Skip to content

תארו לעצמכם מה היינו עושים אם כל זה היה קורה כאן, אצלנו

תארו לכם מדינה שבה ההמוניות והריקנות קוברות את ההיסטוריה, התרבות והערכים. תארו לכם מדינה שמעשיה הם ההיפך הגמור מהצהרותיה הנפוחות. תארו לכם מדינה שבה הזנב מכשכש בכלב. תארו לכם שיש מדינה כזאת. לא, לא יכול להיות שיש כזאת. לא ייתכן, לא אצלנו. לא היה ולא נברא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אפוקליפסה עכשיו, גרסת הבמאי

(רישומים וטיוטה; כל קשר לאנשים, מקומות או אירועים על אחריותו הבלעדית של הקורא)

בנימין נתניהו. נחוש בהחלטתו לקדם את הרפורמה בנמלים (צילם: רפי מיכאלי)
בנימין נתניהו. זה הכל הוא (צילם ארכיון: רפי מיכאלי)

תארו לכם ראש מדינה, ראש ממשלה, שעסוק בעיקר בשימור הנאותיו הפרטיות, במיטות במטוסים שבהם הוא טס, בהוצאות הפרטיות שלו ושל משפחתו, בסוויטות שבהן הוא מתאכסן, במים בבריכה הפרטית שלו, במימון ציבורי של בתיו הפרטיים, בחשבונות הבנק הסודיים שלו,  בפרחים ובנרות החביבים על רעייתו.

תארו לכם ראש מדינה, ראש ממשלה, שלא רואה ממטר את מצוקתם של מיליוני האזרחים שעליהם הוא אחראי, מעלה מיסים לעניים, פוטר ומוחל על מיסים לעשירים, לוקח עוד מאלה שאין להם ומעניק עוד הרבה לאלה שיש להם הרבה מאוד.

תארו לכם ממשלה שלוקחת את אוצרות המדינה ומשאבי הטבע שעליהם היא מופקדת, ומעניקה אותם במתנה, כמעט חינם אין כסף, לקומץ מקורבים אדירי כוח וכסף.

בנייה בשטחים
בנייה, פינוי, הריסה וחוזר חלילה. השטחים הכבושים

תארו לכם ממשלה, ממשלות רבות, שמשקיעות בפרויקטים אדירים של בנייה, תשתיות, כבישים, חומות וגדרות, במקומות ואזורים שכולם יודעים שמתישהו, במוקדם או במאוחר, יפורקו, יפונו, ייבנו מחדש במקומות אחרים ועוד יקבלו פיצויים מטורפים על הסיבוב המופקר.

תארו לכם ממשלה, ממשלות, שבנתה ערים וירטואליות בלב המדבר, בלב אוכלוסיית פליטים, על גבעות וטרשים, על חופי ים ומישורים – ואחר-כך פינתה את יושביהם, הרסה אותם עד היסוד, רק בשביל לבנות אותן שוב במקומות שיפונו וייהרסו בסיבוב הבא.

תארו לכם צבא שיש לו מדינה.

תארו לעצמכם שר בממשלה, חבר במפלגתו של השר המופקד על האוצר שלכם, שמקבל בונוס שמן מבנק מסחרי פרטי רגע אחרי שהשר שלו יוצא נגד משכורות העתק של אותם הבנקים ממש.

תארו לעצמכם שרה בממשלה שמקבלת בתופים ובמחולות, חיבוקים ונשיקות, תלמידת תיכון חסרת חינוך ורסן, שמנהלת ציד מכשפות נגד מורה לאזרחות ביחד עם חבורת גזענים שמצהירים בגלוי שהם חברים בתנועה גזענית שהוצאה מחוץ לחוק.

עו"ד קארין אלהרר וד"ר עדי קול מצטרפות ל"יש עתיד"
יש עתיד. אבל למי בדיוק?

תארו לעצמכם יו"ר אופוזיציה, יו"ר של מפלגה שפעם הייתה מפוארת ואף בנתה את המדינה הזאת, אשר נחלץ בעור שיניו מכתב אישום פלילי על ניהול עמותות פיקטיביות רק בגלל ששתק בחקירה נגדו.

תארו לעצמכם ראש מטה כללי לשעבר, ראש ממשלה לשעבר, שר לשעבר, יו"ר מפלגה לשעבר, שאוסף הרבה מאוד מיליונים בכל העולם בתמורה לידע שהוא מוכר לכל המרבה במחיר. ידע ששייך לכולנו. ידע שהוא צבר בתמורה לתפקידים ציבוריים, משכורות ציבוריות, כיבודים ומעמד לאורך כל חייו.

תארו לעצמכם שאיש ציבור, גם אם בדימוס, נהפך בן לילה למיליונר כבד וטייקון נדל"ן ורוכש בסיטונות דירות יוקרה במקום הכי יקר בעיר.

תארו לעצמכם ראש ממשלה ושר לשעבר שמקבל סטיפות של דולרים מכל מיני אנשים, במעטפות חומות, מי יודע בתמורה למה. אה, וגם מטיס את בני משפחתו על חשבון איזה ברון (תורמים פרטיים, אגודות ציבוריות, עמותות מסכנות יותר או פחות), גם אם זוכה כי "לא היה מודע".

אולמרט. "נכנסתי זקוף ואצא זקוף"
יסוד נפשי? לא שווה לכל נפש. אולמרט

תארו לכם שורה של אנשי ציבור שמזוכים מכל אשמה רק בגלל שאין להם "יסוד נפשי". כי יסוד נפשי יש רק לפשוטי העם.

תארו לכם מדינה שבה הנשיא שלה מורשע בשורה ארוכה של מעשי אונס. כן, אונס!

תארו לכם מדינה שבחרה לעצמה נשיא שהוא אנס סדרתי. נסו לתאר את זה לעצמכם.

תארו לכם מדינה שבה שר בכיר בה נחלץ מכתב אישום חמור על שוחד, הלבנת הון, העלמת הכנסות ומה לא, רק כי מסמס וחיבל בחקירה נגדו; רק כי שורה של עדי מפתח נעלמו ו/או נאלמו.

תארו לעצמכם שר אוצר לשעבר, יו"ר קרנות ציבוריות לשעבר, שמקבל – גם הוא – מיליונים במזומן, גם הוא במעטפות חומות, ועוד מעז לטעון שמדובר בכספי הפנסיה שלו. הפנסיה שלו!

תארו לעצמכם שרים שאמונים על הרווחה והסעד והתמיכה בעניים ובנזקקים, שתומכים בוועדה שממליצה על שינוי במדדים של העוני – רק בשביל שפחות אנשים יוגדרו עניים.

בית חולים הדסה עין כרם. צילום יח"צ
אז מי כאן אחראי? ועל מה? הדסה (צילום: יח"צ)

תארו לכם מדינה שבעיר הבירה שלה, בעיר הכי מאוכלסת שלה, פועלים שני בתי חולים מרכזיים – ושניהם פרטיים ולמדינה אין סמכות לפקח עליהם ולבדוק מה מתרחש בהם; ולמרות שבתי החולים האלה משרתים כמיליון מאזרחי המדינה, תארו לכם שאותה מדינה לא מפקחת עליהם ולא תומכת בהם וגם לא בונה ולא ממממנת בתי חולים ציבוריים שיהוו תחליף הולם.

תארו לכם מדינה שמקדמת רפואה מתקדמת ומפוארת לעשירים, שמקבלים שירות VIP  מהיום להיום, במתקנים שנרכשו מהכסף הציבורי – בעוד שהאזרחים שבחרו בממשלה הזאת נמקים ומתים בגלל צפיפות, זיהום, תורים של חודשים ושנים. ובינתיים קבוצה קטנה של עוסקים בדבר גורפים מיליונים. תארו לכם: רפואה לעשירים!

תארו לכם מדינה שבה עשר משפחות שולטות על יותר מ-90 אחוזים מההון והנכסים שלה; ואותן משפחות מממנות ודוחפות דוגמן פוליטי שהקים מפלגה חדשה שכל מטרתה לשרת ולהנציח את הכוח וההון; וגם מצליחים להניח בראש פירמידת הכוח והכסף את האיש שלהם שישמור על הקופה שלהם. תארו לכם.

תארו לכם מדינה שבה מאות אלפי בוחרים חילונים ומשכילים הלכו לבחור לכנסת פנים יפות וגוף שרירי רק בשם "השינוי", ובתמורה קיבלו אתם יודעים מה.

הודיעה לפני שבוע שתצטרף למחאה. אפס סבלנות (צילום: רפי מיכאלי)
תוקפת שוטרים באכזריות. ליף (צילום: רפי מיכאלי)

תארו לכם מדינה שבה משטרה שלמה מגויסת למרדף מטורף אחרי בחורה בת 20 ומשהו, מכה ומשפילה אותה, מגישה נגדה כתב אישום על… תקיפת שוטרים. תארו לכם בחורה ביריונית אחת מכה באכזריות גדוד של שוטרי יס"ם מסכנים. תארו לכם.

תארו לכם ממשלה שממנה יועץ משפטי שכל תפקידו לחנוק חקירות ולהוציא אנשי ציבור בשלום מכל פשע, עוון, שקר ומרמה.

תארו לכם מדינה שטוענת שהיא שואפת שלום אבל מחרחרת ריב ומדון; שרוצה להיפרד מהגויים אבל מתעקשת על השטחים; ששונאת את האויב שלה אבל מתעקשת להנציח את החיבור איתו; שראש הממשלה שלה צורח "שתי מדינות" אבל כל מעשיו מקדמים יישות אחת שכל כולה הפרדה והדרה.

תארו לכם מדינה שבה ההמוניות והריקנות קוברות את ההיסטוריה, את התרבות ואת הערכים.

תארו לכם מדינה שבה הזנב מכשכש בכלב.

תארו לכם שיש מדינה כזאת. לא, לא יכול להיות שיש מדינה כזאת.

ואולי לא היו הדברים מעולם.

 

[related-posts title="מדבר אל הקיר – טורים קודמים"]

 

2 Comments

  1. שרה
    20 בפברואר 2014 @ 15:54

    אני אוהבת את המדינה הזו. השלטון בה לא משהו, הפוליטיקאים גם לא, הטייקונים חזירים, אבל כל אלה זמניים ויתחלפו ויבוא שלטון אחר, וכבר היום יש חברי כנסת צעירים, נקיים ומבטיחים. אני מאמינה שהמדינה שלנו עדיין בחבלי גדילה והתבגרות וכל אלה סממנים של ערב רב שמנסה להתגבש, לחיות טוב ולבנות היסטוריה. אין לנו עבר של עם בארצו ובמדינתו עם שלטון עצמאי כמו למדינות אירופה. ובינינו? גם שם זה לא מי יודע מה…אני נשארת פה.

  2. גידי
    19 בפברואר 2014 @ 19:29

    הזכרת לי מאמר של בחור בשם נמרוד נוי שכתב בין היתר שאנו היהודים מצליחים כל עוד אנו מתרחקים מפוליטיקה.ואם לא נתעורר עם איזה פרידגמה נלך כולם לחור שחור…!
    המאמר נוקב, וברוב התאורים צודק אך שינוי אמתי וערכי לצערי אין באופק .נקווה שנולד מי יוביל לשינוי כזה דרסטי וירחיק את הסכנה שהיא בתוכנו ובידינו.ולמרות הכל השלם(המדינה)חזקה יותר מכל חסרונותינו…(בנתיים)

    אומרים שהיהודים עם חכם…איך עם חכם נפל לכל המלכודות שהגויים הטמינו לו לאורך ההיסטוריה(בית1 בית2,גלויות גרוש ואינקוזיציה ולקינוח שואה).עם חכם שלא מצליח לזהות סכנה….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן