Skip to content

נתניהו: איראן מחמשת ומדריכה את משטר אסד בטבח ההמוני

ראש הממשלה סייר היום ברמת הגולן יחד עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ ושמע סקירות ממפקד פיקוד הצפון אלוף יאיר גולן בנקודת תצפית הנמצאת בגבול עם סוריה. הסקירות עסקו בין השאר בהתבססות גורמי ג'יאהד עולמי בסוריה, ובעבודות לביצור הגדר בגבול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ביום שבו נפתחות בווינה שיחות המעצמות עם איראן חשוב שהעולם יראה את התמונות מהמקום הזה – מקום שמפריד בין הטוב בעולם לרע בעולם". כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקרו בבית החולים הצבאי שבו מטופלים אזרחים פצועים מהקרבות בסוריה.

"החלק הטוב הוא ישראל שמצילה את חייהם של נפגעי הטבח היומיומי שמתבצע בסוריה", אמר נתניהו. "אלו הן פניה האמיתיות של ישראל. לעומת זאת החלק הרע הוא איראן שמחמשת את מבצעי הטבח.  זהו פרצופה האמיתי של איראן. כל הילדים שנפצעו, שלא לדבר על אלה שנהרגו – נפגעו כתוצאה מזה שאיראן מחמשת, מממנת ומדריכה את משטר אסד בטבח ההמוני שהוא עושה".

נתניהו מבקר את אחד מהפצועים הסוריים המטופלים בישראל. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו מבקר את אחד מהפצועים הסוריים המטופלים בישראל. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו המשיך ואמר: "מפה אני רוצה לומר לעולם היום, עם חידוש השיחות בין המעצמות לבין איראן, שאיראן לא שינתה את מדיניותה התוקפנית, איראן לא שינתה את אופייה האכזרי, איראן ממשיכה בתמיכתה במשטר אסד שעה שהוא טובח באזרחיו. אלה הם פניה האמיתיות של איראן. אסור  לעולם לשכוח זאת".

בתצפית אל מעבר לגבול הסורי (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
בתצפית אל מעבר לגבול הסורי (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

מלבד הבסיס שבו מטופלים הפצועים הסוריים ערך ראש הממשלה נתניהו סיור ברמת הגולן יחד עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ. ראש הממשלה שמע סקירות ממפקד פיקוד הצפון אלוף יאיר גולן בנקודת תצפית הנמצאת בגבול עם סוריה. הסקירות עסקו בין השאר בהתבססות גורמי ג'יאהד עולמי בסוריה, ובעבודות לביצור הגדר בגבול.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "עלינו לתצפית לצד הסורי של רמת הגולן, ראינו ושמענו את קולות הקרבות שמתנהלים שם בשעות הללו בין צבא סוריה לכוחות האופוזיציה, ואנחנו מסתכלים על הצד שלנו, של רמת הגולן פורחת, מלבלבת. ברקע הממשלה אישרה שתי תוכניות, אחת לפיתוח הכפרים הדרוזים של כמה מאות מיליוני שקלים, והשנייה לפיתוח נחלות נוספות להתיישבות, כולל פינוי שדות מוקשים, כולל פינוי שטחי אש. זה בעצם משקף את ההבדל בין מה שמתרחש במדינת ישראל לבין מה שמתרחש סביבה, אי של יציבות לנוכח מזרח תיכון סוער ובלתי יציב. ופה אנחנו רואים במקום שבו אנחנו נמצאים חלק מהפעילות של צה"ל בתחום ההומניטרי. טיפול בפצועים סורים, ובכלל פעילות צה"ל על פי הנחיות הממשלה. לא מתערבים בלחימה בצד השני אבל שומרים על האינטרסים שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן