Skip to content

נשיא המדינה: "לא לעבור לסדר היום על הירי בהוסטל אקי"ם"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, שר הרווחה לשעבר ביקר הבוקר בהוסטל, שאליו נורו אמש היריות, הנמצא סמוך למקום מגוריו: "אני מקווה שהמשטרה תפעל בנחישות וביעילות ותביא את היורה לדין". שר הביטחון יעלון: "לטפל ביד קשה ובאפס סובלנות. בעלי מוגבלויות הם אזרחים שווי זכויות, אשר ראויים לחיות בכבוד ולקיים את עצמם ככל האדם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס גינה הבוקר את הירי, שאירע אתמול, לעבר ההוסטל של עמותת אקי"ם בשכונת צהלה בתל-אביב וכינה את התופעה"מחליאה".

"לא האמנתי שזה יכול לקרות אצלנו. אסור לנו לעבור על זה לסדר היום, אפילו אם מדובר במקרה בודד. זה פשוט מביש", אמר הנשיא. "יש להרוג את התופעה הזו באיבה. אסור שאנשים בעלי מוגבלויות יפחדו לקיים אורח חיים נורמלי. כולנו נבראנו באותו צלם ואל לנו לנצל זאת לרעה. אני שמח מהתגובות שבאו אחר-כך מצד השכנים, ואני עוד יותר שמח לשמוע שדיירי הבית לא נרתעים, לא נשברים מגילויי האלימות, וימשיכו להתגורר בשכונה למרות האירוע הקשה. זו תגובה בריאה לתופעה מחליאה".

מוקדם יותר הבוקר שוחח הנשיא פרס – שרק לפני כשבוע אירח במשכנו את האירוע השנתי של עמותת אקי"ם – עם עמי איילון, יו"ר העמותה, שסקר באוזניו את עיקרי האירוע, את החשדות ואת פעילות המשטרה בנושא.

"מחצה קו אדום בכל קנה מידה". שר הרווחה, מאיר כהן (צילום: ויקיפדיה)
"מחצה קו אדום בכל קנה מידה". שר הרווחה, מאיר כהן (צילום: ויקיפדיה)

שר הרווחה, מאיר כהן: "אתמול נחצה קו אדום בכל קנה מידה, כאשר נורו שתי יריות לעבר דירת אנשים בעלי מוגבלויות (הוסטל) בשכונת צהלה בתל אביב. כל זאת לאחר מסע אלים של שבועות מצד תושבים במקום, כנגד הרעיון לפתוח את הדירה. בנס לא היו נפגעים, אבל הפגיעה הקשה היא שציבור שעליו אנחנו צריכים לשמור, שאותו אנו צריכים לחבק ולקבל, סופג אלימות מהסוג הקשה ביותר. ממש כמו בתקופות אפלות וחשוכות.

"אמש ביקרתי בדירה, פגשתי את הדיירים ואת אנשי אקים, וחיזקתי אותם. אני אומר בהזדמנות זאת כי פשע מכוער זה, רק מחזק אותי במגמה לפתוח עוד ועוד דירות ולשלב את אותם אנשים בקהילה. אלה יכולים להיות הילדים שלי ושל כל אחד מאתנו, ונמשיך לשלבם בקרבנו ביתר שאת".

ראש האופוזיציה ומי שהיה שר הרווחה, ח"כ יצחק הרצוג, ביקר הבוקר עם רעייתו מיכל בהוסטל של אקי"ם אליו נורו אתמול יריות, בשכונת מגוריו.

"לעתים החדשות מגיעות אלינו הביתה", אמר הרצוג. "כך קרה אמש שמישהו ירה אל בית של דיירי אקים אצלנו בשכונה. הדיירים האלה הם חלק מהקהילה וככאלה נעשה הכל על מנת שירגישו רצויים".

ביקור ההזדהות של ח"כ יצחק הרצוג בהוסטל בצהלה (צילום: באדיבות לשכת יו"ר העבודה)
ביקור ההזדהות של ח"כ יצחק הרצוג בהוסטל בצהלה (צילום: באדיבות לשכת יו"ר העבודה)

הרצוג אמר כי הוא ורעייתו באו לביקור הזדהות וכדי לעודד את דרי ההוסטל.  "זו ההזדמנות לקרוא לכולם לתת גיבוי לאקי"ם בקמפיין הציבורי של הארגון לעודד שילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה ולהתנגד לכל סוג של אלימות והדרה. אני מקווה שהמשטרה תפעל בנחישות וביעילות ותביא את היורה לדין".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, פרסם הבוקר גינוי חריף לירי על ההוסטל. "ההתנכלויות בתקופה האחרונה לבעלי המוגבלויות  חוסי אקי"ם, בדירה בה הם מתגוררים בתל אביב, ששיאן ירי לעבר הבית אתמול, הן תופעה מבישה ומכוערת", אמר השר יעלון. הוא קרא לטפל בנושא בשני מישורים: "האחד משטרתי, ביד קשה ובאפס סובלנות. בלתי נסבל בעיניי שאזרחים נוהגים כך בכלל, וכלפי אנשים בעלי מוגבלויות בפרט. אסור לנו לאפשר שבעלי מוגבלויות יחוו הצקות, תוקפנות ואפליה משום שהם 'אחרים'. המישור השני הוא חינוכי: עלינו להקפיד ללמד ולהסביר בגנים, בבתי הספר ובקרב כלל האוכלוסייה, כי בעלי מוגבלויות הם אזרחים שווי זכויות, אשר ראויים לחיות בכבוד ולקיים את עצמם ככל האדם. הבורות בנושא היא מטרידה וכואבת, ומחובתנו לפעול כדי לשנות את פני הדברים. עוצמתה וגדולתה של קהילה נבחנות ביחסה לחלש ולאחר, ועלינו להקפיד להיות חברה חומלת, מגוננת ותומכת באזרחיה החלשים והאחרים".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) התייחסה אמש למקרה ואמרה כי "הנתונים הקשים שנחשפו השבוע (לפיהם אחד מכל חמישה ישראלים אינו מעוניין להתגורר בקרבת אדם עם מוגבלות שכלית) מקבלים עכשיו משמעות קשה ומדאיגה, כאשר אנו רואים כיצד ברגע הופכות דעות קדומות וחשוכות למעשים נבזיים ואכזריים שאסור לעבור עליהם בשתיקה. יש למצות את הדין עם האשמים בפשע השפל והנתעב הזה ולהמשיך במאמצי השילוב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן