Skip to content

הותרו לפרסום טובות ההנאה שארביב קיבל לכאורה מפינטו

הבוקר הותרו לפרסום החשדות בדבר טובות ההנאה אותן קיבל הניצב מהרב פינטו וחסידיו. ביניהן סיוע באלפי דולרים לבנו של ארביב, הנחה נדיבה ברכישת בית בצפון ת"א ולינה חינם בסוויטה במלון יוקרתי השייך לעוזר הרב. דוברת אפריקה ישראל: מאז שלבייב רכש את השליטה, ארביב לא רכש דירה אצלנו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


שבוע לאחר הודעתו הדרמטית של ניצב  מנשה ארביב, מפקד להב 433, על פרישתו ממשטרת ישראל, הותרו לפרסום פרטי החשדות לטובות הנאה שקיבל ארביב מידי הרב יאשיהו פינטו, כפי שנטען על ידי מקורביו בפני מח"ש. צו איסור הפרסום בוטל מאחר ולדברי משרד המשפטים "נוכח פרסומים שונים מסוף השבוע האחרון ולמרות הפגיעה הכרוכה בחקירה, הרינו לעדכן כי בנסיבות העניין איננו מוצאים עוד בסיס משפטי להמשך קיומו של הצו".

מחשיד את ארביב: הרב יאשיהו פינטו (צילום שטיבל נט)
מחשיד את ארביב: הרב יאשיהו פינטו (צילום שטיבל נט)

לפי אנשי פינטו, טובות ההנאה כוללות  סיוע בהוצאת ויזה לבנו ואשתו של הניצב, סיוע כספי לבנו, לינה ללא תשלום בסוויטה בבית מלון במנהטן והנחה גדולה בקניית בית בצפון תל אביב. על פי אנשי פינטו נטען כי כי הרב ועוזריו סייעו לבנו של ארביב להשיג ויזה והתר שהיה לבן ולאשתו בעת שהניצב שימש כנציג המשטרה בארצות הברית. לטענתם, הועברו לעורכת דין המתמחה בהוצאת ויזה אלפי דולרים ומכתבים בעניין זה. לטענת אנשי הרב קיבל בנו של ארביב כאלפיים דולר לחודש כסיוע שניתן לחסידי הרב עקב מצוקה כלכלית אליה הוא נקלע.

על פי הטענות, התבקש בן ציון סוסקי, לפעול לבקשתו של ארביב בקידום הוצאת הוויזה ובהעברת הכספים לבן. עוד נטען כי סוסקי התבקש לפעול לכאורה על ידי ארביב לסדר לו סוויטה במלונו של סוסקי ולטענתו של סוסקי שהה ארביב במלון מבלי לשלם. סוסקי גם הציג הודעות דואר אלקטרוני בהם בנו של ארביב מודה לו על הסיוע שקיבל. כמו כן טען סוסקי כי פינטו סייע לארביב לקבל הנחת ענק של כ-700 אלף שקלים  ברכישת בית בפרויקט של היזם לב לבייב הנמנה על חסידי הרב. סוסקי גם טוען כי הניצב עדכן והדליף לרב אודות חקירה רגישה של היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) במשותף עם ה-FBI בשנת 2011. על פי החשד כספי עסקאות סמים של ארגון טרור הולבנו בארצות הברית בבנקים שונים ובאמצעות חברות פיקטיביות. מנגד מסרה דוברת אפריקה ישראל כי "אפריקה ישראל מבקשת להבהיר לאחר בדיקה שנעשתה כי, מאז רכש מר לבייב את השליטה בקבוצת אפריקה ישראל בשנת 1997 לא מכרה החברה למר ארביב כל דירה".

טרף את הקלפים ופרש. ארביב במסיבת העיתונאים (צילום מסך)
טרף את הקלפים ופרש. ארביב במסיבת העיתונאים (צילום מסך)

ביום ראשון לפני שבוע הודיע ארביב על החלטתו לפרוש מהשירות במשטרה. "אינני יכול עוד להשלים עם התנהלות המערכת המשפטית שמגלגלת אותי ואת משפחתי בזפת ובנוצות" אמר ארביב והסביר כי פנה לא פעם לפרקליט המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה ברישה שיזמנו אותו לחקירה "כדי שאוכל להתייחס לכול טענה שמופנית נגדי"" הוא אמר והוסיף: "כחודש ימים אני יושב בביתי אך איש לא פנה אלי. איש לא ביקש את גרסתי. מתברר כי איש שכולכם יודעים מי הוא, שאישומים חמורים תלויים נגדו, פנה ליועץ והמציא מידע כוזב". מסיבות אלו הודיע ארביב ש"החלטתי שלא להמשיך להשתתף במשחק הזה. בחרתי לעצור את מחול השדים ומכאן החלטתי לפרוש ממשטרת ישראל".


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן