Skip to content

מוזיאון הבשמים בגראס

כמעט כל בושם שעובר ליד אפכם ולא חשוב מה מודפס על הבקבוק מיוצר בעיר גראס בדרום צרפת. שווה מוזיאון? בוודאי ששווה, אז ביקרתי בו וצילמתי עד שהאף החל לכאוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על מורדות ההרים – גראס – צילום עמית מנדלזון

גראס למרות מה שחושבים היא לא מולדת הקנאביס אלא בירת הבשמים העולמית. האקלים הייחודי שלה הופך אותה למקום אידיאלי לגידול צמחים ולהפקת בשמים. גראס ממוקמת כ- 15 קילומטרים מהעיר קאן ובנויה על מורדות ההר, העיר העתיקה שלה משאירה רושם איטלקי מאוד, בהחלט שווה ביקור.

כמעט כל בושם שעבר או יעבור אי פעם תחת אפכם מיוצר בגראס ואל תתרגשו מהשמות המודפסים על הבקבוקים פאלומה פיקסו, קוקו שאנל, ז'אן פול גוטייה אינם רוקחי בשמים הם קונים את הבשמים שלהם מהמומחים בגראס. אם כבר גראס ואם כבר בשמים הרי שחובה לבקר במוזיאון הבשמים. וזה בדיוק מה שעשיתי.

בקבוקוני בושם עתיקים - צילום: עמית מנדלזון

מוזיאון הבשמים מכיל בתוכו את ההסטוריה של העיר גראס שהולכת יד ביד עם תעשיית הבשמים. במוזיאון תוכלו למצוא בקבוקי בשמים מכל התקופות וגם את המשפט האלמותי: "רעל ובושם באים בבקבוקונים קטנים".

בקבוק בושם עתיק - צילום: עמית מנדלזון

אחת החוויות היות מעניינות במוזיאון היא חדר ההקרנה בו הצופה ניצב מול מסך ענק שמציג סצינות ויזואליות במקביל לשינוי בריחות הבשמים המוזלפים אל החדר.

בקבוק בצורת ראש גלדיאטור - צילום: עמית מנדלזון

בכל חדר ניצבת לה מכונת הרחה והמבקר מוזמן להריח את ריחות עשבי התבלים דרכו.

לרגלים יש ריח גם אחרי אלפי שנים - צילום: עמית מנדלזון

עיצוב בקבוקים, תהליך ייצור הבשמים, מקור צמחי הבושם כל הללו ועוד תוכלו למצוא במוזיאון בגראס אבל כדי שתהיו מוכנים למכת הריח.

לא הכל היה תמיד פוליטיקלי קורקט - צילום: עמית מנדלזון
ועוד בקבוקון בושם נועז - צילום: עמית מנדלזון
בקבוקוi בושם המעוצב בהשראת חואן מירו - צילום: עמית מנדלזון

לגלריה הצילומים המלאה הקישו כאן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן