Skip to content

הילדים מטבריה שזכו לנגן עם זובין מהטה והפילהרמונית

ביום חמישי יוקרן בתל אביב סרטו של הבמאי אלכס גנטלב, "כנרים", העוקב אחר עבודתה המופלאה ומסירותה של הכנרת אנה רוסנובסקי עם ילדים בני עשר מטבריה, שזכו להגשים חלום: לנגן עם הפילהרמונית הישראלית. הכניסה חופשית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיטת ה"סיסטמה" בוונצואלה הצליחה בזכות תרומות נדיבות לייסד 31 תזמורות נוער ו-370,00 נגנים צעירים שהגיעו משכונות עוני. היא הניבה מתוכה מנצחים דוגמת גוסטבו דודמל והוכיחה יותר מכל שניתן גם מתוך אוכלוסיות עוני נחשלות להוציא ילדי פלא ונגנים מחוננים – ובעיקר שחינוך מוזיקלי הוא לא תלוי רקע כלכלי-תרבותי.

הפרויקט הקהילתי בחסות הבנק הבינלאומי שם לו למטרה לעודד ולקדם דווקא בפריפריה יצירה אמנותית איכותית ולהעניק לנגנים צעירים (בגילאי 10-11) הזדמנות גם בתל-אביב. כבר ארבע שנים מועלים אירועים מעולם הקולנוע, המוזיקה, התיאטרון והמחול באודיטוריום בית הבנק הבינלאומי בשדרות רוטשילד 42 בתל אביב.

כולם היו בניה. אנה והילדים. צילום: ישראל פרידמן

במסגרת זו יוקרן ביום חמישי השבוע ב-20.00, "כנרים", סרטו של הבמאי אלכס גנטלב, העוקב אחר עבודתה המופלאה של הכנרת אנה רוסנובסקי עם ילדים בני עשר מטבריה. בעבודת פרך, סבלנות ואהבה רבה ובעיקר ללא לאות, מצליחה המורה הדגולה לסחוף את הילדים באהבתה לנגינה.

הסרט נפתח במפגש עם זובין מהטה. הוא לא מוכן לצרף את הילדים לנגינת הפילהרמונית משום שהם מנגנים לא נקי. אך לא אישה עשויה ללא חת כאנה תרים ידיים. היא מבטיחה להגיע עם הילדים תוך שבועיים. הפעם ינגנו נקי, היא מבטיחה. "לא כל-כך חשוב הניצחון בתחרות אלא ליהנות", מסביר אחד הילדים בסרט. "חוץ מזה צריך לתת הזדמנות למשתתפים אחרים". ואכן – עיקר העיקרים כאן היא השמחה  שבעשייה ובנגינה."זה לא תמיד שמחה, זה לעתים קרובות מאמץ" טוענת אנה. "ללא העידוד של ההורים והמשפחות, לא הייתי מצליחה".

הסרט מתעד את דרך עבודתה המפרכת של אנה, שבכוח אהבתה ותבונת הלב הנדירה שלה מצליחה לבסוף לצרף את הנגנים הצעירים לקונצרט פילהרמוני עם זובין מהטה. היא יודעת להיות קשוחה ותובענית עם הילדים וגם להתעקש על תנאים סבירים להופעתם. בזכות האכפתיות וההשקעה האדירה שלה היא מצליחה לייצר נס של יש מאין. היא הצליחה להביא את הילדים להשתתפות אפילו בתחרויות בחו"ל.

בתום הסרט המרתק יתנהל דיון בו תראיין יעל שוב – האוצרת של סדרת הסרטים הדוקומנטריים, את הבמאי אלכס גנטלב ואת המורה האגדית אנה רוסנובסקי. הכניסה חופשית אך מותנית בהזמנה מראש לטלפון :03-5030001.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן