Skip to content

אפולו התגלה בחופי עזה

פסלו של האל הקדום התגלה במימיה של הרצועה. הדייג שמצא אותו קטע אחת מאצבעותיו כדי להציגו בפני מומחה מתכת, בתקווה שהפסל עשוי זהב. לאחר מכן הוצג הפסל העתיק למכירה באתר אינטרנט בתמורה ל-500 אלף דולר. בשלב הזה נכנסה לתמונה משטרת החמאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסלו של האל אפולו מהתקופה היוונית התגלה ברצועת עזה. אפולו, אל השמש, הרפואה, הנבואה והשירה, התגלה על ידי הדייג ג'ודת ע'ראב שמצא אותו במימיה של הרצועה. הוא סיפר כי ראה דמות של אדם בתוך הים, כמאה מטרים מהגבול הימי בין רצות עזה למצרים. בהתחלה חשב שזו גופה שרופה, אולם לאחר שהתקרב ובדק התברר לו שמדובר בפסל ואז משך אותו לכיוון החוף. מטרתו הייתה למכור אותו ולשפר את מצבו הכלכלי.

הדייג קטע אחת מאצבעותיו של הפסל כדי להציגו בפני מומחה מתכת, בתקווה שהפסל עשוי זהב. לאחר מכן הוצג הפסל העתיק למכירה באתר אינטרנט בתמורה ל-500 אלף דולר.

האל שאאצבעו נקטעה
הועבר למשטרת החמאס. .האל שאאצבעו נקטעה
הדייג שמצא את הפסל
ג'ודת ע'ראב, הדייג שמצא את הפסל

הידיעה על מציאת הפסל התפשטה במהירות ומשטרת החמאס, שהידיעה על הפסל הגיעה לאנשיה, הצליחה להשיג את הפסל ולהחרים אותו. נמסר כי הפסל שמור במשטרה ויטופל שם.

משרד התיירות הפלסטיני ברצועת עזה מסר לסוכנות רויטרס, כי הפסל לא יוצג לציבור אלא לאחר סיום החקירה בנושא ואיתור הגורמים שניסו למכור אותו. אחמד אלברש, מנהל אגף העתיקות במשרד, אמר לרויטרס שהוא ראה את הפסל והבטיח שבסיום החקירה יוענק לדייג פרס על המציאה.

לדבריו, הפסל הוא אוצר יקר וחשוב מאוד והרבה מוסדות בינלאומיים התקשרו למשרדו והציעו לעזור בשיפוצו. בין המתקשרים מנה את  מוזיאון הלובר בפאריז, מוזיאון בז'נווה שהציעה לשכור אותו ומוזיאונים נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן