Skip to content

יוהאן קרויף, אגדת הכדורגל ההולנדית, בבית הנשיא

"לא רק שהיית שחקן כדורגל יוצא מן הכלל, הכנסת לכדורגל ערך מוסף חינוכי והוא קידום השלום וחיבור בין בני האדם ברחבי העולם", אמר הנשיא ליוהאן קרויף. "בכדורגל המהיר והטוב מנצח ללא אפליה וללא גזענות. ובמגרש כולם שווים, יהודים מוסלמים ונוצרים. פועלך למען קידום הספורט ולקידום השלום חשוב ביותר- ומקנה תקווה לילדים ולבני הנוער"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס, ארח הבוקר במשכנו את אגדת הכדורגל ההולנדי ואחד מגדולי השחקנים בכל הזמנים יוהאן קרויף המבקר בישראל.

יוהאן קרוחף ונשיא המדינה. ספורט לחיזוק השלום וההבנה ההדדית. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
יוהאן קרוחף ונשיא המדינה. ספורט לחיזוק השלום וההבנה ההדדית. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פתח והודה לקרויף על פעילותו לקידום השלום דרך ערכי הספורט ואמר: "לא רק שהיית שחקן כדורגל יוצא מן הכלל, הכנסת לכדורגל ערך מוסף חינוכי והוא קידום השלום וחיבור בין בני האדם ברחבי העולם. בכדורגל המהיר והטוב מנצח ללא אפליה וללא גזענות. ובמגרש כולם שווים, יהודים מוסלמים ונוצרים. פועלך למען קידום הספורט ולקידום השלום חשוב ביותר- ומקנה תקווה לילדים ולבני הנוער".

קרויף הודה לנשיא על הדברים ואמר: "זה כבוד עצום עבורי להיות פה. הכבוד ההדדי הוא המוטיב החשוב ביותר בספורט וערך מרכזי. אנו מאמינים כי חוקי הספורט שווים בפני כולם, ולכולם הזכות ליהנות ולהשתתף בספורט ולהיות מצוינים".

קרויף סיפר י קרן קרויף הקימה 190 מגרשים בארה"ב, דרום אפריקה, מקסיקו, במזרח התיכון ובעוד 22 מדינות במטרה לקדם את הספורט ולחזק את ההבנה ההדדית. "מגרשי הספורט שלנו הם לא רק מקום לשחק כדורגל אלא לדבר ולהבין אחד את השני", אמר. "העוסקים בספורט מבינים כי בין אם ניצחת או הפסדת ביום שאחרי כולנו בני אדם ועל כן מתנהגים בכבוד זה לזה גם אם מתחרים. בהמשך למגרש שהקמנו ביפו לפני שלוש שנים אני מתרגש כי בספטמבר הקרוב ייפתח מגרש נוסף בעכו לקידום הדו קיום דרך הכדורגל".

הנשיא קרא לקרויף להמשיך ולהרחיב את השקעותיו בישראל ואת פיתוח מפעלי הספורט החינוכיים בישראל ואמר: "אני מקווה כי תרחיב את פעילותך בישראל לקידום הספורט והדו קיום. המסר שאתה מעביר מעורר תקווה ומונע דעות קדומות בקרב ילדים ובני נוער. בישראל אתה יותר מאזרח רצוי אתה מודל לחיים ביחד בשלום". בסיום התייחס הנשיא בחיוך לבנו של קרויף, ג'ורדי אשר השתתף בפגישה ואמר: "היית אגדה ונשארת אגדה- ואני שמח שאתה משאיר את השושלת והמורשת שלך ג'ורדי, פה אתנו בתל אביב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן