Skip to content

בית המשפט הותיר על כנה את הרשעתו של זדורוב

בית המשפט המוחזי בנצרת דחה את טענות המומחים מטעם ההגנה, וקבע מחדש כי זדורוב הוא הרוצח של תאיר ראדה. אילנה ראדה: "הם היו נעולים. אני מקווה רק שהאמת תצא לאור בבית המשפט העליון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין מדובר בדיון אקדמי או שיח תקשורתי, עניין לנו בשפיטה עפ"י העובדות בתיק, החוק והפסיקה, אשר יישומן בנסיבות דנן, מצביע ללא כל היסוס על הרשעה מתחייבת, והותרת הקביעה כי הנאשם רומן זדורוב רצח את תאיר ראדה ז"ל ולא אחרת", פסק היום (שני), הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בנצרת והותיר על כנה את הרשעתו של רומן זדורוב שהורשע ברציחתה של תאיר ראדה בת ה-13 ונדון למאסר עולם.

יערער לעליון. זדורוב בבית המשפט בנצרת(צילום מסך)
יערער לעליון. זדורוב בבית המשפט בנצרת (צילום מסך)

עם זאת, נפתח משפטו של זדורוב לצורך דיון משלים בראיות החדשות לכאורה."יש לקרוא את פסק הדין המשלים בהכרח ובמשמע עם הכרעת הדין המקורית", פסקו השופטים יצחק כהן, בנימין ארבל ואסתר הלמן. "אני שמחה שהשופטים התעלמו מהקרנבל שמתנהל במקומות אחרים סביב התיק הזה", הביעה התובעת עו"ד שילה ענבר את סיפוקה והוסיפה כי החלטת הרב השופטים הייתה מנומקת ומפורטת.

עו"ד איתי הרמלין, סנגורו של זדורוב, הביע צער על כך שהשופטים לא שוכנעו לשנות את עמדתם ואמר ש"האופן בו הם נימקו את פסק הדין היה נחרץ מידי, והדבר לא תורם לחיזוקו".  הוא רמז בדבריו לאופן בו ההרכב פסל ודחה את עדויות המומחים שהביאה הסנגוריה מול  עדויות כמו זו של מומחה התביעה רפ"ק שור שבית המשפט "עמד על יושרו, מהימנותו, מקצועיותו וירידתו לפרטים",  לעומת זו של מומחה הסנגוריה, וילאם ג'יי בודזיאק, ש"גילה נטייה להשביע את רצון הצד שהזמינו לעשות". בעוד שור קבע כי על גבי מכנס הג'ינס שלבשה תאיר בעת הירצחה הופיעה בברור טביעת נעל של הרוצח. הרי שבודזיאק שלל זאת מכל וכל. על כך נכתב בפסק הדין כי לעומת שור שהביא ראיות מוצקות,  "שעה שבפנינו קביעה תמוהה (!) של בודז'יאק כי כלל לא מדובר בעקבת נעל, הרי שדי בכך בכדי לייחס לחוות הדעת הטיה, שאינה מקצועית, ומראה העיניים מדבר בעד עצמו (סימן הקריאה הכלוא בסוגריים מופיע במקור)".

תאיר ראדה (צילום באדיבות המשפחה)
תאיר ראדה (צילום באדיבות המשפחה)

כך לדוגמה גם שוללים השופטים את מומחיותו באשר לכלי מדידה בהם השתמש מומחה הגנה וכתבו "עוד נוכחנו בפגם נוסף וחמור בהתנהלותו המקצועית של בודז'יאק – במהלך החקירה הנגדית נמצאנו למדים כי המומחה השתמש בסרגלים ועזרי מדידה שאינם בקנה מידה הנכון. מדובר במעשה חמור". לסיכום אומר בית המשפט כי  "הן מניסוח חוות דעתו של בוזיאק והן ממקצת מסקנותיו, קיים חשש כי חוות הדעת נערכה לאור טענות הערעור ולא באופן מקצועי".

עוד העיר אב בית הדין לגבי המומחה, ש"מסתבר כי עדותו חסרת מהימנות היא, מוטה וכושלת". כך גם דחה הרב השופטים את עדותה של המומחית מטעם הסנגוריה, ד"ר מאיה פורמן רזניק, מומחית בעל שם עם רקע של 13 שנה ברפואה משפטית שטענה כי לעומת הפסיקה הקובעת כי הילדה נרצחה באמצעות סכין יפנית, הרי שאין לה ספק כי הרצח בוצע באמצעות סכין בעלת לה משונן ופסק כי "תשובותיה של מומחית ההגנה היו לא אחת מהוססות, לא אמינות ומתפתלות באופן שהעיב על אמינותה כעדה". בנוגע למהימנותה המקצועית פסקו השופטים כי "התרשמנו כי מדובר בעדות מגומגמת, לעיתים מביכה, אשר סודקת את איתנות ממצאי חוות הדעת".

עם מתן פסק הדין אמר אביה של תאיר, שמואל ראדה, כי הוא משוכנע שזדורוב הוא הרוצח והוסיף ש"אם היה בישראל גזר דין מוות לרוצחי ילדים זה היה נגמר כבר לפני שמונה שנים, וזה מה שהיה צריך לעשות".

אילנה ראדה, אמה של תאיר, אמרה שהיא לא ציפתה לתוצאה אחרת, "השופטים לא היו מוכנים לקבל חוות דעת של מומחה אחר, הם היו נעולים על מה שהם כבר שמעו". היא אמרה שלה כואב רק דבר אחד "שבתוך זה כולם שכחו את הילדה שלי שנרצחה. אני מקווה רק שהאמת תצא לאור בבית המשפט העליון. זה מה שנשאר לי בחיים, להיאבק למען הבת שלי כדי להביא את מי שרצח אותה לדין אמת" אמרה האם השכולה.

אשתו של המורשע, אולגה זדורוב הגיבה בסוף הדיון ואמרה שיש עוד דברים רבים בלתי מוסברים. אבל "הם נתפסו רק על הדברים שיכולים היו להפיל את רומן ולא על דברים שיכולים היו לזכותו". היא סיכמה שמבחינת המשפחה, היא ובעלה "מקווים ומאמינים שהצדק יצא לאור. מבחינתנו זה עוד יום במאבק הקשה על חפותו של בעלי".

רצח תאיר ראדה – השתלשלות האירועים

רומן זדורוב הורשע ב-14/09/2010 ברצח האכזרי של תאיר, אשר נמצאה בתא שירותים נעול, מוטלת על האסלה כשגרונה משוסף וחתכים נוספים בגופה והכול בין כתלי בית הספר 'נופי גולן'  בו התחנכה. גופת הנערה נמצאה בחודש דצמבר 2006, בתא שירותי המורים וימים ספורים לאחר מכן נעצר זדורוב שעבר בריצוף בית הספר. לטענת המשטרה העלתה חקירתו שהוא עקב אחרי הילדה לשירותים ושם שיסף את גרונה. עוד נטען כי הוא הודה במעשה גם בפני חוקריו וגם בפני מדובב שהוכנס לתאו. יצוין כי המדובב עצמו שפוט למאסר עולם על מעשי רצח אכזרים של נשים. עוד מטען כי זדורוב שיחזר את מעשה הרצח בפני החוקרים.

זאדורוב בעת חקירתו (צילום מסך)
זדורוב בעת חקירתו (צילום מסך)

במהלך משפטו חזר בו זדורוב מהודאתו וטען כי ההודאה נגבצה ממנו בכוח. אלא שבבית המשפט ציינו שופטיו כי זדורוב חשף בפני חוקריו לא פחות משבעה פרטים מוכמנים (פרטים שנמצאו בזירת הרצח וזהותם ומקום מציאתם לא נחשפו לציבור ובכלל ולכן רק הרוצח ידע עליהם). השופטים גם ציינו כי הוא שיקר במצח נחושה בבית המשפט. הראיות העיקריות נגדו התבססו על טביעת נעל בדם שנמצאה על מכנסיה של תאיר, הזהה לגרסת התביעה לנעלי העבודה שהוכח כי היו שייכות לנאשם וכן חוות דעת מומחה שקבעה כי הרצח בוצע באמצעות סכין יפנית מהסוג ששימש את זדורוב בעת עבודתו. הסכין לא נמצאה וכך גם לא נעלי העבודה של זדורוב.

בספטמבר 2010 הוא נדון למאסר עולם וסנגוריו פנו לבית המשפט העליון  וזה הורה לבית המשפט המחוזי בנצרת לשמוע עדויות משלימות. את עדות מומחה ה-FBI, בודז'יאק, ואת עדותה של ד"ר פורמן. הראשון קבע כי לא מדובר בטביעת נעל על מכנסי הקרבן והמומחית טענה כי לא מדובר בסכין יפנית. היום כאמור שלל בית המשפט את עדויות השניים מכל וכול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן