Skip to content

הודגמה הפעלת שיירה של כלי רכב טקטיים ללא נהג

ההדגמה בוצעה בשיתוף פעולה בין מחלקת המחקר וההנדסה לפיתוח כלי רכב וטנקים של צבא ארה"ב ולוקהיד מרטין. בהדגמה ניווטו כלי הרכב בהצלחה באזורי סכנות ומכשולים. הכוונה היא להדגים תנועה של כלי רכב צבאיים ללא סיכון של הנהגים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שיירת של כלי רכב טקטיים, אוטונומיים לחלוטין, נעה בדרכים כפריות. צילום: TARDEC
שיירה של כלי רכב טקטיים, אוטונומיים לחלוטין, נעה בדרכים כפריות. צילום: TARDEC

בחודש ינואר השנה הדגימו מחלקת המחקר וההנדסה לפיתוח כלי רכב וטנקים, של צבא ארה"ב לפיתוח כלי רכב וטנקים (TARDEC – U.S. Army Tank-Automotive Research, Development and Engineering Center ), בשיתוף פעולה עם חברת לוקהיד מרטין, את היכולות של שיירות כלי רכב טקטיים אוטונומיים לחלוטין, מדגמים שונים, לפעול בסביבה עירונית וכפרית, רצופת מכשולים.

הדגמת היכולות

הדגמת היכולות האוטונומיות, שהתקיימה בפורט הוד טקסס, הייתה חלק מתוכנית הצבא וחיל נחתים ליישום מערכות אוטונומיות ניידות – Amas (Autonomous Mobility Appliqué System), וסיימה את הפגנת היכולות המתקדמות של התוכנית – (CAD – Capabilities Advancement Demonstration) . בהדגמה עמדו למבחן כלי רכב טקטיים מדגמים שונים, ללא נהג, באתגרי נווט באזורי סכנות ומכשולים, כגון – צמתים כבישים, תנועה נגדית, עצירת כלי רכב, כלי רכב חולפים, הולכי רגל ומעגלי תנועה בשני אזורי מבחן – עירוניים וכפריים.

הפעלה בעולם אמיתי

"החומרה והתוכנה של תוכניות Amas ו- CAD ביצעו בדיוק את מה שתוכנן והן התמודדו בהצלחה עם כל המכשולים בעולם האמיתי, ששיירה בעולם האמיתי היית פוגשת", אמר דיוויד סיימון , מנהל תוכנית Amasבמערכות טילים ובקרת אש בלוקהיד מרטין.

לאפשר נהיגה אוטונומית

החומרה והתוכנה של AMAS נועדה לאפשר את משימת הנהיגה האוטונומית בכלי ברכב הטקטיים הנוכחיים. רכיב המשימה הבלתי מאוייש של Amas, הכולל חיישן בעל ביצועים גבוהים ((LIDAR ומקלט GPS מותקן כערכה, שניתן להשתמש בה כמעט בכל רכב צבאי . בהדגמת CAD הייתה הערכה משולבת במשאיות צבאיות מדגם M915, השוקלות 14 טונה של הצבא וברכב שינוע משטחים.

"זה היה מאוד חשוב שיש לנו, יחד עם השותפים העסקיים שלנו, בהדגמת CAD, ייצוג של טכנולוגיות בתחומי הרכישה וההפעלה", אמר ברנרד טייסן (Bernard Theisen), המנהל הטכני של תוכנית TARDEC, "אנחנו מאוד מרוצים מתוצאות ההדגמה, כי זה הוסיף משקל משמעותי לנחישותו של הצבא לקבל מערכות רובוטיות עבור הלוחמים הקרביים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן