Skip to content

פעם ראשונה בטיסת מבנה הדוק

שני מטוסי קרב F-35B טסו לראשונה במבנה הדוק, כדי לבחון את בטיחות הפעלתם במבנה כזה בסביבה מבצעית. חיל הנחתים מתכנן להכריז בשנה הבאה על יכולת הפעלתם המבצעית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני מטוסי קרב משולב (JSF – Joint Strike Fighter Joint Strike Fighter), מדגם F -35B להמראה קצרה ולנחיתה אנכית (STOVL – short take-off and vertical landing), טסו בפעם הראשונה בשבוע שעבר במבנה הדוק. את המטוסים הטיסו הטייסים פיטר ווילסון ודן לוין. בניסוי נבחנו ההשפעות ההדדיות שיש למטוסי אלה, כדי לבחון את בטיחות הפעלתם בטיסת מבנה הדוק, בסביבה מבצעית. זאת לאחר שחיל הנחתים האמריקני מתכנן להכריז בשנה הבאה על יכולת הפעלה מבצעית ראשונית של המטוסים מדגם זה.

מטוסי קרב משולב F-35B מבצעים פניה בטיסת מבנה הדוק. צילום:
מטוסי קרב משולב F-35B בטיסת מבנה הדוק לקראת נחיתה אנכית. צילום: מייקל ג'קסון, לוקהיד מרטין

חמקנות ואוויוניקה משולבת

למטוס הקרב המשולב, המיוצר על ידי לוקהיד מרטין,  שתי תכונות בסיסיות מיוחדות – חמקנות ואוויוניקה משולבת. הראשונה מעניקה למטוס יכולת לטוס בלי להתגלות על-ידי מערכות המכ"ם של האויב והשנייה מרכזת את המידע משלל החיישנים שבמטוס, כדי לספק תמונת מצב אחת. כך, למשל, איום שזוהה על-ידי המטוס יתורגם מיידית למטרת תקיפה.

טילים בתא סגור

במסגרת תכונות החמקנות של המטוס, מותקנים כל הטילים בתוך תא אכסון פנימי המחופה על ידי דלת נסגרת, שצידה החיצוני צבוע בצבע מיוחד שבו צבוע כל המטוס, הדוחה גילוי מכ"מי. בעת השיגור נפתחת הדלת. אחרי הירי נסגרת הדלת והמטוס שב להיות חמקני.

יחליפו מטוסי קרב קיימים

שלוש הגרסאות השונות של F-35 – דגם A להמראה ונחיתה רגילים, דגם B להמראה קצרה ולנחיתה אנכית ודגם C לפעולה מנושאות מטוסים – מיועדים להחליף את מטוסי F-16 של חיל האוויר האמריקני, את F/A-18 של הצי האמריקני, את F/A-18 ו-AV-8B של זרוע הנחתים האמריקני ומגוון נוסף של מטוסי קרב במדינות אחרות, ביניהן ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן