Skip to content

עובדי הדסה נוטשים את המחלקות

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג התייחס למשבר בבית חולים הדסה: "ראש הממשלה, שר האוצר ושרת הבריאות ידעו כבר לפני מספר חודשים את מצבו האמיתי של בית החולים". דרש לחשוף את הפרוטוקולים "כדי שנבין מה נעשה כדי למנוע את ההתדרדרות, והאם הקפאת הליכים ומינוי מנהלים מיוחדים היו חלק מהתכנית שהוכנה מראש על גבם של העובדים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עובדי בית החולים הדסה הודיעו אמש (מוצ"ש) כי אם לא תשולם להם כל משכורת חודש ינואר הם ינטשו את המחלקות. בבית החולים יושאר צוות מצומצם בכוננות למקרי חירום. בסוף השבוע התפוצץ המו"מ בין ההנהלה לוועדי העובדים וההסתדרות ולעובדים נודע כי הם יקבלו רק משכורת חלקית עבור עבודתם החודש ובחודשיים הקרובים, במהלכם יוקפאו ההליכים מול הדסה. היום ב-11:00 צפויים העובדים להחריף את עיצומיהם ולעזוב את המחלקות.

מההסתדרות נמסר הבוקר: "זהו היום ה-16 שעובדי הדסה טרם קיבלו את מלוא שכרם על חודש ינואר. היום בשעה 11:00 יעזבו האחים והאחיות ועובדי המנהל והמשק בהדסה את המחלקות למשך שלוש שעות. בזמן זה יבוצעו במחלקות פעולות להצלת חיים בלבד. בידי העובדים לא נותרה כל ברירה מאחר שהנהלת הדסה ומשרד האוצר הפכו את העובדים המסורים לבני ערובה".

(צילום: ההסתדרות הרפואית)
(צילום: ההסתדרות הרפואית)

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג התייחס אתמול (שבת) במהלך שבת תרבות בחיפה למשבר בבית חולים הדסה: "ראש הממשלה, שר האוצר ושרת הבריאות ידעו כבר לפני מספר חודשים את מצבו האמיתי של בית החולים. ידוע לי לפחות על דיון חירום אחד שהתקיים אצל ראש הממשלה עם נציגי הדסה יחד עם משרדי האוצר והבריאות ומסקנותיהם הועלמו מהציבור".

הרצוג דורש לחשוף את סיכומי הדיון והפרוטוקולים "כדי שנבין מה נעשה כדי למנוע את התדרדרות בית החולים, והאם הקפאת הליכים ומינוי מנהלים מיוחדים היו חלק מהתכנית שהוכנה מראש על גבם של העובדים. הדסה אינו בית חולים פרטי, אלא מוסד ציבורי שמשרדי האוצר והבריאות מכתיבים לו חלק מרכזי מההתקשרויות שלו. הוא משרת מאות אלפי אזרחים ומעסיק אלפי עובדים. אסור היה לתת לו לקרוס. על הממשלה לפעול לאלתר להצלת בית החולים ולמנוע סבל מיותר מחולים ופגיעה מתמשכת בצוות העובדים".

ב-11.2 קיימה ועדת הכספים של הכנסת דיון במשבר הדסה. ד"ר אידלמן קרא לחברי הוועדה להמשיך וללווות את המשבר בהדסה והצהיר כי יש לגמור עם הביזיון בהתנהלות בית החולים. לדברי ד"ר אידלמן: "הרופאים מוכנים לתרום אך לא כל הנטל צריך להיות על כתפינו. העליהום הנעשה על העובדים אינו צודק ומזעזע. לא ניתן לטעון כי לא ידעו על המתרחש בהדסה, הרי זה מלכ"ר אשר קיבל ניהול תקין כל שנה מחדש. הרופאים כבר לפני שנה היו מוכנים להסכם הבראה מפני שזה ביתם, אך לאחר שכמעט והגענו להסכם האוצר קיבל תיאבון חדש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן