Skip to content

מאות עובדי הדסה ילונו הלילה ברחבת בית החולים

מאות מעובדי הדסה ילונו הלילה ברחבת הכניסה בהדסה עין כרם. העובדים מוחים על כך שטרם קיבלו את מלוא שכרם עבור ינואר. מהלך זה הוא הראשון בשורת צעדים במסגרת החרפת המאבק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הערב (ג') בשעה 19:30 מקיימים מאות מעובדי הדסה ארוחת ערב בכניסה להדסה עין כרם ואחריה יתארגנו לשינה משותפת ברחבת בית החולים. אקט המחאה הנוכחי קורא להתעוררות של הנהלת הדסה ומשמש כקריאת השכמה אחרונה למשרד האוצר. 

מחר הוא היום ה-19 להלנת שכרם של עובדי הדסה. האחים והאחיות ועובדי מנהל והמשק קיבלו עד לרגע זה כמחצית משכרם על חודש ינואר ומקדמות מזעריות על חשבון חודש פברואר. כתוצאה מכך רבים מהעובדים נקלעו לקשיים בכלכלת ביתם ובתשלומים השוטפים למשכנתה, למזון ולהוצאות שוטפות.

(צילום: טוהר לב יעקבסון)
(צילום: טוהר לב יעקבסון)
(צילום: טוהר לב יעקבסון)
הלנת השכר נמשכת (צילום: טוהר לב יעקבסון)

על פי הודעת דובר ההסתדרות, "עובדי הדסה אשר התייצבו לא פעם למען הצלת המרכז הרפואי, הפכו לבני הערובה של בית החולים ואולצו לשלם שוב ושוב את מחיר הכשלים של ההנהלה. במהלך שנת 2013 נלקחו מכל עובד בהדסה אלפי שקלים, זאת בנוסף לכספים שנלקחו מהעובדים במסגרת תכנית ההבראה הקודמת, אשר נערכה בין השנים 2010-2011. במסגרת הצעדים החד צדדיים של הנהלת הדסה: 6,000 עובדים נתונים כעת לאיום בפיטורים המוניים ונמצאים כעת במצב שטרם קיבלו את מלוא שכרם בגין החודש שעבר וסובלים מפגיעה בהפרשות הסוציאליות. כמו כן, העובדים נאלצים להתמודד עם גזירות נוספות, ביניהן: ביטול דרגות, ביטול כוננויות וצעדים נוספים".

לטענת העובדים, כל ההצהרות של הנהלת הדסה מהימים האחרונים בדבר תשלום שכר מלא לעובדים אינן נכונות וכל מטרתן  לייצר מצג שווא. 

לפני כשעה נפגשו נציגי העובדים עם שרת הבריאות שביקרה בבית החולים. השרה גרמן הביעה אמפתיה כלפי מאבק העובדים אך התקשתה לספק תשובות באשר לשכרם ועתידם התעסוקתי. 

גם מחר יפעלו בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים במתכונת חירום בלבד. הצוות לא יעבוד בשירותים אמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים ואשפוזי יום. כמו כן, חדרי הניתוח ימשיכו לעבוד במתכונת חירום וינותחו מקרים דחופים בלבד. במחלקות טיפול נמרץ, פגים, חדרי לידה, דיאליזה ויחידות הפריון – יעבוד צוות במתכונת מצומצמת.

ח"כ אילן גילאון (מרצ), יו"ר השדולה לשוויון בבריאות בכנסת, אמר היום בכינוס מיוחד לציון יום הבריאות בכנסת: "הדסה היא רק משל. אנחנו נמצאים בנקודת ההכרעה על עתיד הבריאות בישראל. כיום יש חוק בריאות ממלכתי וסל בריאות ריק. למרות שהרפואה בארץ היא מהמתקדמות בעולם, היא אינה נגישה לרבים מאזרחי ישראל. העומדים בראש מערכת הבריאות צריכים להכריע האם נמשיך בהפרטה המשתוללת ובהעדפה גסה של בעלי אמצעים. לכל אדם יש זכות לבריאות והגיעה השעה לשנות את סדר העדיפויות בתקציב". 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן