Skip to content

צבא סוריה חידש ההפצצות על חומס הבוקר; העריקים – זקוקים לסיוע

ההפצצות בחומס נמשכות ואיתן גם המצור על העיר הנכנס ליומו החמישי. הפעילים בעיר ממשיכים לדווח על מחסור בתרופות ובמזון ואילו פעילי "צבא סוריה החופשי" מבקשים סיוע בתחמושת כדי שיוכלו להמשיך ולהתמודד עם צבא המשטר. ברקע - המשך ניסיונות להנעת יוזמה מדינית בינלאומית מטעם האו"ם והליגה הערבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההפצצות בחומס נמשכות ואיתן גם המצור על העיר הנכנס ליומו החמישי. הפעילים בעיר ממשיכים לדווח על מחסור בתרופות ובמזון ואילו פעילי "צבא סוריה החופשי" מבקשים סיוע בתחמושת כדי שיוכלו להמשיך ולהתמודד עם צבא המשטר. ברקע – המשך ניסיונות להנעת יוזמה מדינית בינלאומית מטעם האו"ם והליגה הערבית

מאת עידן בריר

מוביל נושאים טנק בפאתי העיר חומס (צילום מטלפון נייד)
מוביל נושאים טנק בפאתי העיר חומס (צילום מטלפון נייד)

דיווחים מסוריה טוענים כי צבא סוריה חידש הבוקר את הפצצותיו על העיר חומס, הפצצות שגבו מחיר דמים של ארבעה הרוגים נוספים. ההפצצות התרחבו במהלך הבוקר גם לעיירה א-זבדאני בפאתי דמשק וגבו גם הן קורבנות שמספרם עוד לא ידוע, בשל הקושי לפנותם מאתרי ההפצצה.

אבו ג'עפר, חבר בוועדה הכללית של המהפכה בסוריה אישר בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי הבוקר נפתח בהפצצה כבדה על הרבעים באבא עמרו, ג'ורת א-שיאח ואל-ח'אלדיה  בעיר חומס ואמר כי מספר הרוגים מן ההפצצות הבוקר עדיין אינו ידוע. נכון לאתמול, מנתה "הוועדה הכללית של המהפכה" 117 קורבנות, מתוכם 93 מן העיר חומס הנצורה.

טנקים של צבא סוריה נכנסו אתמול לתוך הרבעים באבא עמרו ואל-אינשאת בעיר חומס וזרעו בהן נזק רב. אחמד אל-קסיר, חבר לשכת התקשורת של "הוועדה הכללית" דיווח הבוקר לאל-ג'זירה כי למרות המצור שמוטל עליה זה חמישה ימים, זרימת טורי שריון לרבעיה, מטוסי קרב שחלפו בשמיה והניתוק המוחלט של התקשורת בתוכה ושל שירותי החירום בה, העיר טרם נכבשה על-ידי הצבא הסורי.

מפת סוריה - חומסלמרות זאת, פעילים וכוחות רפואה הפועלים בתוך העיר ממשיכים לפרסם קריאות דחופות לעזרה וסיוע הומניטרי לפצועים בתוך העיר. הבוקר התראיין הפעיל שהדאת סאבקה וחידש את הקריאה הדחופה לצלב האדום ולסהר האדום להתערב בנעשה בעיר ולהגיש סיוע דחוף בתרופות ובציוד רפואי. העריקים מצבא סוריה, הפועלים תחת השם "צבא סוריה החופשי" הודיעו הבוקר גם הם כי הם זקוקים לאספקה נוספת של תחמושת כדי להמשיך במאבק נגד הצבא הנאמן למשטר אסד.

דמשק, מצידה, דחתה מכל וכל את האשמותיהם של המורדים ושל אנשי חומס ואמרה כי כוחותיה אינם מפגיזים את העיר. דוברים סורים רשמיים טענו כי "ארגוני טרור" הם אלה שיורים על אזרחים ועל תשתיות בעיר, כגון מזקקת הנפט המרכזית.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון הודיע הבוקר גם כי הליגה הערבית נכונה לחדש את פעילות משלחת המשקיפים בסוריה. באן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בניו יורק וציין כי מזכ"ל הליגה, נביל אל-ערבּי אמר לו בשיחת טלפון שקיימו השניים אתמול, כי תחודש שליחותם של המשקיפים מטעם הליגה הערבית, אך ביקש לקבל סיוע מהאו"ם. אל-ערבּי אף הציע להקים ועדת יעוץ משותפת לשני הגופים ולהמשיך לטפל בסוגיה הסורית במסגרת מועצת הביטחון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן