלק משינוי התפיסה השיווקית, יוצרות רשתות קמעונאיות רבות בתחום האופנה שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה במטרה לרתום את החדשנות הטכנולוגית להגדלת המכירות. גל המיזמים בתחום הטכנולוגיה והאופנה הוביל את  יעל קוכמן, מנהלת השיווק בסטארט-אפ Roojoom ויזמית פעילה, להקים את קבוצת "Fash&Tech Meetup". הקבוצה מציעה ליזמים בתחום האופנה והטכנולוגיה מפגשים להחלפת רעיונות, ללימוד ולגיבוש תובנות חדשות. לפני כחודשיים חברו לקוכמן גם רבקה מנדל וויקטוריה קנר מחברת המיתוג Bottom Line, במטרה להציע תמיכה לקהילת האופנה והטכנולוגיה. התחרות אתמול היתה חלק מהפעילות השנתית של הקבוצה. כל אחת מחברות הסטארט-אפ שהתחרו הציגה פתרון ייחודי לקניית מוצרי אופנה כחוויה מתוחכמת ודיגיטלית, כמו גם להעברת מידע על הצרכנים הפוטנציאלים במטרה לשפר את התקשורת עם המותג ולהגדיל את אפשרויות הקנייה. פאנל השופטים כלל נציגים מקרנות הון הסיכון אלף, כרמל ונצ'רס ולול ונצ'רס, UK Tech Hub ו- TC Holdings.

הזוכים בתחרות – Fashionholic ו- SnapGet – קיבלו חבילת ייעוץ וליווי אטרקטיבית והזדמנות להשתתף בכנס המשקיעים Axis Tel Aviv שיתקיים בחודש מרץ 2014.

אפליקציית Fashionholic, שנבחרה על-ידי השופטים, משלבת את עולם הגיימינג ועולם האופנה, במטרה ליצור חיבור חוויתי ומערכת יחסים מתמשכת עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים. האפליקציה מאפשרת למשתמשים להתחרות ולהשיג נקודות, עיטורים, הנחות או פרסים כיד הדמיון הטובה של בעלי העסק.

אפליקציית SnapGet, שנבחרה על-ידי הקהל, היא התגשמות חלומם של כל חובבת או חובב נעליים, אימלדה מרקוס בהתהוות. הרעיון פשוט: המשתמשים מצלמים את הנעל שאותה הם חומדים – ברחוב, בחנות, בעיתון או באינטרנט – ומקבלים מייד מידע על המעצב, היצרן וחנויות בהן ניתן לרכוש את הדגם המבוקש.

המסר של המארגנות לישראלים שמפתחים מיזמים חדשניים בתחום הפתרונות לתעשיית האופנה, כפי שהסבירו באירוע אתמול, הוא שישראל (ולא רק עמק הסיליקון או ניו יורק) היא מקום טוב ליזמים לפתח את רעיונותיהם בתחום הטכנולוגיה והאופנה, ומצויים בה יועצים מנוסים ומשקיעים שמעוניינים להשקיע בתעשייה מתפתחת זו. כן ירבו.

* * *

צילומים: Anna Morein.

* * *

1 Comment

  1. יצחק שכטר האגודה הישראלית לטקסטיל ולאופנה
    17 בפברואר 2014 @ 9:34

    אנו היינו שם כל מילה שכתבת כתובה בפניניים .אין תעשית טקסטיל בישראל עכשיו הזמן לפתח שלב ב בתחום הטכנולוגיה והאופנה בישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן