Skip to content

מצית יין נידון ל-27 שנות מאסר

איש עסקים מקליפורניה הואשם בהשמדת יותר מ-4.5 מיליון בקבוקי יין בדליקה במחסן, במה שנחשב אחד מאסונות היין הגדולים בהיסטוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איש עסקים מקליפורניה הואשם בהשמדת יותר מ-4.5 מיליון בקבוקי יין בדליקה במחסן, במה שנחשב אחד מאסונות היין הגדולים בהיסטוריה

מאת: שי שגב

אתר TheDrinkBusiness מפרסם, כי שופט פדרלי בסקרמנטו, קליפורניה שבארצות הברית, הורה על מארק ס. אנדרסון לשלם 70.3 מיליון דולר, ללקוחות שאיבדו את אוספי היין שלהם בשריפה שפרצה באוקטובר 2005.

במה שמכונה אחד מאסונות היין הגדולים בעולם, אנדרסון בן ה-63, איחסן יין בתשלום לכ-95 יקבים ועשרות אספנים פרטיים.

מארק ס. אנדרסון בתמונת המעצר כפי ששוחררה על-ידי משטרת סוסליטו, קליפורניה
מארק ס. אנדרסון בתמונת המעצר כפי ששוחררה על-ידי משטרת סוסליטו, קליפורניה

התובעים טוענים, כי הוא הצית את האש, כדי להסתיר את העובדה שמעל באמון לקוחותיו וגנב מהם בקבוקי יין במשך שנים.

יצרני יין מנפות היין נאפה וסונומה שבקליפורניה אצרו את יינותיהם במחסן – מתקן לשעבר לשימור צוללות. בבניין לא היו אמצעי כיבוש אש, כך שהדליקה התלקחה במהירות. האש הלהיטה את המחסן – ובישלה את כל היין השמור.

אנדרסון נחשד באופן מיידי, כיוון שנראה במחסן במהלך יום השריפה, ומכיוון שהלהבות נגרמו מסמרטוטים מהולים בדלק.

במהלך הדליקה נפגעו שני כבאים, והנזק המיידי נאמד בכ-250 מיליון דולר למחסן, בעוד מספר גדול של יקבים איבדו את כלל הבציר שלהם באותה השנה. חלקם נאלצו לסגור את עסקיהם בשל כך.

בשנת 2009, אנדרסון הודה ב-19 סעיפים, ביניהם הצתה, הונאת דואר ואי תשלום מיסים. פסק הדין עוכב בשל ניסיונו הלא מוצלח לסגת מהודאה באשמה.

"האירוע נחשב לא רק אבדון עצום לאספני היין, שהיו לקוחות של הנאשם, אלא אובדן טרגי והיסטורי של תעשיית היין", אומר אחד התובעים במשפט. "רוב היקבים, הנחשבים קורבנות במקרה זה, היו עסקי משפחה קטנים שאחסנו את כלל המלאי שלהם במחסן, כיוון שלא היה להם יכולת לשמור אותו בעצמם. הפגיעה גרמה למצוקה כלכלית ורגשית לעסקים, לבעלי היקבים הקטנים ולעובדיהם. פסק הדין בהחלט משקף את הסבל", סיכם הפרקליט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן