Skip to content

ג'ניבר בולס – המשקה האותנטי בעולם

המותג המזוקק הוותיק בעולם מתכנן עלייה לישראל • שרון בן דוד יצאה לתור אחר עקבותיו, טעמה ג'ניבר ואף השתתפה בתחרות ממזגי BOLS
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אפשר להגיד על ההולנדים שהם טובים בכדורגל, דג מלוח ומסיבות פרועות, אבל כוהל הוא לא הצד החזק שלהם? אז זהו, שלא. הליקרים של BOLS נחשבים כלי עבודה בסיסי של כל ברמן שמכבד את עצמו, וכשחופרים בתולדות הג'ין הבריטי מגיעים עד לשורשיו של הג'ניבר (Genever) מתוצרת החברה.

שגרירת בולס בביקור בישראלשגרירת בולס בביקור בישראל, מליקה סאידי

לכבוד השקת טעמי קוקוס ואלדרפלאוור ערכה היבואנית, חברת "הכרם", ערב חגיגי בבית הספר לברמנים "זמן אמיתי", שתחילתו בהדרכה מקצועית ובטעימות ג'ניבר, וסופו בתחרות ממזגים על בסיס הליקרים, כהכנה לתחרות בינלאומית שתתקיים בחודש מאי הקרוב.

החיבור של ג'ניבר לתצוגת הליקרים ולתחרות נעשה כדי לעורר עניין בקרב הקהל המקצועי בארץ: "רצינו לערוך העשרה לברמנים בנושא ג'ניבר ולעורר עניין במוצר שעדיין אינו מיובא לארץ. כרגע אנו מתמקדים בליקרים ומייבאים כ-20 טעמים, ובעתיד נשקול אפשרות לייבא ג'ניבר", מסביר גל יניב, מנהל הדרכה ותוכן של החברה.

שגרירת המותג, מליקה סאידי, ו-ראסטי קרבן, זוכה התחרות הבינלאומית בשנה שעברה, סקרו בקצרה את ההיסטוריה של החברה שנוסדה בשנת 1575, בימים שהולנד שימשה מעצמת ספנות. אוניות סחר פרקו בנמלים חומרי גלם מכל העולם, וביניהם תבלינים ועשבים שאירופה לא ראתה לפני כן. לוקס בולס, שהבין את הפוטנציאל הגלום בניחוחות החדשים, הקים מזקקה קטנה בפאתי אמסטרדם והתחיל לייצר משקאות כהילים. במשך מאות שנים הועבר המתכון הסודי מאב לבן, עד שבשנת 1816 נמכרה החברה, לא לפני שמשפחת בולס קיבלה התחייבות כי שמה ומתכוניה ישמרו לעד. אכן, אחד מסוגי ג'ניבר שנמכר כיום, מיוצר בדיוק לפי אותו מתכון מלפני 200 שנה, אם כי בקבוק החרס שהפך למעין סמל מסחרי נפוץ פחות.

ג'ניבר שואב את שמו ואת והבשומת שלו מצמח הערער (Juniper). הוא נחשב לאבי הג'ין הבריטי, והובא לאנגליה על ידי וויליאם הראשון, מלך הולנד, בשנת 1688. הבריטים אהבו את הטעם וניסו לייצר ג'ניבר באופן עצמאי. הם זיהו את הערער, אך לא הצליחו לפצח את הנוסחה. הרכיב שנסתר מעיניהם הוא יין מאלט, כוהל המזוקק מחיטה, תירס ושיפון, ומשמש גם לייצור וויסקי, אם כי באופן שונה. הדמיון לוויסקי ממשיך, בכך שג'ניבר מתיישן היטב בחביות. הג'ניבר של חברת BOLS נחלק לשני סוגים – "צעיר" (Young) ו"בוגר" (Old). השמות אינם קשורים לגיל ולהתיישנות, אלא לתכולת יין המאלט ולסוכר במוצר הסופי. הג'ניבר הצעיר מיוצר על פי המתכון המקורי משנת 1820 והוא מעקצץ בגרון. הג'ניבר המבוגר, Barrel Aged Bols Genever, מתיישן בחביות עץ אלון. הוא חלק יותר, טעמי התבלינים מתעצמים ואליהם נוספת בשומת עץ אלון. לאחרונה החלה החברה לייצר ג'ניבר שלישי כמחווה למאה ה-21. הוא העדין מכולם בטעמו ובשלב זה משווק בהולנד בלבד.

הסבר על מותג בולס בעולםראסטי קרבן, זוכה התחרות הבינלאומית בשנה שעברה, מסביר על מותג בולס בעולם

לסיום מזגה שגרירת המותג ג'ניבר לכוסיות טוליפ, וסיפרה שנהוג למלא את הכוס עד שפתה. הדרך היחידה להתחיל לשתות היא אם כן לשלב ידיים מאחורי הגב, לרכון מעל הכוס המלאה ולשאוב את הג'ניבר פנימה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן