Skip to content

הממשלה מתכננת לצאת משותפויות עם עיריית תל אביב-יפו

רשות החברות הממשלתיות מציעה למכור אחזקות המדינה באוצר מפעלי ים, המפעילה את נמל תל אביב, באתרים ובחברה לפיתוח יפו העתיקה, ולמכרם לעירייה. כן הוצע לפרק את חלמיש או למכור אותה לעירייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות החברות הפיצה היום הצעת החלטה לחברי ועדת השרים להפרטה, לפיה יימכרו אחזקות המדינה בהון המניות ו/או באמצעי השליטה, בחברות אוצר מפעלי ים, המפעילה את נמל תל אביב, אתרים והחברה לפיתוח יפו העתיקה, לידי העירייה, ולפרק את חברת חלמיש או למכור אותה לעירייה.

נמל תל אביב בלילה (צילום: ויקימדיה)
נמל תל אביב בלילה (צילום: ויקימדיה)

נכון להיום חברת אתרים מוחזקת באופן שווה בין המדינה לעיריית תל אביב-יפו, בחברת אוצר מפעלי ים המדינה מחזיקה ב- 82.2% ממניות החברה, לעירייה 0.83% ולבעלי מניות פרטיים 16.89% ואילו בחברה לפיתוח יפו מחזיקה המדינה ב-49% מהמניות והעירייה ב-51% ממניות החברה.

הליכי המכירה

במסגרת המתווה המתגבש תרכוש חברת אתרים את חברות אוצר מפעלי ים והחברה לפיתוח יפו, ולאחר מכן ימכרו אחזקות המדינה באתרים לידי העירייה באופן שהיא תהפוך לחברה בבעלות עירונית מלאה.

עסקת הפרדת האחזקות בחברות המשותפות, תבוצע באמצעות מנגנון הערכות שווי שיאושרו בין היתר בידי הדירקטוריונים של החברות האמורות וכן בידי רשות החברות הממשלתיות ועיריית תל אביב.

חלמיש

חברת חלמיש המוחזקת בחלקים באופן שווה על ידי המדינה והעירייה פועלת בעיקר בתחום ניהול הדיור הציבורי וניהול פרויקט שיקום כפר שלם. משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון מעוניינים לצמצם את פעילות החברה בתחום ניהול הדיור ולמזג את ניהול הדיור הציבורי לאחת משתי החברות המרכזיות בתחום- עמידר או עמיגור וזאת מטעמי יעילות וחסכון. יתר על כן, מעוניינת המדינה לפרק את החברה או למכור אותה לעירייה בכדי להאיץ את הטיפול במתחם כפר שלם וזאת בכדי לשווק קרקעות באופן שיביא לבנייה של כ- 2,000יחידות דיור. צעד זה הינו חלק ממהלך כולל של הממשלה והוא צפוי, בין היתר, לסייע בהתמודדות עם מחירי הדיור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן