Skip to content

נפתחים השמים בין ישראל ורוסיה

הסכם התעופה המעודכן, שנחתם בראשי תיבות, יאפשר למספר בלתי מוגבל של חברות תעופה מישראל ומרוסיה להפעיל טיסות סדירות בין כל נמל תעופה ברוסיה לבין נתב"ג ונמל התעופה עובדה. היישום הותנה בהסדרי אבטחה הולמים בנמלי התעופה ברוסיה לטיסות של חברות תעופה ישראליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשויות התעופה האזרחית של ישראל ורוסיה חתמו לפני שבוע, בראשי תיבות, על פרוטוקול המעדכן את הסכם התעופה בין שתי המדינות. הפרוטוקול נחתם במשרדי רשות התעופה האזרחית (רת"א) בין מנהל אגף קשרי תעופה בינ"ל ברת"א ישי דון יחיא לבין מקבילו הרוסי סרגיי ססקוטוב.

הפרוטוקול החדש יאפשר למספר בלתי מוגבל של חברות תעופה מישראל ומרוסיה להפעיל שרות של טיסות סדירות בין כל נמל תעופה ברוסיה לבין נתב"ג ונמל התעופה עובדה. יישום הפרוטוקול הותנה ביישום הסדרי אבטחה הולמים בנמלי התעופה ברוסיה לטיסות של חברות תעופה ישראליות.

36 תדירויות טיסה למוסקבה

נוסף לפרוטוקול המעדכן את הסכם התעופה, שתי הרשויות חתמו אתמול על מזכר הבנות המאפשר לחברות התעופה מכל צד להפעיל עד 36 תדירויות שבועיות של טיסות נוסעים סדירות בקו ת"א- מוסקבה לעומת מכסה נוכחית של עשרים ואחת תדירויות שבועיות לכל צד. בכל יתר הקווים בין ישראל לרוסיה וביניהם הקו ת"א- סט. פטרסבורג, חברות תעופה מישראל ומרוסיה תוכלנה להפעיל שרות של טיסות נוסעים סדירות ללא הגבלה של תדירויות.

טיסות ישראליות במרחב האווירי הרוסי

במזכר ההבנות סוכם להרחיב את האפשרויות להפעלת טיסות של חברות תעופה ישראליות במרחב האווירי של רוסיה. השימוש המרחב הרוסי חיוני להפעלת טיסות בין ישראל למדינות במזרח הרחוק וביניהן סין, דרום קוריאה ויפן.

גיורא רום מנהל רשות התעופה האזרחית
גיורא רום

צפוי גידול בתנועת הנוסעים

מנהל רת"א גיורא רום ציין שההסכמים החדשים בין ישראל לרוסיה הם נדבך נוסף וחשוב ביישום מדיניות הליברליזציה של הסכמי התעופה. להערכתו, יישום הסכמים אלה בכפוף להסדרת סוגיית האבטחה בנמלי התעופה ברוסיה, יאפשר גידול משמעותי בתנועת הנוסעים בטיסות ישירות בין ישראל לרוסיה, שהיקפה השנתי בשנת 2013 הסתכם בכ-900 אלף נוסעים, עם מרכיב גדול יחסית של תיירות נכנסת מרוסיה לישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן