Skip to content

יד ושם קורא לעולם לעשות פעולה של ממש נגד צפון קוריאה

בעקבות דוח האו"ם על פשעי המשטר בצפון קוריאה מסר מוסד יד ושם: "לעתים קרובות מדי הקהילה הבין-לאומית מצטערת שלא פעלה בנחישות בזמן אמת כדי לעצור פשעים כאלה. היום לא ניתן לומר שאין לעולם את העדויות, את המידע ואת ההבנה בזמן אמת, שדי בהם כדי להביא לפעולה מידית ולעצירת הפשעים המזוויעים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מוסד יד ושם קורא לעולם "לעשות פעולה ממשית" כדי לעצור את הפשעים שנעשים ע"י המשטר הצפון קוריאני כלפי נתיניו.

בהודעה יוצאת דופן שהוציא היום יד ושם נאמר: "הדו"ח של האו"ם חייב לעורר את הקהילה הבין-לאומית לעשות פעולה ממשית כדי לעצור את הפשעים המחרידים המתבצעים על ידי ממשלת צפון קוריאה כלפי אזרחיה. בדו"ח מתועדים פשעים כנגד האנושות. גופים ממשלתיים נוקטים בטרור והפחדה כלפי אזרחים ומתעללים בגברים, נשים וילדים ומרעיבים בני אדם למוות באופן שיטתי. לעיתים קרובות מדי הקהילה הבין-לאומית מצטערת שלא פעלה בנחישות בזמן אמת כדי לעצור פשעים כאלה.

"היום לא ניתן לומר שאין לעולם את העדויות, את המידע ואת ההבנה בזמן אמת שדי בהם כדי להביא לפעולה מידית ולעצירת הפשעים המזוויעים", נאמר בהודעת יד ושם.

סמלה של צפון קוריאה (מתוך ויקיפדיה)
סמלה של צפון קוריאה (מתוך ויקימדיה)

בדו"ח של האו"ם, המתפרש על פני 372 עמודים, כולל ראיות ישירות ותיאורים מפורטים הנוגעים להרעבה המונית ולעינויים והוצאות המוניות להורג הגובלות ברצח עם שמבצע המשטר באזרחיו.

הדו"ח כולל גם עדויות על הקמת מחנות ריכוז, הרעבה ומניעת גישה למזון, מעצרים שרירותיים, אפליה, דיכוי של חופש הביטוי, העלמות של אזרחים וחטיפות של אזרחים זרים. החקירה ששימשה בסיס לדו"ח נמשכה כשנה ובמסגרתה שולבו עדויות של עריקים ונתינים צפון קוריאנים, ששימשו בעבר כשומרים במחנות הכליאה והצליחו להימלט מצפון קוריאה לדרומה וכן לארה"ב, יפן ובריטניה.

1 Comment

  1. זאב בן-ארי
    14 במרץ 2014 @ 12:59

    מעניין שיד ושם לא אומר אפילו במילה אחת על מה שהמשטר בסין רודף מענה וקוצר איברים בכפייה מנתיניו. מתרגלי הפאלון גונג, האויגורים הטיבטים והנוצרים.
    זה לא שאני נגד מה שיד ושם הצהירה, אני תומך בזאת ב-100% אלא שיש עוד קהילות בעולם הזקוקות לעזרת העולם בהרמת הקול ובגינוי המעשים המעוותים והנוראים שהמשטרים שלהן מבצעים.
    מצורף קישור לחקירה עצמאית ובלתי תלויה שערכו דוד מאטס ודוד קילגור, 2 קנדים הפועלים בעולם נגד הפרות זכויות אדם של קהילות נרדפות בעולם
    http://organharvestinvestigation.net/report0701/report20070131-hebrew.pdf

    זאב בן-ארי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן