Skip to content

כינוס שלוש המועצות החרדיות,"עצרת המיליון", בעוד שבועיים

בהחלטה המשותפת לשלוש המועצות מופנים החצים כלפי ראש הממשלה נתניהו. "לא עת לחשות היא, כאשר קמו מתוך אנשי השלטון בארץ ישראל בהכוונה ראש הממשלה למרוד במלכות שמיים, בכוונתם עמם לגזור רחמנא ליצלן על עקירת תורה, ולהשית על לומדי התורה שתורתם אומנותם עונש פלילי עד כדי השלכתם לבית הכלא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עצרת המיליון", במחאה על חוק הגיוס, תיערך בעוד כשבועיים, ביום ראשון ה-9 במרץ. כך החליטו הערב שלוש מועצות הרבנים הגדולות בישראל – מועצת חכמי ”דגל התורה“, מועצת גדולי התורה של ”אגודת ישראל“ ומועצת החכמים של ש“ס. בהחלטתן אומרות שלושת המועצות כי הן מכריזות בזה "לכנס את כל היראים והחרדים לדבר ה' יחדיו בעצרת תפילה – זעקה ומחאה המונית ביום ראשון ז' לחודש אדר ב' תשע"ד, שיהיה בה קידוש שם שמיים כנגד חילול שם שמיים שנעשה על ידי עוקרי הדת".

כינוס שלושת המועצות - "עצרת המיליון" בעוד שבועיים (צילום: דן בר דוב)
כינוס שלושת המועצות - "עצרת המיליון" בעוד שבועיים (צילום: דן בר דוב)

בהחלטה המשותפת לשלושת המועצות מופנים החצים כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא עת לחשות היא, כאשר קמו מתוך אנשי השלטון בארץ ישראל בהכוונה ראש הממשלה למרוד במלכות שמיים, בכוונתם עמם לגזור רחמנא ליצלן על עקירת תורה, ולהשית על לומדי התורה שתורתם אומנותם עונש פלילי עד כדי השלכתם לבית הכלא", נאמר בהחלטה המשותפת של שלושת הגופים. "חרדים אנו מפני חילול ה' הנורא ועלבונה של תורה שבדבר הזה, יראים אנו מן התוצאה, וכואבים את ההתנכלות הנמשכת לעולם התורה והניסיונות הבלתי פוסקים להצר צעדיו על כל צעד ושעל".

 (צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)

בהחלטה נאמר עוד כי "מועצות גדולי וחכמי התורה דורשות מהשלטונות לבטל לאלתר את החלטות הוועדה על גיוס לצבא בכפייה של תלמידי הישיבות והכוללים, וקוראים לכל בני הישיבות והכוללים שלא להתגייס לצבא בשום פנים ואופן ולא להיכנע לפיתויים ועונשים כל שהם, לא לשתף פעולה עם תוכנית הצבא במרכז מיון חרדי, אלא ימשיכו להגות בתלמודם יומם ולילה".

 עוד נאמר כי "במידה והחוק יעבור במשכן הכנסת הם צפויים לצאת בהחלטה דרמטית שלא להתייצב בלשכות הגיוס אפילו בצו ראשון". עוד נאמר בהחלטה כי "אם חס ושלום יוציאו רודפי הדת את זממם לפועל ויחוקקו חוק של גיוס בכפייה, יתכנסו מועצות גדולי וחכמי התורה לטקס עצה נגד רודפי הדת ומיזמותיהם, וישקלו לאסור את עצם התייצבות בלשכות הגיוס".

במכתב המשותף שהוציאו שלושת הגופים נאמר עוד: "מועצות גדולי וחכמי התורה קוראות לאחינו כל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם בארץ ובחו"ל לאחוז באומנות אבותינו בידיהם להתכנס כל היהודים יחד כל שבטי ישראל אנשים וטף, לקרוא אל ה' בחוזקה – לחלות פני אבינו שבשמיים לרחם עלינו כאב אל בנים".

בתגובה להודעת מועצות גדולי התורה שאם יעבור חוק הגיוס יורו לבחורי הישיבות לא להתגייס ולא להתייצב בלשכות הגיוס, אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב: "ראשי יש עתיד הצליחו לרשום הישג היסטורי כאשר איחדו את כל מועצות גדולי התורה נגד חוק הגיוס. ההישג מרשים במיוחד לאור העובדה שגם לעסקנים החרדים ברור שאין כל סיכוי שהחוק ייושם וכל כוחו בכך שהוא מקומם את החרדים ואלה וגם אלה עושים הצגות לקהל בוחריהם". רגב קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "להתעשת ולפעול כמבוגר האחראי של הממשלה ולכפות את העברת הסנקציות הכלכליות במקום אשליה מגוכחת של סנקציות פליליות".

לדברי רגב, "לא יתכן להוביל את ישראל לקרע חברתי אדיר ומיותר, אשר יגרום אף לפגיעה וצמצום של גיוס החרדים רק כדי שיאיר לפיד יוכל להציג החמצה היסטורית כניצחון היסטורי במסיבת עתונאים ולספק סטאטוס חסר כיסוי בפייסבוק. הגיע הזמן שכולנו נבין: המטרה של מדינת ישראל אינה להתעמת עם החרדים אלא לשלב אותם ולקרב את השיוויון והדרך לשילוב וליותר שיוויון עוברת בסנקציות הכלכליות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן