Skip to content

מעוניינים להרחיב את השיתוף הכלכלי בין פרו וישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא פרו אויאנטה אומאלה טאסו דנו בצורך להרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות, בדגש על תחומי התעשייה והטכנולוגיה, החקלאות, החינוך והבריאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רה"מ בנימין נתניהו נפגש היום עם נשיא פרו אויאנטה אומאלה טאסו (Ollanta Humala Tasso). בפגישה הודה רה"מ נתניהו לנשיא על תרומתו לחיזוק מערכת היחסים בין המדינות ועל התמיכה שלו בקבלתה של ישראל כמדינה משקיפה בברית הפאסיפית. השניים דנו בצורך להרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות, בדגש על תחומי התעשייה והטכנולוגיה, החקלאות, החינוך והבריאות.

בשבוע שעבר התקבלה ישראל כמדינה משקיפה לארגון הברית הפאסיפית. הארגון הוא שוק משותף גדול שהוקם בשנת 2011 וחברות בו קולומביה, מקסיקו, צ'ילה, פרו וקוסטה ריקה (שצורפה אף היא בשבוע שעבר).

ראש הממשלה נתניהו ונשיא פרו טאסו בפגישתם היום. צילום: חיים צח / לע"מ
ראש הממשלה נתניהו ונשיא פרו טאסו בפגישתם היום. צילום: חיים צח / לע"מ

התוצר המשותף של הברית הפאסיפית

התוצר המשותף של מדינות הברית הפאסיפית מסתכם ביותר מ-2 טריליון דולר ומהווה 36% מהתמ"ג של יבשת אמריקה הלטינית. יחד הן מהוות את הכלכלה השמינית בגודלה בעולם המרכזת 50% מהסחר של היבשת ו-26% מההשקעות הזרות באמריקה הלטינית (מעל ל-70 מיליארד דולר). כיום, היקף יצוא הסחורות מישראל אל מדינות הברית הפאסיפית עומד על 864 מיליון דולר בשנה, כ-1% בלבד מסך ייצוא הסחורות של ישראל. (לשם השוואה, ייצוא הסחורות להודו שכלכלתה קטנה יותר מהכלכלה המאוחדת של הברית הפאסיפית עמד על כ-3.4% מסך הייצוא ב-2013).

"שני העמים יוכלו ליהנות משיתוף הפעולה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנו רואים בהצטרפות לברית סוגיה בעלת חשיבות גדולה עבורנו ועבור מדינות הברית. ביקרתי בפרו לפני שנים רבות, ואני יודע שהעשור האחרון התאפיין בהתפתחות כלכלית אדירה בפרו. השותפות החדשה הזאת בינינו תסייע לפיתוחה הכלכלי של פרו וגם, כמובן, לתכניותיה הכלכליות של ישראל. יש בינינו כבר שיתופי פעולה בתחומים של מים, תשתיות וביטחון, תחומים שהם חשובים לעם הפרואני, ואני מצפה לדון גם בדרכים בהן יוכלו שני העמים ליהנות אף יותר משיתוף פעולה זה. אנו זוכרים שפרו תמכה בהחלטת האו"ם על הקמת מדינת ישראל ב-1947, ולכן זוהי ידידות ששורשיה עמוקים. אני מאמין שהיא תלך ותתעצם בשנים הקרובות".

צמיחה כלכלית בפרו

נשיא פרו אומאלה ציין בפני ראש הממשלה, כי בעשורים שחלפו חוותה פרו צמיחה כלכלית משמעותית, אך עם זאת הדגיש את החשיבות בהגברת שיתוף הפעולה עם ישראל, בעיקר בתחומי התעשייה והטכנולוגיה, החינוך, הבריאות והחקלאות. "התמ"ג שלנו גדל פי שלושה, ועם זאת אנו ניצבים בפני אתגרים חדשים, הן בפרו והן בעולם. אני מאמין כי הידידות שאנו בונים בין פרו וישראל נמצאת באחד מרגעי השיא שלה, ואנו מבקשים להמשיך בידידות איתנה זאת בתחום הסחר, אני חושב שיש לנו עדיין כברת דרך לעשות. אנו בונים ומגבשים מסגרת משפטית ואווירת אמון במסגרתה נוכל לעבוד על השקעות ישראליות. ישנן כבר כמה השקעות ישראליות כמו למשל בתחום האנרגיה, אולם אנו חותרים להשקעות גם בתחומים אחרים".

חקלאות וניהול המים

נשיא פרו הוסיף ואמר: "אנו מבקשים להודות לישראל על מדיניות שיתוף הפעולה שלה, בייחוד בתחום החקלאות וניהול המים. יש לנו כיום סטודנטים פרואנים הלומדים על שיטות חקלאיות כאן בישראל. אנו מעריכים זאת רבות ומבקשים לעבוד יחד כדי לפתח את המיומנויות של הדור הצעיר שלנו. אני מבקש גם לציין שאחד מיעדיה של פרו הוא חיזוק התעשייה והטכנולוגיה שלה, ואנו מבקשים לעבוד על חילופי טכנולוגיה, שהיא, להבנתנו, אחת מנקודות החוזק של ישראל. אנו מאמינים שהשותפות עם ישראל תסייע בהמשך הגיבוש והבנייה של הברית הפאסיפית. אנו מבקשים להמשיך ולחזק את תחומי החינוך, הבריאות והחקלאות מול ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן