Skip to content

בנט יוזם המשך סבסוד מפוני עזה וצפון השומרון

שמונה שנים אחרי פינוי תושבי חבל עזה וצפון השומרון אומר שר הכלכלה נפתלי בנט כי : "הטיפול הכושל במגורשים צריך להדליק נורה אדומה בפני גירוש אחר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הכלכלה נפתלי בנט. חייבים להפיק את הלקח
שר הכלכלה נפתלי בנט. חייבים להפיק את הלקח

שר הכלכלה נפתלי בנט, יוזם החלטת ממשלה שתאפשר להמשיך את הסבסוד למעונות היום והמשפחתונים, בדרגה 4, למפוני חבל עזה וצפון השומרון, שמונה שנים לאחר הפינוי. על פי הצעת המחליטים שמשרדו מגיש השבוע לוועדת השרים, הסבסוד יהיה לשנת הלימודים הנוכחית, גם רטרואקטיבי מזמן כניסת הילד למעון, ולשנת הלימודים הבאה (תשע"ה), ולשנה שלאחריה (תשע"ו), או עד תום שנה שבה יותר מחצי מאותה קהילה יעברו לבתי הקבע, או לפחות קיבלו טופס 4, המאשר להם להתגורר בביתם.

סיוע לאמהות

הסיוע יינתן לאמהות העומדות בתנאים הנדרשים במבחני התמיכה: אמהות העובדות 20 שעות שבועיות ומעלה או עוסקות בעבודת מחקר, אמהות בשנת שבתון אם עבדו לפני כן בהיקף של לפחות 20 שעות שבועיות, ואמהות שעומדות בקריטריונים של "אם לומדת".

בשנה הנוכחית, אמהות הרשומות כדורשות עבודה בשירות התעסוקה ואפילו אם אינן זכאיות לדמי אבטלה, תהיינה זכאיות להשתתפות בשיעור של 50% מהסבסוד. אם יידרש סכום נוסף, מעבר לתקציב שהוקצה ממשרד הכלכלה, הוא יגיע ממנהלת תנופה שתחת משרד השיכון.

הקשיים של המפונים

בדברי ההסבר להצעת המחליטים נכתב, כי על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון, רק 617 מתוך 1,212 משפחות שהצטרפו להסדרי העתקה, עברו לבתי הקבע שלהן. 55 משפחות מכרו את המגרשים, 290 משפחות נמצאות בהליכי תכנון או בניה ו-250 משפחות טרם החלו בתהליכי הבניה, כאשר רובן מתקשות לעשות כך בשל קשיים כלכליים, קשיים לוגיסטיים, קשיים פסיכולוגיים, קשיים אישיים וחברתיים או בעיות בהנהגת הקהילה (ל- 74 משפחות טרם הוקצה מגרש). המשמעות היא, כי אותן משפחות מנהלות את חייהן בצורה ארעית.

"אדריכלי ההתנתקות ברחו"

"הטיפול הכושל ב- 8,000 המגורשים מגוש קטיף שגם עשור אחרי הפינוי עדיין לא כולם ישכנו בבתי הקבע שלהם, מראה מה יקרה אם חלילה תתממש תוכניות מדיניות הזויות ויגורשו יותר מ-100 אלף איש", אומר בנט. "בסוף כל אדריכלי ההתנתקות ברחו מהטיפול באותן משפחות. אנחנו נסייע להן ככל יכולתנו, אך חייבים להפיק את הלקח מהפרשה העגומה. נורה אדומה חזקה צריכה להידלק בפני הממשלה. אסור לחזור על אותה טעות בשנית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן